Eerste ervaringen met de Stromer ST5

jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Jema schreef: 11 okt 2018, 16:30 Gisteren trouwens mijn 1e ongeluk gehad waarbij ik met de ST5 over de kop ben geslagen. Op een gecombineerd fietspad had een tegenligger niet door dat ik toch iets meer vaart had dan zijzelf. Ze dacht voor me langs te kunnen afbuigen. Met gevolg vol in de remmen. Goed dat de voorrem zo goed is en daardoor met de fiets over het meisje heen ging. Resultaat wel afgebroken spiegel en meerdere krassen, beschadige supernova taillight en beschadigd brooks zadel. Voor mezelf wat spierpijn en het meisje gelukig maar een klein schaafwondje op haar hand en natuurlijk hele grote schrik.

Wat dat dan wel opvalt is dat de overige fietsers stoppen omdat mijn fiets op het fietspad ligt en net zo lang blijven wachten tot ik ben opgestaan en mijn fiets zelf even weer heb opgepakt.

Gelukkig dat de schade zo beperkt is; heb je intussen meer spierpijn of valt dat mee?
Wat een mazel! (6 weken geleden ging ik ook over de kop; lang verhaal kort gemaakt; ben nog niet aan het werk door gebroken botten en mijn ST5 is Total loss). Goed te lezen dat jij er beter vanaf komt!
Jema
Runner-up
Runner-up
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 aug 2018, 14:29
Locatie: Nijmegen

Dat is heftig jjj. En dan maak ik me druk om wat materiële schade. Hoe is het nu dan? Heb jij een behoorlijke smak gemaakt. :ai
Lomito

Ik lees dat jij in Nijmegen woont Jema... :mrgreen: Daar kom ik ook wel eens vanuit Herveld.
Lomito

allesstroomt schreef: 11 okt 2018, 20:54 Ik heb ook nog een vraag: ik wil een laadkabeltje voor mijn telefoon gebruiken. De usb-connector zit onder het rubberen kapje in het standlicht. MAAR: je krijgt dat kapje niet deftig weer gesloten met kabel erin. Iemand dit al gedaan?
Gefeliciteerd met je ST5, ik weet hoe blij je kunt worden van een dealer die weet wat hij doet. De ondersteuning is echt wel een puntje met de ST5 dat nog niet zo eenvoudig is. Dinsdag vertelde mijn dealer dat de techniek van de ST5 nog best lastig gaat worden voor dealers om mee om te gaan... het komt allemaal zeer nauwkeurig. Maar het is ze gelukt om mij de vrolijke fiets te leveren zoals ik die kende van de diverse testritten en ben helemaal gelukkig met de ritten van afgelopen dagen.

Dat rubber kapje van de USB-aansluiting kan uiteraard niet gesloten worden als er een USB-kabel is aangesloten en dat hoeft ook niet. Pas als de USB-kabel verwijderd wordt moet het kapje weer zorgvuldig gesloten worden om vervuiling/kortsluiting te voorkomen.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Lomito schreef: 11 okt 2018, 19:31 Het verschil in rijplezier is enorm. Offset <0,7V is wel te doen maar geen feest, de ondersteuningsbalk wordt nauwelijks rood en je moet soms echt hard werken om 45 km/u te rijden. Met de offset op >0,9V doet de ST5 waar je een ST5 voor gekocht hebt, namelijk de stenen uit de straat rijden, een knalrode ondersteuningsbalk bij de geringste aanzet, tegenwind of helling.

En met zo'n feestbeest stap je met nog meer plezier op de fiets, ga je vaker en langer van fietsen. Ga je smoezen verzinnen om nog een ritje te maken... hier komt het tweede blauwtje trouwens goed van pas! :d3: :hy: :d3:
Hoi Chris
Gelukkig maar dat het opgelost is eindelijk !
Heb zelf gelukkig tot nu toe geen ECHTE problemen mee gehad, behalve batterijvak moest er een hele nieuwe slot erop (schroeven eruit gevallen !!!?)voorste spatbord bijna eraf (boutje zat niet vast)....maar ondersteuning werkt super !
Soms als Stromer rijder valt het of, heel erg mee, of het totaal andersom !!! :bu: :bu:
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Lomito

Hoi Paul, die nieuwe TMM-sensor kwam er ook niet zonder slag of stoot. De dealer heeft vervanging onder garantie aangevraagd maar dat werd niet goedgekeurd door Stromer (hij doet het toch?). Ik heb de dealer gevraagd de sensor desnoods op mijn kosten te vervangen waarna ik wel met Stromer ga zagen over de kosten, maar dan heb ik in ieder geval de nieuwe sensor. Maar de dealer wilde daar niet van weten en heeft toch voor elkaar gekregen dat de vervanging onder garantie werd goedgekeurd.
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Lomito schreef: 12 okt 2018, 09:45 Hoi Paul, die nieuwe TMM-sensor kwam er ook niet zonder slag of stoot. De dealer heeft vervanging onder garantie aangevraagd maar dat werd niet goedgekeurd door Stromer (hij doet het toch?). Ik heb de dealer gevraagd de sensor desnoods op mijn kosten te vervangen waarna ik wel met Stromer ga zagen over de kosten, maar dan heb ik in ieder geval de nieuwe sensor. Maar de dealer wilde daar niet van weten en heeft toch voor elkaar gekregen dat de vervanging onder garantie werd goedgekeurd.
....en zo hoort het ! Daarom hebben Jos, Nelis etc een zeer tevreden klantenkring opgebouwd.
Heb zelfs de grootste verfgroothandel in Amsterdam in beheer, en de klant IS en BLIJFT koning...meningsverschillen krijg je altijd, maar ik behandel mijn klanten zoals ikzelf bediend wil zijn-nu oplossen, later babbelen over vergoeding etc,toch? Trouwens mijn vrouw werkt bij De "Oranje Leeuw" Banksters/gangsters als Senior CX(customer journey) expert Commercial Bank...opeens hebben ze interesse over hoe kunnen wij onze klanten beter bedienen... :bc :bu: :aq
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

....nog iets Chris. Stromer snappen het niet blijkbaar dat jij ontevreden was met je 5, en dat ja dat post hier op de Forum (slecht reklame..) Veel mensen lezen jou zeer "in-depth" recencies en ik kan wedden dat er meerdere zijn dat door de problemen, de QC, en Stromers instelling hebben afgezien van de koop van of een 5, of een Stromer uberhaupt !Voor een paar honderd euro TMM sensor, gaan ze moeilijk doen (op een fiets van 10 ruggen!) heb je nu opeens veel meer plezier met je fiets, dus win-win voor jou, maar ook voor Stromer..Sukkels moet mijn vrouw inhuren :bj :bj :bj :bj :bj :ba
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

allesstroomt schreef: 11 okt 2018, 20:54 De aflevering vanavond was een feest van vakmanschap. De dealer heeft al mijn tassen (niet eens bij hen gekocht), incl zadeltas) gemonteerd, de bodyfloat, nog wat beschermingsspiraal rond de bagagedrager (moest er niet eens naar vragen), mijn eigen Quadlock wallmount op het stuur, mijn eigen slot, en klaar!

Ik had intussen de tijd om de fiets grondig te bestuderen.
-plaatje op het stuur met dezelfde kleur dat prima aansluit
-batterijvak verschilt nog wel van kleur...
-spatborden mooi recht, perfect donkergrijs.
-geen speling op de spaken, stuur netjes afgewerkt.
-remsensoren reageren accuraat en blijven niet plakken.

Prima aflevering dus. De eerste rit naar huis was qua zitcomfort ongelooflijk:
-mijn brooks B17 special zit echt fantastisch goed. Dit is het eerste zadel dat me op geenenkel moment pijn doet. Ik heb weinig vet en dus vangen mijn zitbotjes heel veel op. Het leder van de B17 doet echt wonderen.
-ik had tothiertoe een leen-ST2, en daar lag ik overheen als een soort natte dweil. De ST5 neemt je echt op in het kader, en dat is veel fijner.
-de remmen reageren goed maar zullen (zoals elders gezegd) de fiets niet snel blokkeren. Dat gebeurde meteen bij de ST2
-helaas ook iets negatiefs: ik kreeg niet meteen het 'stenen uit de straat trekken'-gevoel op S-stand, wat ik eerder op testritten wel had met de ST5. Mijn TMM-waardes staan op 0,885-0,905. Morgen even langsrijden om misschien nog een en ander achteraan op de as vaster te zetten.

Wat een machine, toch een zeer groot verschil met de ST2 vind ik. Ben er blij mee en volledig gerust in de vertroeteling door de dealer. Ik stond erbij en zag hoe keurig ie eraan werkte.

Dan vergat ik nog te vertellen over de sparkling experience van de eerste laadbeurt: ik kom thuis, pak de lader uit, en sluit hem op het stroomnet aan. Dan neem ik de connector om hem in de connector van de fiets te stoppen en.... VONK! bleek er een rond los magneetje rond te slingeren in die connector, en dat maakte meteen kortsluiting. Toen ik de fiets weer opstart brandde er geen licht en er kwam meteen een foutmelding op, systeemfout. Ik vreesde het ergste, en heb de batterij er even uitgehaald. Nadien startte de fiets doodnormaal op, niks aan de hand... Morgen toch even checken samen met de TMM-sensor.

Ik heb ook nog een vraag: ik wil een laadkabeltje voor mijn telefoon gebruiken. De usb-connector zit onder het rubberen kapje in het standlicht. MAAR: je krijgt dat kapje niet deftig weer gesloten met kabel erin. Iemand dit al gedaan?
Proficiat met je ST5!

Awel ik mis ook wel dat echt optrekken in begin. Mijn TMM waarden zijn 0,833.
Ik dacht dat het zou komen door de grotere banden, daar ik toch redelijk vlot naar de 47/48 kan trekken.
Maar het rode lijntje zie ik amper verschijnen. Mss toch ook eens achter horen.
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Rode lijntje = signaal maximale ondersteuning?
Plaats reactie