Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23008
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hij is er ook in het zwart, maar als ik het zo lees is dat ook niet helemaal jouw ding ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

Hallo nieuw op forum , 49 jaar en op zoek naar een speed pedelec, geen idee welke , forum reeds omgekeerd en nog steeds geen idee welke
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Goody schreef: 28 okt 2018, 19:54 Hallo nieuw op forum , 49 jaar en op zoek naar een speed pedelec, geen idee welke , forum reeds omgekeerd en nog steeds geen idee welke
Hi Goody, welkom op het forum! Heb je naast het forum lezen ook al proefritten ondernomen? Dat is denk ik de belangrijkste manier om - naast budget - tot een eerste schifting te komen. Waar ga je de SP voor gebruiken: woon-werk of recreatief? Hoeveel km wil je gaan fietsen per dag?
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Goody
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 okt 2018, 10:10
Locatie: Massemen
Merk SP: Stromer st5
Km-stand: 23000

woon werk verkeer , ongeveer 25 km enkel, ben 172 en weeg ongeveer 88 kg.
enkel de specialized vado 6.0 getest (1 uurtje), beviel wel , volgende week ga ik de stromers st1x en st2 en Trek fietsen testen zelfde dealer.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Goody schreef: 28 okt 2018, 20:43 enkel de specialized vado 6.0 getest (1 uurtje), beviel wel , volgende week ga ik de stromers st1x en st2 en Trek fietsen testen zelfde dealer.
:ay ik schat dat het testen vast een antwoord oplevert. Ben benieuwd naar je bevindingen.. (leuk als je die deelt ;) )
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
mrstrom

Goedemorgen,

Ik zal mij ook even kort voorstellen. Sinds een paar weken heb ik ook interesse in de Stromer. IK heb nu een outland phev in de zaak en deze gaat naar prive. Dat geeft weer wat mogelijkheden om deze fiets in de bv te nemen. Mijn woon-werkverkeer is 20km heen en ook weer 20 terug. Mooi afstandje dus. Ik ga wel af en toe al op de racefiets met mooi weer. Maar voor de koudere wintermaanden lijkt me de SP ook wel handig. Ik kan op het werk en thuis opladen.
Verder mag ik graag racefietsen nu zou mijn vriendin mee kunnen op de Stromer en kan ik mooi op snelheid trainen. Gezellig en handig.
Volgende week kan ik de ST2 een week "huren" van de dealer en ben erg benieuwd.

Vragen die ik nu heb is, zal ik voor een ST2 of ST2S gaan, of beter te wachten op de ST3? ik neig naar het laatste, gezien het afwerkingsverschil tussen de fietsen en sportiever houding op de ST3.

Is er verder iemand bekend met alle belasting regeltjes? mag je bv. nog km-vergoeding uitkeren naar je zelf voor de keren dat je niet op de SP bent?

En verder nog uitzoeken wat de kosten worden en KIA en MIA verhaal.

Dat dus, gr. Mark
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 29 okt 2018, 09:37 Is er verder iemand bekend met alle belasting regeltjes? mag je bv. nog km-vergoeding uitkeren naar je zelf voor de keren dat je niet op de SP bent?
Ik gok uit je taalgebruik dat je Nederlander bent, maar bij vragen over (belasting)wet is het een goed idee om dat expliciet te maken...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
mrstrom

Ja uit NL dat klopt. Kop van Noord Holland.
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

mrstrom schreef: 29 okt 2018, 09:37
Is er verder iemand bekend met alle belasting regeltjes? mag je bv. nog km-vergoeding uitkeren naar je zelf voor de keren dat je niet op de SP bent?

En verder nog uitzoeken wat de kosten worden en KIA en MIA verhaal.

Dat dus, gr. Mark
Hoi Mark,

Vamil, kia en mia vragen kan je heel goed even voorleggen aan je boekhouder. Op de site van qicq staat best wel veel uitleg. https://www.qicq.nl/kia-mia-vamil-2018
De opzet is vergelijkbaar met je metsubsidie als je die voor je zaak hebt aangeschaft.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

FreddyH schreef: 30 okt 2018, 07:26 Ik gok uit je taalgebruik
Roos! :cool2:
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Plaats reactie