Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

zou da nie beter zijn moest de tas andersom staan???
Persoonlijke mening :oops:
ST3 cool White
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Lotte schreef: 13 okt 2018, 12:52 zou da nie beter zijn moest de tas andersom staan???
Persoonlijke mening :oops:
Zou kunnen dat ie misschien beter staat. Maar staat eigenlijk op de manier zoals voorzien... als je andere foto bekijkt zie je achteraan op de tas een reflecterend item. Heb je andere kant van de tas niet. Misschien toch maar beter de veiligheid boven het esthetische?
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

idd,beter kiezen voor veiligheid,t'is al gevaarlijk genoeg op de weg :bh:
ST3 cool White
Frankz
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 okt 2018, 17:13
Locatie: POORTUGAAL
Merk SP: ST1X 2018
Km-stand: 30000

81EB51C3-7596-4EB2-99B0-4FF132595E14.JPG
81EB51C3-7596-4EB2-99B0-4FF132595E14.JPG (1.04 MiB) 2970 keer bekeken
En nog zo'n mooie st1x! Mijn naam is Frank en ik ben superblij met met mijn nieuwe bike!

Ga hem gebruiken voor woon werkverkeer poortugaal - den haag. Doe ik nu op de motor, maar ben het filerijden helemaal zat.

Ben lekker aan het inlezen op dit mooie forum. Ben gek op fietsen, maar toe nu toe vooral tijdens de vakantie. Diverse fietsvakanties met gezin gedaan afgelopen jaren. En nu dus ook lekker naar het werk.
GreenEgg
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2018, 22:25

Goedenavond allen,
Ben al wel enigszins actief geweest op dit forum, maar heb me nog niet fatsoenlijk voorgesteld. Ik ben Martin en fiets al enkele jaren op m’n huidige speedpedelec in de omgeving van Weert, Eindhoven en Helmond. Half augustus heb ik de ST3 LE besteld in Herveld. Deze week wordt-ie geleverd. Huidige woon-werkafstand: 33 km enkele reis over meest lange, rechte en vlakke fietspaden. Zin in!
StromerMoose
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 77
Lid geworden op: 24 okt 2018, 12:40
Locatie: Boven Rotterdam
Merk SP: Stromer ST3

Dag allen,

Deze week mijn ST3 LE besteld. De afgelopen weken heb ik veel informatie van dit forum kunnen halen. Dat heeft enorm geholpen in mijn keuze. Op een ST5 de rit heen en weer naar mijn werk gemaakt (55km enkele reis). Dat heeft mij nog even aan het twijfelen gebracht. Wat schakelt de ST5 fantastisch! Toch de ST3 geworden, schakelt ook prima en zo is er nog wat ruimte voor accessoires (slot, helm, tas, het bekende werk dus).

Veel dank en groet,
Ingo
Stromer ST3 LE
Jaap58
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 okt 2018, 09:41
Locatie: Metropoolregio Rotterdam Den Haag

Hallo

ik heb onlangs een ST1X Sport aangeschaft om te gebruiken naast mijn racefiets voor WW verkeer. Maassluis-Den Haag (centrum), ca 26 km enkele reis.
Auto is steeds minder een optie vanwege toenemende filedruk en parkeerproblemen

Groet
Jaap
ST1X, 983W
Yellow Submarine
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:38
Locatie: Zele

Gegroet iedereen!

Mijn naam is Erwin (52j) en ik woon in Oost-Vlaanderen. Omdat mijn zoon Robbe (23j) binnenkort van het werk een fiets betaald krijgt waarmee hij zoveel als mogelijk het woon-werk traject van enkel 30 km wil afleggen kwam Stromer in het vizier. Hij zal voor een ST5 gaan, het budget gaat af van het auto-budget...

Zelf denk ik er ook al een tijdje aan om een speed pedelec te kopen voor dagelijks gebruik dus zijn we vorige week tezamen naar verdeler Schollaert in Oordegem gegaan voor een testritje met een ST2 (of was het een ST2-S). Ik rij als hobby met de koersfiets met als jaarlijks hoogtepunt de Ronde Van Vlaanderen cyclo. Dus een beetje snelheid kan ik wel smaken en in principe ben ik niet bang van een zekere afstand!

Na een paar meter met die ST2 wist ik al dat ik er ééntje wou hebben. Moeiteloos versnellen, stabiel, remmen...

Maar welke kiezen? Liefst zou ik wachten op de nieuwe gele ST1 launch edition want er is te veel grijs op de weg :aq (september 2019 leverbaar?). Volgens mij is die intrinsiek even goed als de ST3 en ST5. Op voorwaarde dat ik er de volgende dingen mee kan doen:

1/ iPhone opladen (want die loopt héél snel leeg in GPS modus) want die USB vooraan is niet aanwezig op het prototype?
2/traject enkel naar het tweede verblijf (60 km via jaagpad, iets kortere weg kan ook) probleemloos kunnen rijden (grotere accu?)
3/heeft de motor nu 800W of 500W? spec sheet zegt 800, maar in een filmpje op dit forum wordt 500 vermeld...

Thx!
Besteld: ST3/L/wit/983
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Erwin, welkom!
Yellow Submarine schreef: 27 okt 2018, 15:29 Maar welke kiezen? Liefst zou ik wachten op de nieuwe gele ST1 launch edition want er is te veel grijs op de weg :aq (september 2019 leverbaar?). Volgens mij is die intrinsiek even goed als de ST3 en ST5. Op voorwaarde dat ik er de volgende dingen mee kan doen:

1/ iPhone opladen (want die loopt héél snel leeg in GPS modus) want die USB vooraan is niet aanwezig op het prototype?
2/traject enkel naar het tweede verblijf (60 km via jaagpad, iets kortere weg kan ook) probleemloos kunnen rijden (grotere accu?)
3/heeft de motor nu 800W of 500W? spec sheet zegt 800, maar in een filmpje op dit forum wordt 500 vermeld...
Wat leuk dat je naar de ST1 Relaunch Edition kijkt. Ik denk dat je één van de eersten bent die hiermee bezig is. Ik vermoed dat dit een leuk succesnummer van Stromer gaat worden, vanwege de aantrekkelijke prijs en de kekke kleuren waarin-ie leverbaar wordt.

Qua "even goed" als de ST3 en de ST5: ligt eraan waar je de fiets op gaat beoordelen. De ST1 heeft net als zijn grotere broers 27,5" wielen en dit zal maken dat de wegligging vergelijkbaar is. Het frame van de ST1 is echter wel anders, dus het is de moeite waard om een rijdend exemplaar te testen zodra je daarvoor de kans hebt. Ook zal de algehele afmontage wat "minder" zijn dan die van de ST3 en de ST5. Dat is logisch, want ook de prijs is stukken lager.

In antwoord op je vragen:

1. Ik verwacht niet dat er een USB aansluiting op de nieuwe ST1 komt. Zoals je zegt: het prototype heeft er ook geen, en in de ST1 X zit die ook niet. (Die USB aansluiting wordt gecombineerd met dagrijverlichting in het balhoofd.) Ik denk dat je een powerbankje mee moet nemen voor je telefoon.

2. De nieuwe ST1 wordt standaard geleverd met een 492Wh Accu. Ik had in mijn ST1 X de destijds kleinste accu van 614Wh en kon daar net niet mee op en neer naar mijn werk (60km in totaal). Je zult dus wel de accu moeten upgraden. Het goede nieuws is dat alle huidige Stromer accu's ook in de nieuwe ST1 passen, dus je kunt zo ver als 983Wh gaan. Dan zal die 60km enkel onder goede omstandigheden sowieso lukken. Of het b.v. bij vorst of windkracht 5 tegen nog steeds kan, dat zal de praktijk moeten uitwijzen, want dat hangt af van hoe dorstig de motor gaat zijn en met die nieuwe CYRO DRIVE II motor zijn nu nog geen ervaringen. (De eerste CYRO DRIVE zit in de ST1 X.)

3. Er worden continu en piek vermogens door elkaar gecommuniceerd en Stromer vermeldt er niet bij wat wat is. Ik zou me niet blind staren op de getalletjes, maar afgaan op een testrit en de huidige ervaringen met de CYRO DRIVE motor in de ST1 X. De ST1 X is minder krachtig dan zijn grotere broers met een CYNO DRIVE motor (ST2), en de vernieuwde CYNO DRIVE motor is zeker in de ST5 met zijn Sport-modus wel de krachtigste van dit moment. Het "Stromer-gevoel" ga je op die nieuwe ST1 ook zeker weten krijgen, maar verwacht niet dat je een fiets krijgt die in alle opzichten vergelijkbaar is met de ST5, want die kost ook niet voor niks twee keer zoveel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Yellow Submarine
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 okt 2018, 14:38
Locatie: Zele

Dank je!

Prijsverschil is inderdaad enorm van ST1 naar ST3... Qua ST3 zou het dan een witte moeten worden want ik heb niets met dat countryside green. :mrgreen:
Besteld: ST3/L/wit/983
Plaats reactie