EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit
Wel voor de schade-expert en helaas ook voor de in voorkomend geval verkeerd verzekerde Stromer bestuurder.
Een speed-pedelec heeft veel meer weg van een motorfiets dan een fiets. Het gaspedaal zijn de pedalen. Nu speed-pedelecs steeds meer vermogen krijgen, wordt het verschil trouwens ook nog kleiner.Tony Mb schreef: ↑04 nov 2018, 19:35 Wat mij betreft is een SP wel degelijk een fiets.
Het ziet er uit als een fiets, en het beweegt zich voort als een fiets.
En als je niets doet blijf je gewoon staan, net zoals een fiets.
Hoe hard je ermee rijdt bepaal je zelf door harder of minder hard te trappen, net zoals op een fiets.
Nu heeft een SP natuurlijk een motor maar dat maakt het nog geen motorfiets al is deze benaming volledig sluitend
Als ze dus aangepaste wetgeving maken heb ik dus liever dat ze van een fiets uitgaan en niet van een bromfiets/motorfiets. Dat maakt het alleen maar duidelijker, je mag/moet je als een fiets gedragen behalve als het anders vermeld staat...
Het is vooral de snelheid waarmee je je voortbeweegt die veel meer vergelijkbaar is met die van een motorfiets, niet die van een fiets. Ik vind het perfect in orde zo.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
We hoeven toch niet over alles het zelfde te denken.
Maar in de wetgeving voor de SP zitten er hier en daar nog verschillende gaten zowel in B als NL daar zijn we het toch over eens...
Maar in de wetgeving voor de SP zitten er hier en daar nog verschillende gaten zowel in B als NL daar zijn we het toch over eens...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Groene mobiliteit is uiteraard wat breder dan alleen het gebruik van speed pedelecs. Een intentieverklaring zie ik als politieke windowdressing zonder de verplichting om daadwerkelijk in actie te komen. Zo kan onze overheid goede sier maken met ondertekening van de verklaring en tegelijk de grijze mobiliteit in stand te houden die als inkomstenbron goed is voor 9% van de totale rijksbegroting.
Ik zou het sterker vinden als de overheid zou besluiten om 10% van de inkomsten uit grijze mobiliteit te investeren in groene mobiliteit, maar helaas moet ze dan in eigen vlees snijden en dat zal zij nooit doen.
Ik zou het sterker vinden als de overheid zou besluiten om 10% van de inkomsten uit grijze mobiliteit te investeren in groene mobiliteit, maar helaas moet ze dan in eigen vlees snijden en dat zal zij nooit doen.