EU-ministers tekenen intentieverklaring voor groene mobiliteit

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Niet voor de wet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Wel voor de schade-expert en helaas ook voor de in voorkomend geval verkeerd verzekerde Stromer bestuurder.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tony Mb schreef: 04 nov 2018, 19:35 Wat mij betreft is een SP wel degelijk een fiets.
Het ziet er uit als een fiets, en het beweegt zich voort als een fiets.
En als je niets doet blijf je gewoon staan, net zoals een fiets.
Hoe hard je ermee rijdt bepaal je zelf door harder of minder hard te trappen, net zoals op een fiets.
Nu heeft een SP natuurlijk een motor maar dat maakt het nog geen motorfiets al is deze benaming volledig sluitend :ck:
Als ze dus aangepaste wetgeving maken heb ik dus liever dat ze van een fiets uitgaan en niet van een bromfiets/motorfiets. Dat maakt het alleen maar duidelijker, je mag/moet je als een fiets gedragen behalve als het anders vermeld staat...
Een speed-pedelec heeft veel meer weg van een motorfiets dan een fiets. Het gaspedaal zijn de pedalen. Nu speed-pedelecs steeds meer vermogen krijgen, wordt het verschil trouwens ook nog kleiner.
Het is vooral de snelheid waarmee je je voortbeweegt die veel meer vergelijkbaar is met die van een motorfiets, niet die van een fiets. Ik vind het perfect in orde zo.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik niet,
Maar jij je zin een SP is een motor, vergeet morgen je leren pak niet aan te doen. Trappers zijn het gaspedaal...
Je hebt helemlaal gelijk :ck:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik denk dat dit de kern van het probleem is; als wij er zelf niet eens een eenduidige mening over hebben waarom de rest van de wereld wel. Laat staan de politiek....
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

We hoeven toch niet over alles het zelfde te denken.
Maar in de wetgeving voor de SP zitten er hier en daar nog verschillende gaten zowel in B als NL daar zijn we het toch over eens...
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Groene mobiliteit is uiteraard wat breder dan alleen het gebruik van speed pedelecs. Een intentieverklaring zie ik als politieke windowdressing zonder de verplichting om daadwerkelijk in actie te komen. Zo kan onze overheid goede sier maken met ondertekening van de verklaring en tegelijk de grijze mobiliteit in stand te houden die als inkomstenbron goed is voor 9% van de totale rijksbegroting.

Ik zou het sterker vinden als de overheid zou besluiten om 10% van de inkomsten uit grijze mobiliteit te investeren in groene mobiliteit, maar helaas moet ze dan in eigen vlees snijden en dat zal zij nooit doen.
Plaats reactie