Belevenissen op de ST2(s)
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Dit is niet netjes, dit is reete snel (gem snelheid van 42,5km/uur over een afstand van 32,7 km)
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Vandaag is de fiets 6 maanden in mijn bezit.
Ik heb er ondertussen 8900 km mee gereden, ondanks de redelijk frequente buitenlandse verplaatsingen voor 't werk.
Meer dan verwacht
Ik heb er ondertussen 8900 km mee gereden, ondanks de redelijk frequente buitenlandse verplaatsingen voor 't werk.
Meer dan verwacht
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Sinds vandaag heb ik een nieuwe fiets. De omni werd gisteren veranderd, en een korte testrit (30 km ) vanmorgen maakt duidelijk dat de ondersteuning aanzienlijk krachtiger is maar de autonomie lijdt daar ook een beetje onder.
Wanneer ik met gewone kledij op de fiets rijd, heb ik de gewoonte die sensor op 50% in te stellen, maar ik heb hem nu naar 40% aangepast voor de rit.
Ik vermoed dat ik voor het woon-werkverkeer (in fietsourfit) op 20% tot 30% ga fietsen. Het zal nu maandagmorgen zeker opletten geblazen zijn tijdens de rit naar 't werk, want dan wordt het behoorlijk fris (3°C) en zou de wind 3Bft op kop staan. Spannend dus.
Wanneer ik met gewone kledij op de fiets rijd, heb ik de gewoonte die sensor op 50% in te stellen, maar ik heb hem nu naar 40% aangepast voor de rit.
Ik vermoed dat ik voor het woon-werkverkeer (in fietsourfit) op 20% tot 30% ga fietsen. Het zal nu maandagmorgen zeker opletten geblazen zijn tijdens de rit naar 't werk, want dan wordt het behoorlijk fris (3°C) en zou de wind 3Bft op kop staan. Spannend dus.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Nog even een testrit afgelegd zonet. Ik vond dat in standje 3 - 40% koppelsensor het verbruik redelijk hoog was. Toen ik 10 km van huis even mijn gemiddelde snelheid aflas van de GPS (39,4 km/h), bevestigde dat min vermoeden dat ook de trapsensor op 40% te veel van 't goede is om met zekerheid 56 km af te leggen, ik ben op 54 km binnengekomen met 0% resterende acculading.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Vandaag voor het eerst op de ST2 (oudere versie/leenfiets) naar het werk geweest. 20km, gem.36km/u ca. 20% verbruikt. 33minuten ongeveer over gedaan. Met de auto ook deze tijd ongeveer, maar nu nog omkleden.
eerste indrukken:
- De fiets trekt je vlot naar de 45km/u, zeker als je zelf goed kracht zet.
- Fiets ligt goed op de weg en voelt erg zeker aan. Bediening is prima.
- Deze fiets heeft geen spiegel, dat is wel een must vind ik.
- Als je constant rijdt heb ik wel het gevoel dat de motor aan en dan weer uit gaat en dan weer aan. Je voelt het aanzetten wel steeds. Is dat met een menu instelling "vlakker" te krijgen ?
- Het op de weg rijden heb ik nog niet gedaan. Ik ging nu 30-32 over het fietspad. Nadeel veel geslinger om de kruispunten en mede fietsers. Terug of morgen proberen op de weg, maar dan moet je wel echt met 45km/u mee gaan.
- Wegens medische-problemen is mijn conditie nog niet zo top. Had het zweet er wel uit met meetrappen.
- Ik had nu wel mijn fietskleding aangetrokken. Maar ja dan moet je weer opfrissen en omkleden, kost ook tijd. Zo in spijkerbroek en jas opstappen zou beter zijn, maar dan blijft de dag niet zo fris denk ik.
Ik zit zelf nog in de keuze tussen ST2 of ST3 of niets....
Aangezien ik zomerdag gewoon met de racefiets wil, maar 5 a 10minuten langer onderweg en goede workout, staat de fiets dan dus wel tijdje stil. Of mijn vriendin moet hem dan gaan gebruiken. Dan is de ST2 prima natuurlijk.
Het op de weg of fietspad moet ik nog ontdekken.
En kleding gebruik nog uit testen.
Al met al een superfietsje!
eerste indrukken:
- De fiets trekt je vlot naar de 45km/u, zeker als je zelf goed kracht zet.
- Fiets ligt goed op de weg en voelt erg zeker aan. Bediening is prima.
- Deze fiets heeft geen spiegel, dat is wel een must vind ik.
- Als je constant rijdt heb ik wel het gevoel dat de motor aan en dan weer uit gaat en dan weer aan. Je voelt het aanzetten wel steeds. Is dat met een menu instelling "vlakker" te krijgen ?
- Het op de weg rijden heb ik nog niet gedaan. Ik ging nu 30-32 over het fietspad. Nadeel veel geslinger om de kruispunten en mede fietsers. Terug of morgen proberen op de weg, maar dan moet je wel echt met 45km/u mee gaan.
- Wegens medische-problemen is mijn conditie nog niet zo top. Had het zweet er wel uit met meetrappen.
- Ik had nu wel mijn fietskleding aangetrokken. Maar ja dan moet je weer opfrissen en omkleden, kost ook tijd. Zo in spijkerbroek en jas opstappen zou beter zijn, maar dan blijft de dag niet zo fris denk ik.
Ik zit zelf nog in de keuze tussen ST2 of ST3 of niets....
Aangezien ik zomerdag gewoon met de racefiets wil, maar 5 a 10minuten langer onderweg en goede workout, staat de fiets dan dus wel tijdje stil. Of mijn vriendin moet hem dan gaan gebruiken. Dan is de ST2 prima natuurlijk.
Het op de weg of fietspad moet ik nog ontdekken.
En kleding gebruik nog uit testen.
Al met al een superfietsje!
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
- Locatie: Amersfoort
Goed te horen van je ervaring. Een van de voordelen van zo’n fiets is dat je de ondersteuning eenvoudig kan aanpassen.
Bijvoorbeeld iets meer ondersteuning op de heen weg zodat je minder transpireert. Op de terugweg iets minder ondersteuning zodat je je abonnement op de sportschool niet meer nodig hebt.
Omdat de ondersteuning steeds verminder kan worden zal hetzelfde traject steeds een (fysieke) uitdaging blijven.
Nog een belangrijke (voor mij). Wanneer je een keer een zware dag hebt gehad (of weekeinde ) hoef je niet te sporten.
Ik hoop dat je voor jou een goede keuze kan maken!
Bijvoorbeeld iets meer ondersteuning op de heen weg zodat je minder transpireert. Op de terugweg iets minder ondersteuning zodat je je abonnement op de sportschool niet meer nodig hebt.
Omdat de ondersteuning steeds verminder kan worden zal hetzelfde traject steeds een (fysieke) uitdaging blijven.
Nog een belangrijke (voor mij). Wanneer je een keer een zware dag hebt gehad (of weekeinde ) hoef je niet te sporten.
Ik hoop dat je voor jou een goede keuze kan maken!