woon werk speed pedelec

Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

op zoek naar een speed pedelec naar aanleiding van fiets leasing op werk .( goed voor conditie en 0.23 cent/km ), een mooi centje erbij elke maand. ( gewicht 88 kg en 172cm)
zou dienen om elke dag 25 km enkel tedoen naar werk ,redelijk plat . leasing is 3 jaar lang
Denk keuze tussen deze fietsen
Trek commuter 7+s (56 euro /maand) 350w 2016 euro voor 3 jaar
Trek commuter8+s (61 euro/maand) 350 w 2196 euro voor 3 jaar
Specilazed vado 6.0 (61 euro/maand) 350 w
Stromer st1x (72 euro/maand) 350w 2592 euro voor 3 jaar
stromer st2 (79 euro/maand) 450w 2844 euro voor 3 jaar
toch een prijs verschil tussen de fietsen alleen de st2 heeft een zwaardere motor , daar alles in lease plan zit onderhoud , vezekering.
Top snelheid speelt geen rol , zou toch tussen de 30-40 km/uur naar werk willen rijden , geen verkeer afzonderlijke fietspaden. laden kan op werk .
graag advies dank bij voorbaat
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Door de achterwielmotor van de Stromers gaan deze fietsen minder onderhoud nodig hebben dan de andere fietsen. Ik had eerst een fiets met middenmotor, en daar moest ik erg snel ketting en groep vervangen. Bij de Stromer doe ik dubbel zo lang met een ketting en groep. Dat is dus iedere keer een afspraak maken met de fietswinkel, fiets wegbrengen, ophalen...

Ik vind de fietsen met middenmotor erg natuurlijk qua ondersteuning, maar ze ontberen wel een beetje vermogen, iets wat vooral bij flinke wind op kop of hellingen van belang is. Reken dat je met een Trek echt bli mag zijn met een gemiddelde van net boven de 30 km/h indien de wind flink op kop staat (ook al vanwege de batterijcapaciteit)

Beide Stromers hebben een nominaal vermogen van 500 Watt. De ST2 met volle ondersteuning voelt voor mij een beetje te krachtig aan, indien jij gewoon in eerste instantie een speedped zoekt voor de fietsvergoeding, is dat misschien wel een goede keuze: zonder al te veel inspanningen met een gemiddelde van > 35 km/h naar't werk fietsen, dat gaat je met de andere merken niet lukken, tenzij je jezelf flink in 't zweet werkt.

Maar misschien kan je de fietsen zelf een testen? Dat gaat jou veel wijzer maken
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Inderdaad ga ze eens testen , specialized vado 6.0 reeds getest ,volgende week de rest testen weekje verlof.
onderhoud speelt geen rol in leasing plan werk, laden kan op werk dus alle fietsen kunnen op turbo 25km aan enkele rit.
fietsvergoeding inderdaad interresant maar st2 kost 800 euro meer op 3 jaar niet zeker of dat het waard is ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Persoonlijk zou ik altijd opteren voor een achterwielmotor, o.a. om de redenen die Tomasj hierboven al aangeeft. Dat de topsnelheid van een gemiddelde SP met middenmotor wat lager ligt is voor jou duidelijk geen probleem, dus dat is mooi. Maar je gaat ook verschil in koppel voelen; hoe lekker rij je weg vanuit stilstand, hoe kom je de bocht uit etc.? Ook als je geen behoefte hebt om te "jakkeren", kan een krachtigere fiets nog steeds wel lekkerder rijden.

Let bij het testen van de SP's naast koppel en snelheid ook goed op hoe "natuurlijk" de motor aanvoelt, en hoe de fietshouding op elke bike je bevalt. Zoiets is heel erg persoonlijk, maar wel essentieel voor je fietsgenot. En voel even hoe lekker de boel schakelt, remt e.d. Met andere woorden: kijk naast cijfers over de motoren ook naar wat voor jou het beste werkt.

De ST2 vind ik van jouw keuze-rijtje absoluut de beste, met ook een prima prijs-kwaliteitverhouding. Maarja, het blijft de duurste. Of het voor jou het prijsverschil met de andere modellen waard is, dat kun je alleen zelf beslissen op basis van testritten, liefst zo kort mogelijk achter elkaar op hetzelfde traject.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Goody schreef: 28 okt 2018, 20:58 Inderdaad ga ze eens testen , specialized vado 6.0 reeds getest ,volgende week de rest testen weekje verlof.
onderhoud speelt geen rol in leasing plan werk, laden kan op werk dus alle fietsen kunnen op turbo 25km aan enkele rit.
fietsvergoeding inderdaad interresant maar st2 kost 800 euro meer op 3 jaar niet zeker of dat het waard is ?
Wel als jij er geen probleem mee hebt om je fiets iedere anderhalve maand binnen te brengen bij de fietsenmaker voor vervanging van ketting en groep, dan is onderhoud geen probleem voor jou.
Ik zou zoiets vervelend tijdsverlies vinden.

En zoals al eerder aangegeven: volgens mij is je motivatie is in eerste instantie ingegeven door die fietsvergoeding, niet omdat je wilt bewegen of vanuit ecologische overwegingen, dan is een Stromer meer aangewezen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Test bij de fietsen ook de verlichting, is het nu een goede tijd voor. Durf je in het pikke donker met alleen de fietslamp nog maar 30 km/h of kun je gewoon lekker doorfietsen omdat je ruimschoots genoeg ziet?

Belangrijk verschil!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik zou sowieso ook voor de achterwielmotor gaan, scheelt minstens 50% slijtage aan ketting en tandwielen.
Onderschat ook zaken als verlichting, remmen, banden,velgen en kwaliteit van oa. balhoofdlagering niet.
Als je veelrijder bent zijn dit allemaal slijtagepuntjes die misschien wel iets duurder zijn maar wel langer meegaan.
Laden op het werk; moet eenieder zelf weten ik doe dit het liefst met de batterij in de fiets en bij mij kan dit niet elke werkdag met batterij en lader zeulen gaat mij ook aardig tegenstaan.
Bij mijn vrouw op het werk staat de fiets warm, droog bij speciale laadpunten op te laden dan zou ik er geen punt van maken.
Ik zou voor de fiets gaan met de grootst mogelijke actieradius maar ik rij al vanaf 2013 met SP's en een ritje van 60-70 km zonder "batterijmanagement" of plannen is ook wel eens leuk.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Tomasj : ecologisch ? , carpool nu met 4 , dus als ik met de fiets naar werk ga, blijft die auto rijden met 3man erin !.
winst op de diesel is ook al mininum daar ik carpool en een tankkaart terbeschikking heb van 1000euro /jaar.
enige winst die ik maak is dat ik fiets vergoeding extra krijg, waardoor ik 15min later thuis ben,weer moet trotseren.
ik werk in shifts begin om 5: 15 tot 13:30 en 13:30 tot 21:30.
Maar toch heb je een deel gelijk ( fietsvergoeding ,onderhoud middenmotor).
waarschijnlijk zijn die middenmotor ebikes meer voor stad lagere snelheid bedoelt en moet ik dus gaan voor stromer .
waardoor fietsvergoeding ( winst :ck: ). winst kleiner is.
Ook ga ik morgen de st1x en st2 testen , misschien zelf de st3, kledij , helm , bagagezak, eens bekijken.
met het lease plan van werk is dit nu eenmaal interessanter dan de fiets aantekopen.
op het einde maakt iedereen voor zich zelf uit of het de moeite is .
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

fietsen gaan inderdaad getest worden op verlichting daar ik vroeg begin is dit zeer belangrijk .vraag ik naar meer comfort ( zadel) of iets anders bij de dealer?
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik lees hier wel vaker over vergoedingen, leasen etc.etc. bij mij speelt vooral dat ik fietsen en buiten zijn prevaleer boven het blik, redelijke reistijd woon-werk heb en de kop kan leegfietsen en daarvoor niet naar de fitness hoef. Het blik blijft zo weinig gebruikt, brandstofkosten en uitstoot laag, de maandelijkse reiskostenvergoeding sparen we weer op of maken het op :bp:
Zadels is zo persoonlijk.......heb geen idee hoe een standaard stromer zadel zit/voelt na 40 km. mijn huidige Fizik op de Flyer zit als gegoten maar een leren zadeldek van Brooks voelt ook goed ben gelukkig niet zo kieskeurig met zadels maar heb genoeg om mij een gezien/gehoord :ai
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie