Ik heb een sterk vermoeden dat telkens de Stromer merkt dat hij even stil staat (stoplicht) hij de trapsensor zelf even snel kalibreert.
Telkens aan hetzelfde stoplicht moet ik 100m verder aan de kant om de sensor opnieuw te kalibreren omdat het slecht gedaan is (bijna geen ondersteuning meer). Aan dat stoplicht sta ik niet waterpas. Vandaar dus mijn vermoeden.
Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?
Kalibreert de trapsensor zich automatisch?
Kalibreert zich automatisch bij het opstarten, zoals door m'n FM bevestigd.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Misschien moet ik mijn vraag dan anders stellen:
Kalibreert de trapsensor van de ST2 zich automatisch tijdens een rit, bijvoorbeeld als je ergens stil staat?
Kalibreert de trapsensor van de ST2 zich automatisch tijdens een rit, bijvoorbeeld als je ergens stil staat?
Ik heb heel weinig, maar als ik handmatig moet kalibreren is het wel na een stop met een stoplicht.buco schreef: ↑05 nov 2018, 10:56 Ik heb een sterk vermoeden dat telkens de Stromer merkt dat hij even stil staat (stoplicht) hij de trapsensor zelf even snel kalibreert.
Telkens aan hetzelfde stoplicht moet ik 100m verder aan de kant om de sensor opnieuw te kalibreren omdat het slecht gedaan is (bijna geen ondersteuning meer). Aan dat stoplicht sta ik niet waterpas. Vandaar dus mijn vermoeden.
Misschien komt het met de combinatie:
remmen + terugschakelen + pedalen rond draaien om te ketting op het andere blad te krijgen
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Dat doe ik inderdaad bijna altijd.
Ik had ook veel last van slechte ondersteuning, steeds na hetzelfde stoplicht. Van tevoren 25km zonder problemen. Inmiddels TMM sensor vervangen wat enige verbetering bracht. Nu rij ik al 1000km met de remsensorkabel losgekoppeld bij de remhendel, dit lost het probleem grotendeels op.
Waar ik in het verleden vaak 3x tijdens een rit de sensor kalibreerde is dat nu nog maar af en toe.
FM zal bij de volgende beurt het probleem met het remsignaal oplossen.
Waar ik in het verleden vaak 3x tijdens een rit de sensor kalibreerde is dat nu nog maar af en toe.
FM zal bij de volgende beurt het probleem met het remsignaal oplossen.
ST3 Pinion 2022 - (ST2 2017 20.000 km)
Buco, ik kwam jou bericht tegen na een zelfde “stoplicht” issue wat betreft het kalibreren vd trapsensor. Hoe is dit euvel bij jou uiteindelijk opgelost/verholpen?buco schreef: ↑05 nov 2018, 10:56 Ik heb een sterk vermoeden dat telkens de Stromer merkt dat hij even stil staat (stoplicht) hij de trapsensor zelf even snel kalibreert.
Telkens aan hetzelfde stoplicht moet ik 100m verder aan de kant om de sensor opnieuw te kalibreren omdat het slecht gedaan is (bijna geen ondersteuning meer). Aan dat stoplicht sta ik niet waterpas. Vandaar dus mijn vermoeden.
Kan iemand mijn vermoeden bevestigen?
-
- Pro | Forum Supporter
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 09 feb 2022, 20:39
- Locatie: Heist op den Berg
- Merk SP: Stromer
@Rri: Mijn geheugen gaat gemiddeld zo'n 5 minuten terug in de tijd. Mijn vrouw helpt me met alles ouder dan 5 minuten .
Maar serieus, ik kan me dit issue me niet echt meer herinneren. Ik heb dit in ieder geval niet meer.
Maar serieus, ik kan me dit issue me niet echt meer herinneren. Ik heb dit in ieder geval niet meer.