Lakschade op liggende achterbrug

BartyTime

Mountainmac schreef: 04 nov 2018, 10:25 We gaan er niet achterkomen wat het geweest is denk ik.
Nu lijkt het of er iets een stukje meegedraaid heeft en er na impact met je achterbrug vanaf gevallen is.
Kan Stromer verder niet zo veel aan doen.
Dank voor uw reactie maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Dat meedraaien zou je moeten horen of voelen. Maar mijn bezwaar zit vooral of de lak er tegen bestand moet zijn. Krassen zijn iets anders als echte kerfslag wat dit meer op lijkt. Mijn punt is dat de lak ook van slechte kwaliteit kan zijn. Ik vind dit hele forse schade en ik zou haast wel extra zwaar prikkeldraad mee hebben moeten slepen om dit te veroorzaken. Ik ben het met u eens dat de haartjes op de banden niet veroorzaakt kunnen hebben ook omdat er voldoende ruimte zit tussen de brug en de band met haartjes.

Het is echt serieuze schade en het zijn geen krasjes. Het is diep, aan weerszijden, meerdere impactslagen en kan mijn inziens nooit onopgemerkt zijn gebeurd tijdens het fietsen. Zoiets moet je gehoord en of gevoeld hebben. Enfin er komt een schadeexpert bij. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Weet je wat het opvallende is met jou? Elke keer als er iemand serieuze argumenten aandracht (bij welke klacht van jou dan ook), dan kom je als primaire reactie met ontkenning om vervolgens direct weer jouw visie te geven op de situatie. Of je reageert in het geheel niet als het argument niet in je straatje past.
Je hebt jezelf ingeprent dat A. de accu slecht is, B. de di2 geintegreerd had moeten zijn in het Stromer-systeem en C. de lak niet goed is. Dit is inmiddels zo sterk vastgeroest in jouw brein dat elk serieus argument wordt weggewimpeld of ontkend.

En wat die lak betreft: ik denk zomaar dat jij heeeeee goed weet wanneer het gebeurd is.

PS: hou er rekening mee dat de expert niet jouw kant zal kiezen in dit specifieke geval, kan het alleen maar meevallen.
Mountainmac
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49

Nuff said...
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

BartyTime schreef: 03 nov 2018, 17:09 Wat ik zeg. Ik heb duidelijk een maandagochtend product.

...

Waardeloos
Ik zie in dit topic een aantal interessante observaties, waarvan ik denk dat ze dicht op de waarheid zitten. Helaas komt niemand met jouw reacties hierop ook maar één steek verder. Je dealer niet, je Stromer niet, de meelezers + meedenkers niet en vooral: jijzelf niet. (Voor de volledigheid: Stromer is in dit verhaal geen partij, je klachten zijn een zaak tussen jou en je dealer.)

Die Di2 kabel b.v. heb je zelf gesloopt (je klacht over de onhandige positie van het laadpunt en het feit dat de handleiding van Stromer onduidelijk is vind ik persoonlijk terecht, maar verandert daar niks aan). Van de accu is nog niet vastgesteld of er iets mee aan de hand is (je had b.v. geen idee dat een gelockte Stromer ook stroom verbruikt, wat getuigt van te weinig kennis van het product dat je hebt aangeschaft. Dat je het stroomverbruik hoog vindt, verandert ook daar niks aan. Direct een nieuwe accu eisen i.p.v. eerst jezelf te laten informeren over de werking van je Stromer en eerst de accu te laten onderzoeken is volstrekt onredelijk.) De oorzaak van de lakschade aan de liggende achterbrug moet nog worden vastgesteld (maar voor mij staat als een paal boven water dat dit niet "spontaan" is gebeurd. Dat (mogelijk) voor jou onduidelijk is wát de achterbrug precies heeft geraakt verandert daar -opnieuw- niks aan).

Ik kan iedereen die overweegt om een Stromer aan te schaffen en die schrikt van griezelige berichten op internet alleen maar adviseren om de inhoud van dit topic te scharen onder de (tot nu toe) onbewezen, eenzijdige verhalen van boze eindgebruikers. Dit natuurlijk totdat er een onderbouwd verhaal komt over de oorzaak van de gemelde issues en de door de dealer geboden eindoplossing (indien van toepassing).

Dat je klachten hebt en teleurgesteld bent in je ST5, dan vind ik echt heel erg vervelend voor je. Het is toch een hele dure aanschaf. Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee als mensen online hun klachten delen, ook daar is het Stromer Forum voor. Zodat we kunnen leren van problemen die anderen ondervinden, kunnen meedenken over oplossingen en indien nodig de dealers/Stromer kunnen bewegen om hun hok uit te komen als ze het écht ergens laten liggen (zowel Stromer als veel dealers lezen hier mee).

Maar het Stromer Forum is geen Facebook en dat gaat het ook absoluut niet worden. Hier zoeken we de dialoog met elkaar op via inhoudelijke argumenten. Eindgebruikers die niet constructief en oplossingsgericht naar een issue willen kijken en die liever meteen online een product tot rotzooi verklaren in plaats van de rust te bewaren en eerst het resultaat van de inspanningen van de dealer af te wachten (de dealer heeft dit recht, wettelijk), tja...
Sorry, maar ik vind je eisen, redenaties en toon van communiceren onredelijk en oprecht zielig voor je dealer.

Niemand wint hier iets mee :bh:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 04 nov 2018, 16:38 Maar het Stromer Forum is geen Facebook...
Jammer, ik had jouw zeer terechte reactie graag willen "liken"... nu moet ik het doen met de opmerking dat je volgens mij 100% gelijk hebt. :mrgreen:
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ja Stromeur volgens mij heb je helemaal gelijk :D
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Golvas

In dit topic worden vele vragen gesteld, er komen weinig antwoorden.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

100% zeker niet van spuitgiethaartjes is gewoon met geweld beschadigd door steenslag/split/voorwerp(en) van buitenaf.
Dat laadstekkertje van Di2 zit niet zo handig als bij mijn racefiets (batterij in de zadelpen) maar als je dit verkeerd en niet met beleid behandeld kan het kapot gaan.
Laatst gewijzigd door WFVst5 op 04 nov 2018, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 04 nov 2018, 19:47 100% zeker niet van spuitgiethaartjes
Denk ik ook. We hebben hier op het forum foto's van dergelijke schade voorbij zien komen (van te brede CTCIIWP banden, niet van deze Pirelli's) en dat zijn langwerpige, verticale "sleuven", beginnend in de lak en daarna in het frame. Bovendien bevinden die sleuven zich op een andere plek: aan de binnenzijde van de liggende achtervork, niet bovenop.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Niet tegenstaande wat er hier allemaal geschreven is, zou ik me toch ernstig zorgen maken wanneer mijn fiets dit soort schadebeeld vertoont. Dit is dus een deel van de dragende structuur van de fiets. Bartytime heeft die fiets volgens mij niet gewijzigd, ik vind dat dit toch wel wat uitleg verdient, en dat dit abnormale slijtage is. Indien ik die fiets alleen maar gebruikt heb om te fietsen op de normale openbare weg, dan mag die fiets dit soort schade niet vertonen..
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gesloten