Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Beste Stromers,
Al uren op jullie forum doorgebracht en ondertussen al veel bijgeleerd. Ik ga al zo'n 24 jaar het ganse jaar door met de fiets naar het werk (17,5 km enkele rit). 23 jaar daarvan met een gewone citybike. Omdat ik met mijn 52 jaren aan iets meer comfort begon te denken een paar maanden terug een e-bike van Gazelle aangeschaft. Hij rijdt soepel en heerlijk, maar het gaat mij iets te traag. Vroeger deed ik er een klein uurtje over (moet een paar km door Brugge centrum, de rest langs een jaagpad, kanaal Gent-Brugge), nu zo'n kleine 45 min. Ik overweeg sterk om mij een stromer aan te schaffen. Na al die uren doorgebracht te hebben op jullie forum, geraak ik er maar niet uit wat ik nu echt zou kopen: een ST1X 2018 of een ST2. Velen zeggen dat de ST1X gewoon een 'gedowngrade' versie van de ST2 is. Ik zou sowieso gaan voor een 983 wh batterij. Ik heb halfweg mijn traject bij het binnenrijden van Brugge een Stromer-dealer (perfecte ligging voor mij). Graag had ik nog eens kort de verschillen gehoord van de ervaren Stromers onder jullie. Komende week spring ik binnen bij de dealer.
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Chrisje schreef: 22 sep 2018, 19:47 eventueel spatlat (?) voor het regenweer (wellicht interessant)
Eventueel zou je een zadeltas als spatlap kunnen overwegen.

iPhone_0719.jpg
iPhone_0719.jpg (1020.4 KiB) 3201 keer bekeken
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
AirJonn
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:00

Hi, Arie hier omgeving NoordHolland.
Na een jaar op de Haibike speed pedelec de overstap gemaakt naar een ST2.

Ik denk dat ik een van de laatste "nieuwe" 2017 modellen heb gevonden voor een leuke prijs.
Helemaal blij mee, wat een snelheid :cool2:
Mireille
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:50

Hej allen.

Bij deze stel ik mijzelf ook even voor.

Ik ben Mireille woon omgeving Groningen en heb afgelopen anderhalf week de ST2 en de ST1X mogen testen, verslavend. Adrenalinekik to the max 😂🤣
Wil nu de ST1X bestellen
Ik heb natuurlijk wel de verschillen uitgezocht maar vind dat niet de 2000 euro meer waard ( plus een bankrekening en vriend die ik dan ook tevreden houd 😉)
Fietsen doe ik als volgt.
Kleine opstart en dan full speed 43 km per uur door het open Groningen land en klein stukje Groningen aangepast aan stadsnelheid ( toeter daar ook maar niet gebruikt, mensen vlogen nog net niet het water in van schrik😂)
Afstand nu nog 14 km enkele reis vanaf December 22 Km enkele reis. Reistijd dan 33 minuten, dikke prima na een werkdag van 9 uur.
Hopenlijk red ik dat met de 814 accu
3 jaar ervaring met scooterrijden maar dat is vreselijk passief vandaar overstap.
Daarvoor paar jaar op mijn oude trouwe Gazelle medeo tracking.
Ik wil de ST1X orange bestellen met geveerde zadelpen en misschien gelijk maar continentals. Las daar wat positieve zaken over.
Geveerde voorvork werd afgeraden omdat de fiets dan ook behoorlijk duikt, klopt dit ?

Op naar veel fietsplezier.
Ps. Bijgevoegd de foto vd ST1X testfiets

Mireille
Bijlagen
20180924_131853.jpg
20180924_131853.jpg (4 MiB) 2931 keer bekeken
ST2 LIMITED/ Continental winterbanden /geveerde zadelpen/ spatbordverlenger vanzijptechniek / AXA ringslot plus ketting/ ABUS BORDO alarmslot
Oh en er staat ook nog een ST2S in de garage 😉
Verbrnic
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2018, 21:11

Dag Stromerfanaten,
Ik heb eind augustus een ST1x besteld en ging een 6-tal weken moeten wachten op de levering,
In die wachtende weken de vele commentaren beginnen lezen van de ST1x en beginnen twijfelen om toch voor een ST2 te gaan. Vorige week juist voor de ST1x ging geleverd worden toch nog veranderd naar een ST2 2018, hopelijk de juiste beslissing genomen, nu nog enkele weken wachten op mijn machine, ik kijk er in ieder geval naar uit! Hopelijk ontgoocheld de ST2 mij niet.....
Frenksterk
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2018, 17:10

Beste forumleden.

Zal me even voorstellen ik ben Frank 35 jaar en kom uit Pijnacker. Speur al een tijdje rond op jullie forum en dacht meld me nu maar een keer aan.

Sinds kort werk ik voor de gemeente leiden en ga ik met het ov naar me werk. Helaas bij de gemeente Zwijndrecht kreeg ik het ov vergoed maar in Leiden zit dat er niet in. Aangezien het OV redelijk duur is (180 per maand) overweeg ik een stromer.
Mijn fietsafstand voor woon/werkverkeer bedraagt 22 KM dat lijkt prima te kunnen met een stromer. Fiets redelijk door poldergebieden alleen in de stad zal ik wat beter moeten opletten. Welke batterij zou voldoende zijn om heen en weer te komen heb ik aan 618wh genoeg of kan ik beter 814wh kiezen. Merken jullie het verschil tussen de fietsen zelf, is de st2 beter dan de st1x?

zijn er ook mogelijkheden om een stromer een aantal weken te testen.

iemand die goeie dealers weet in de regio Roterdam-Den Haag.

Ga nog even jullie forum doorspitten.

Frank
Vdbrinky
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 okt 2018, 12:42
Locatie: Nijkerk - NL
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 21684

Beste Forumleden,

Ik ben Erik, 37 jaar en kom uit Nijkerk. Heb een Stromer St1x besteld en moet helaas wachten tot eind oktober. Rij nu voornamelijk met de auto naar het werk maar daar moet de Stromer verandering in brengen. De afstand is 16 km en de proefrit beviel super.
Heb op het forum al even rondgekeken maar vond het wel handig om ook te registreren en mijn bijdrage te leveren.

Mochten jullie nog wat willen weten: vraag gerust.

Groeten,

Erik
Is aan het genieten van een ST1x
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Foto 12-10-18 19 00 46.jpg
Foto 12-10-18 19 00 46.jpg (5.15 MiB) 3161 keer bekeken
Sinds vandaag de trotse bezitter van de ST1X 2018 983Wh charcoal :-)
Bijlagen
Foto 12-10-18 17 19 23.jpg
Foto 12-10-18 17 19 23.jpg (6.82 MiB) 3161 keer bekeken
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Mooi exemplaar! Zie dat je ook gekozen hebt voor de ORTLIEB tas, incl. aangepast houder of deze van Ortlieb?
Vele veilige en genietende km's gewenst met je nieuwe aanwist! :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Chrisje
Pro
Pro
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 sep 2018, 17:41
Locatie: BE

Free2be schreef: 13 okt 2018, 10:16 Mooi exemplaar! Zie dat je ook gekozen hebt voor de ORTLIEB tas, incl. aangepast houder of deze van Ortlieb?
Vele veilige en genietende km's gewenst met je nieuwe aanwist! :cool2:
Bagagedrager zelf (Racktime) zat op de Stromer zelf uiteraard. Daarna beschermband rond de drager om lakschade te vermijden. Tot slot de ORTLIEB tas bevestigd op de drager (4 bevestigingsplaatsen onderaan de tas). Zit beveiligd op de drager (je hebt een sleuteltje nodig).
Laatst gewijzigd door Chrisje op 13 okt 2018, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer ST3 Pinion Comfort Cool White 2023, 983 Wh, Stromer Pirelli Angel Band 57-584, Tannus Armour, Brooks B17, Kinekt 2.1 Seatpost, Stromer Smart Helmet, Ortlieb BAG RC F8420, Spatbordverlenger + Claxon Protector Van Zijp, woon-werk 17 km enkel.
Plaats reactie