Remhendel gebroken

Michaelst2
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2017, 14:31

Mijn achterremhendel is helaas gebroken na een val. Heeft iemand een idee of dit hendeltje alleen te vervangen is of dat ik een hele unit moet vervangen? Wat voor een Magura heeft mijn Stromer st2 eigenlijk?
Hopelijk heeft iemand antwoord op deze vraag. Alvast hartelijk dank!
Bijlagen
IMG_20180107_161508.jpg
IMG_20180107_161508.jpg (3.52 MiB) 5182 keer bekeken
risozom
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 okt 2017, 13:48
Locatie: Zuidland
Merk SP: ST3

Ik herken dit wel. Na een harde val beide remhendels afgebroken op mijn ST2.
Deze zijn beide geheel vervangen omdat alleen de handels volgens mijn stromer dealer niet mogelijk was, omdat ik nog meer schade had dit opgegeven aan de verzekering en met een eigen risico van 50 euro was deze reparatie niet duur. ( misschien dekt jou verzekering dit ook)
Het zijn MT4 remhendels van magura volgens mij.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de Stromer ST2 2017 zitten Magura MT4 Next E remmen. Maar als ik jouw afbeelding zo bekijk, is de remhendel een andere dan de standaard Magura MT4 Next E remhendel.

De remhendels van Magura zijn normaal gesproken gewoon los te bestellen, ze kosten een tientje of twee. Je Stromer dealer zou dit voor je moeten kunnen regelen. Maar ik heb wel eens van forumleden begrepen dat die remhendels helemaal niet zo makkelijk te krijgen zijn en dat deze speciaal voor Stromer zijn gemaakt. (Dat betrof toen een 2015 model ST2. Het zou verklaren waarom ik op jouw foto een wat andere rem zie dan op de Magura site.)

Als ik jou was zou ik even bij de dealer gaan horen of hij er eentje voor je kan bestellen. Ook zou ik de hele stuurunit van de rem even laten onderzoeken door de dealer, zodat je zeker weet dat er niet nog meer stuk is gegaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Michaelst2,

Indien op jouw ST2 remhendel alleen Magura staat (geldt voor de ST2 modellen van 2014 t/m 2016) dan heb je een MT4/2 remhendel en deze is sinds september 2017 weer gewoon leverbaar door jouw fietsmaker.

Indien er naast Magura ook MT4 op staat dan heb je een ST2 model van 2017. Hiermee heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat deze ook gewoon leverbaar is via jou fietsmaker.

Marco
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Michaelst2
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2017, 14:31

Ik kon gelukkig bij mijn FM een nieuw hendeltje bestellen. Ik was 25 euro kwijt incl montage. Dat viel mij uiteindelijk erg mee, na hard van de fiets gevallen te zijn vorige week :-)
Dank iedereen voor de tips!
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Marco Verkerk schreef: 11 jan 2018, 22:19 Indien op jouw ST2 remhendel alleen Magura staat (geldt voor de ST2 modellen van 2014 t/m 2016) dan heb je een MT4/2 remhendel en deze is sinds september 2017 weer gewoon leverbaar door jouw fietsmaker.

Indien er naast Magura ook MT4 op staat dan heb je een ST2 model van 2017. Hiermee heb ik geen ervaring, maar ik neem aan dat deze ook gewoon leverbaar is via jou fietsmaker.
Vanmorgen onderweg een bellende idioot op de fiets die niet zat op te letten en in één keer naar links kwam. Ik had al snelheid terug genomen vanwege zijn belgedrag, maar kon geen kant op. Dus een clash als gevolg; hij onderuit en mijn remhendel rechts afgebroken (achterrem). Blij dat er volgend jaar een verbod komt; het is opvallend hoeveel "fietsers" vooral bezig zijn met hun GSM en niet met het verkeer en de weg.
Wél vind ik de remhendel zwak en dat die wel erg gemakkelijk breekt; had wat mij betreft wat steviger gemogen. Daarom het volgende; zijn er degelijker hendels/remsets voor een ST2 (2016) als de Magura MT4/2? Bijvoorbeeld korter (2 a 3 vingers)?
Bijlagen
ST2 hendel2.JPG
ST2 hendel2.JPG (34.36 KiB) 4685 keer bekeken
ST2 hendel1.JPG
ST2 hendel1.JPG (23.23 KiB) 4685 keer bekeken
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

J3R schreef: 10 okt 2018, 11:25 Daarom het volgende; zijn er degelijker hendels/remsets voor een ST2 (2016) als de Magura MT4/2? Bijvoorbeeld korter (2 a 3 vingers)?
Hallo J3R,
Ik denk dat je klantenservice van Magura ( even googlen) moet vragen.
Zelf heb ik ook 1 gebroken remhendel mt4/2 gehad en moest destijds een kompleet nieuwe set a euro 250 kopen. Toen de remhendels weer leverbaar waren, heb ik meteen 3 remhendels gekocht.
P.s. ik ben ook benieuwd naar de uitkomst.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik adviseer je de hendel bij je dealer te halen. Stromer gebruikt andere HIGO stekkers dan de standaard Magura stekkers.

Ik heb afscheid genomen van mijn MT2/4 hendels omdat die speciaal voor Stromer zijn gemaakt door Magura. Zie mijn topic bij ST2/ST2s
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Vanmiddag een nieuwe originele hendel verkregen; gelukkig bleek deze voor de ST2 (2016) los leverbaar à 25 EUR. Het fietste toch wat minder relaxt met alleen een voorrem... :mrgreen:
Meteen een reserve meegenomen.

Alles vervangen voor een set Magura MT5e met de dubbele pistons werd me wat te prijzig; ook omdat je dan blijkbaar andere kabels en electrische aansluitingen moet aanbrengen (zie topic elsje ST2/ST2S). Andere merken of opties zou ik zo gauw niet weten; mooiste vind ik het wanneer de remhendels en de shifters gecombineerd zouden zijn, maar die optie ken ik alleen voor de MTB en niet voor een Stromer.

Het topic over de grotere schijfrem vóór, vind ik overigens wel een interessante en goedkope investering voor een upgrade van de voorrem.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
BozZke
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
Locatie: Malderen
Merk SP: Stromer st2
Km-stand: 86000

enkele vraagjes voor de stromer experts :

Ik heb door een val een volledig nieuwe remhendel op m'n st2 van 2016 (rechtse, dus achterrem). Denk dat die volledige rem 300+ euro kostte. Nu merk ik dat die nieuwere rem (2017 model, of Magura MT4 Next E) véél beter remt dan de oude magura versie van 2016 (link, of vooraan).

Ligt dat enkel aan het feit dat die remschijf groter is achteraan ? Of is de remhendel zelf ook zoveel beter ?
Waarom kost de stromer versie van de rem het driedubbele van een normale Magura MT4 Next E ? Ik zie nu acties voor een volledig remsysteem (dat je zowel links als rechts kan plaatsen) voor een prijs van 60 a 80 euro.

Alvast bedankt voor de info !
Plaats reactie