Fietsendrager

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Trafficleader, ik had de indruk dat je (in de video) met de Uebler iets meer handelingen nodig had om hem uit te vouwen en op de trekhaak te zetten. De Thule is groter in opgevouwen toestand, maar je moet hem niet eerst open vouwen en dan op de trekhaak zetten, nee, je zet hem er eerst op, en dan vouw je hem open. Zeer handig! Hij is inderdaad wel zwaar.
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Trafficleader, ik had de indruk dat je (in de video) met de Uebler iets meer handelingen nodig had om hem uit te vouwen en op de trekhaak te zetten. De Thule is groter in opgevouwen toestand, maar je moet hem niet eerst open vouwen en dan op de trekhaak zetten, nee, je zet hem er eerst op, en dan vouw je hem open. Zeer handig! Hij is inderdaad wel zwaar.
Zoals in onderstaande filmpje te zien is moet je de Uebler ook eerst op de trekhaak zetten en daarna pas openklappen.

https://www.youtube.com/watch?v=njB1WHIILP0
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

De Uebler X21S gaat wel anders dan op het filmpje (= i21).

https://www.youtube.com/watch?v=MwpjuIRKAio
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Wat ik zie is dat de i21 inderdaad ingeklapt gemonteerd wordt (het neerklappen vergrendeld, daarna 'open' klappen) en de X21s moet eerst opengeklapt worden voor monteren (anders kun je de vergrendeling niet naar beneden drukken).

In de reviews lees ik bij de i21 dat je moet oppassen dat de kabel niet klem komt te zitten bij monteren en dat je hem niet opgeklapt kunt zetten bij parkeren (dat laatste lijkt me weinig bezwaar: dan leg je hem gewoon in de auto...):
https://www.kieskeurig.nl/fietsendrager ... 21/reviews

Het lijkt erop dat de i21 op die kabel na net wat gebruikersvriendelijker is dan de X21s, maar hele dramatische verschillen heb ik niet kunnen ontdekken (i21 is net wat compacter en net wat duurder).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Als er dan toch zo weinig verschil is, zelfs in prijs, dan vraag ik me af waarom je geen Thule zou kopen: die zullen eerder hun waarde behouden al was het maar omdat een eventuele latere tweedehands koper het merk zal herkennen. Enige voordeel van die Uebler dat ik zie is een lager gewicht. Maar wat ik enorm zou missen is de (optionele) oprijgoot van Thule. Zeker met zo'n zware fiets vind ik dat toch erg gemakkelijk.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

allesstroomt schreef: 05 okt 2018, 20:06 Als er dan toch zo weinig verschil is, zelfs in prijs, dan vraag ik me af waarom je geen Thule zou kopen: die zullen eerder hun waarde behouden al was het maar omdat een eventuele latere tweedehands koper het merk zal herkennen. Enige voordeel van die Uebler dat ik zie is een lager gewicht. Maar wat ik enorm zou missen is de (optionele) oprijgoot van Thule. Zeker met zo'n zware fiets vind ik dat toch erg gemakkelijk.
Bij Uebler is er ook zo'n optionele oprijgoot. Zie ook: https://www.uebler.nl/wp-content/upload ... cht-NL.pdf
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Ik heb vandaag een Uebler i21 besteld en deze kan ik vrijdag bij een FM ophalen.
Prijs is €575,00, ik had nog wat goedkoper uit kunnen zijn maar koop toch liever bij een fysieke winkel.
Goede uitleg, vriendelijke man en zo iemand gun je gewoon de klandizie.
Bedankt voor alle raadgevingen en tips.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen! Laat je iets weten als je hem een paar keren hebt gebruikt?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Omdat ik de fiets van mijn vrouw ging ophalen bij Duitse Flyer dealer; 1 fiets zou in de BMW passen met voorwiel eruit, het verzoek van die mannen was of ik nog een fiets wilde meenemen en uitleggen voor een klant in Amsterdam.... zo gezegd zo gedaan, zij monteerden de Uebler fietsdrager op de trekhaak, geschikt voor twee pedelecs, batterijen eraf etc.etc elke keer als ik over een "hobbel" of knip in de weg reed zakte dat klemmechaniek een fractie op de kogel. Kogel was nieuw, geen vet erop, ik ben wel vier keer gestopt om het te checken.

Ik kon de drager in ruil voor €250,00 houden.......maar heb hem doorverkocht voor €375,00 en toch maar een Thule gekocht ik rij hier elk jaar mee naar Spanje met twee pedelecs achterop, ook zonder zadelpen etc. en 5-10 keer /jaar naar plekje om een fietstocht te maken, geeft geen krimp.......ik wil je niet ontmoedigen maar is wel mijn ervaring. :av
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

zij monteerden de Uebler fietsdrager op de trekhaak, geschikt voor twee pedelecs
Welke drager van Uebler had jij op de trekhaak zitten?

En na jouw reactie te hebben gelezen ben ik inderdaad erg benieuwd naar de drager.
Ik ga hem waarschijnlijk komende week gebruiken, heb vandaag voor de laatste keer de Multa gebruikt.
Uiteraard laat ik weten hoe de drager mij bevalt.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Plaats reactie