Kalibreert de trapsensor zich automatisch?

Plaats reactie
buco

Ik heb een sterk vermoeden dat telkens de Stromer merkt dat hij even stil staat (stoplicht) hij de trapsensor zelf even snel kalibreert.

Telkens aan hetzelfde stoplicht moet ik 100m verder aan de kant om de sensor opnieuw te kalibreren omdat het slecht gedaan is (bijna geen ondersteuning meer). Aan dat stoplicht sta ik niet waterpas. Vandaar dus mijn vermoeden.

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Kalibreert zich automatisch bij het opstarten, zoals door m'n FM bevestigd.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
buco

Misschien moet ik mijn vraag dan anders stellen:

Kalibreert de trapsensor van de ST2 zich automatisch tijdens een rit, bijvoorbeeld als je ergens stil staat?
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

buco schreef: 05 nov 2018, 10:56 Ik heb een sterk vermoeden dat telkens de Stromer merkt dat hij even stil staat (stoplicht) hij de trapsensor zelf even snel kalibreert.

Telkens aan hetzelfde stoplicht moet ik 100m verder aan de kant om de sensor opnieuw te kalibreren omdat het slecht gedaan is (bijna geen ondersteuning meer). Aan dat stoplicht sta ik niet waterpas. Vandaar dus mijn vermoeden.
Ik heb heel weinig, maar als ik handmatig moet kalibreren is het wel na een stop met een stoplicht.

Misschien komt het met de combinatie:
remmen + terugschakelen + pedalen rond draaien om te ketting op het andere blad te krijgen
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
buco

Louis_ST2 schreef: 05 nov 2018, 20:08
Ik heb heel weinig, maar als ik handmatig moet kalibreren is het wel na een stop met een stoplicht.

Misschien komt het met de combinatie:
remmen + terugschakelen + pedalen rond draaien om te ketting op het andere blad te krijgen
Dat doe ik inderdaad bijna altijd.
Golvas

Dezelfde vraag kwam hier een aantal maanden geleden ook al eens voorbij.
+johan-
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2017, 19:04
Locatie: Regio Eindhoven

Ik had ook veel last van slechte ondersteuning, steeds na hetzelfde stoplicht. Van tevoren 25km zonder problemen. Inmiddels TMM sensor vervangen wat enige verbetering bracht. Nu rij ik al 1000km met de remsensorkabel losgekoppeld bij de remhendel, dit lost het probleem grotendeels op.
Waar ik in het verleden vaak 3x tijdens een rit de sensor kalibreerde is dat nu nog maar af en toe.
FM zal bij de volgende beurt het probleem met het remsignaal oplossen.
ST3 Pinion 2022 - (ST2 2017 20.000 km)
Rri
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2021, 21:22

buco schreef: 05 nov 2018, 10:56 Ik heb een sterk vermoeden dat telkens de Stromer merkt dat hij even stil staat (stoplicht) hij de trapsensor zelf even snel kalibreert.

Telkens aan hetzelfde stoplicht moet ik 100m verder aan de kant om de sensor opnieuw te kalibreren omdat het slecht gedaan is (bijna geen ondersteuning meer). Aan dat stoplicht sta ik niet waterpas. Vandaar dus mijn vermoeden.

Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?
Buco, ik kwam jou bericht tegen na een zelfde “stoplicht” issue wat betreft het kalibreren vd trapsensor. Hoe is dit euvel bij jou uiteindelijk opgelost/verholpen?
buco
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:39
Locatie: Heist op den Berg
Merk SP: Stromer

@Rri: Mijn geheugen gaat gemiddeld zo'n 5 minuten terug in de tijd. Mijn vrouw helpt me met alles ouder dan 5 minuten :mrgreen: .

Maar serieus, ik kan me dit issue me niet echt meer herinneren. Ik heb dit in ieder geval niet meer.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

buco schreef: 30 aug 2022, 10:42 @Rri: Mijn geheugen gaat gemiddeld zo'n 5 minuten terug in de tijd. Mijn vrouw helpt me met alles ouder dan 5 minuten :mrgreen: .
Ik ben zo vergeetachtig, dacht ik...
[Herman Finkers]
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie