Trapsensor ST1X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mooi dat je je bike eindelijk weer terug hebt zeg, dat heeft lang geduurd.
Pieter schreef: 10 okt 2018, 12:01 Er werd mij verteld dat de controller er drie keer is uitgebrand. De vierde zit er nu dus in. Verder is de verdeelprint vervangen en de aansluiting aan de fiets voor het opladen van de batterij. Ook zijn de kabels naar de motor vervangen en uiteindelijk ook het hele achterwiel. De motor bleek de oorzaak van alle ellende.

...

Er is trouwens geen verlengde garantie op de onderdelen die nu vervangen zijn. Gewoon de twee jaar standaard garantie die op deze fiets zit.
Dan beweert je dealer iets anders dan Stromer zelf.
STROMER again grants a 2-year warranty on a repair performed or replacement part fitted during the warranty period due to a material or production defect, irrespective of other warranty periods;
Bron: https://www.stromerbike.com/nl_NL/legal/warranty.html

Er is voor pakweg 2500 euro aan nieuwe onderdelen in je Stromer gezet nadat er enkele hele griezelige dingen zijn mis gegaan waar jij geen schuld aan hebt, en nu zou je op deze officiële Stromer onderdelen, die door een erkend (doch niet al te best functionerende) Stromer dealer zijn vervangen nog maar 7 maanden garantie hebben? Reken er maar op dat ik bovenstaande Stromer-garantie van 2 jaar zou eisen op deze herstelwerkzaamheden.

Heb je wel een bon met daarop vermeld de reparatie-werkzaamheden en datum? Dan kun je hier altijd mee wapperen i.c.m. de uitgeprinte informatie van de Stromer-website, mocht het eens nodig zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Fijn dat je eindelijk je eigen fiets weer terug hebt! Het wordt tijd om dat eens in de Hemel (of een andere plek die dichterbij is) te vieren!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Stromeur schreef: 10 okt 2018, 12:27 Er is voor pakweg 2500 euro aan nieuwe onderdelen in je Stromer gezet nadat er enkele hele griezelige dingen zijn mis gegaan waar jij geen schuld aan hebt, en nu zou je op deze officiële Stromer onderdelen, die door een erkend (doch niet al te best functionerende) Stromer dealer zijn vervangen nog maar 7 maanden garantie hebben? Reken er maar op dat ik bovenstaande Stromer-garantie van 2 jaar zou eisen op deze herstelwerkzaamheden.

Heb je wel een bon met daarop vermeld de reparatie-werkzaamheden en datum? Dan kun je hier altijd mee wapperen i.c.m. de uitgeprinte informatie van de Stromer-website, mocht het eens nodig zijn.
Dat is een hele goede suggestie. Ik heb wel een bon gekregen, maar moet nog kijken wat er allemaal wel of niet opstaat. Ik zal de dealer ook wijzen op deze garantie-voorwaarde van Stromer en kijken hoe ze zullen reageren


En vieren in de hemel ... wordt inderdaad eens tijd de die-hards te ontmoeten ... :az
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Stromer kan toch ook zien dat de onderdelen zijn vervangen op jouw frame nummer en verstuurt zijn naar jouw dealer?
Als je zo lang geen fiets heb gehad zou ik bijna zeggen dat je 7 maanden extra garantie verdiend...
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Op de bon staan netjes alle onderdelen opgesomd die vervangen zijn. Nu nog even de garantievoorwaarden van Stromer doornemen en het deel waar staat dat er ook 2 jaar garantie zit op onderdelen. Deze zal ik dan delen met mijn FM.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Zojuist de tijde genomen de fiets eens goed te inspecteren op de reparaties ... dat ik had ik dus beter meteen bij afelevering kunnen doen, maar ik had alleen de achteras goed geinspecteerd (op de aanwezigheid van het adapter-busje). Op zijn zachtst gezegd niet netjes afgemonteerd ........ Kijk en huiver:
De controller is zichtbaar.
De controller is zichtbaar.
Controller zichtbaar.jpg (399.28 KiB) 4195 keer bekeken
Een stukje rubber steekt uit de klep.
Een stukje rubber steekt uit de klep.
Rubber steekt uit.jpg (286.45 KiB) 4195 keer bekeken
Overzicht van het geheel.
Overzicht van het geheel.
Overzicht onderkant.jpg (266.12 KiB) 4195 keer bekeken
Helemaal onderaan bij de controller
Helemaal onderaan bij de controller
Onderkant controller.jpg (328.01 KiB) 4195 keer bekeken
En hier de aanwezigheid van het adapter ringetje bij de achteras. Helemaal goed dus.
En hier de aanwezigheid van het adapter ringetje bij de achteras. Helemaal goed dus.
Adapter achteras.jpg (589.85 KiB) 4195 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik word echt een beetje moedeloos van jouw dealer. Je zou er weer mee terug kunnen gaan, maar ik denk dat ik dit liever zelf zou herstellen, anders ben je straks weer weken verder en halen ze opnieuw iets idioots uit met je fiets.

Als je het zelf wil doen, het is niet moeilijk. Ik zou die twee afdekplaten (lange en de korte bij de trap-as) eerst eens helemaal los halen en dat stukje rubber verwijderen. Ik heb sowieso geen idee wat dat voor stukje is, want de controller is een printplaat, gemonteerd op een aluminium koelplaat. Daar steekt niks uit aan de zijkanten en er zit niks van rubber aan. Misschien een restant-stukje afdekplaat van toen je controller bij de dealer is uitgefikt? Zie hier een foto van mijn ST1 X controller:

viewtopic.php?f=8&t=62&hilit=controller ... angen#p470

Werkwijze: haal de accu uit je Stromer. Verwijder eerst het afdekkapje onderaan bij de trapas door de inbusboutjes die je aan de buitenkant ziet zitten los te draaien. Verwijder hierna de lange afdekplaat door de boutjes los te draaien die je aan de binnenkant van het accu-vak ziet zitten. Onthoud waar de boutjes zaten, want ze hebben drie verschillende lengtes.

Terug plaatsen van de afdekplaten doe je in omgekeerde volgorde: eerst de lange afdekplaat monteren, daarna de korte beschermkapje bij de trap-as. Accu terugplaatsen. (Persoonlijk zou ik wel meteen even controleren of de dealer de bekabeling/connectoren aan de onderzijde van de controller wel netjes terug en omhoog door het gat in het frame in heeft geduwd.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: Prachtig herfstblad op de stoep. Daar word ik wel heel erg vrolijk van :hy:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Kijk. Dat is zeer behulpzaam. Ik ga er wel melding van maken, maar mogelijk zelf oplossen. Bedankt!
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Stromeur schreef: 14 okt 2018, 17:19 PS: Prachtig herfstblad op de stoep. Daar word ik wel heel erg vrolijk van :hy:
Ik ook. Het is een amber boom: Amberboom https://g.co/kgs/wEva34

Zelf geplaatst samen met Benjamin, de jongste zo'n 10 jaar geleden. :ay
Plaats reactie