Fietsenwinkel.nl service en onderhoud tot de deur....

Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Zelf ook meerdere malen bij stromer rechtstreeks geklaagd, zij gingen hiermee aan de slag, reactie van stromer richting mij was volgens fietsenwinkel staat je fiets ter reparatie bij hun... ha ha, helaas staat mijn fiets gewoon thuis. Weer geëscaleerd richting stromer, ben al maanden bezig, de enige verandering die bewerkstelligd door stromer is dat ze je nu niet meer doorsturen naar een servicepunt maar naar het hoofdkantoor omdat ze van stromer de fietsen alleen daar nog mogen repareren/servicdn, Gevolg hiervan een ineens lange wachttijd en de reparatie duur kunnen ze me niet vertellen. Ze willen de fiets thuis op komen halen, als hij dan op het (distributie)dozenschuifcentrum/hoofdkantoor/is dan gaan ze kijken wanneer ze een keer tijd hebben. Dit kan niet vooraf gepland worden, wat een service... en dat voor het vervangen van een voorwiel wat misschien nog geen half uur werk is.... wachten erop is helemaal geen optie.... heb aangegeven dat ik onderhoud juridische stappen ga nemen, garantieaanvraag loopt al vanaf mei....
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ongelofelijk zeg........te gek voor worden!
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ik had indd hetzelfde,

Fiets ophalen en vervolgens daarna onderdeel gaan bestellen waardoor je fiets er een maand staat en pas de laatste dagen aan gewerkt wordt en het onderdeel in 1 dag is geplaatst....

En dan heb je zelf veel moeite gedaan om het probleem nog duidelijk te maken met foto`s en tekst om de monteur te helpen...flikkeren ze alles gewoon weg! Meneer wij gebruiken een beslissings schema om het probleem te lokaliseren.....wtf...

Ik snap best dat iemand een foutjes kan maken, zoals bij mij bijv. Ik zou het helemaal niet erg vinden als je maar normaal wordt geinformeerd en behandeld.

Ik zou de fiets laten repareren bij een dealer in de buurt die wel capabel is. Dit heb ik ook gedaan.
Ik heb vervolgens toen overal klachten ingediend op het internet (klacht.nl bijv) en ineens had ik binnen 1 dag! een mailtje van ze.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inherent aan dit soort toko's is inderdaad dat ze Heeeeeeel Gevoelig zijn voor online klachten. Alles staat of valt immers met hun (online) imago, want van mond tot mond reclame over de geweldige service en communicatie met de klant moeten ze het niet hebben.

Zelf ben ik er meestal geen voorstander van om fabrikanten of dealers onder druk te zetten via negatieve reviews of klachten op Social Media, omdat zo'n verhaal maar één kant van de klant vertelt. Dit kan *ahum* nog weleens wat gekleurd zijn, zoals we nu ook zien bij iemand die zo'n geintje met Stromer uithaalt via FB, terwijl we geen flauw idee hebben wat er echt allemaal aan de hand is. (En dat zien we helaas wel vaker op FB: half verhaal erop gooien en bijval + verontwaardiging alom valt je direct ten deel.)

Maar bij een keten zoals fietsenwinkel.nl, waar de service zo duidelijk en aantoonbaar niet aansluit bij een premium merk als Stromer en jullie echt je best hebben gedaan om de juiste procedure te volgen of zelfs al een adoptiedealer hebben gezocht:
aanpakken die handel :dwarf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

kelleke22 schreef: 10 okt 2018, 11:03 Ik had indd hetzelfde,

Fiets ophalen en vervolgens daarna onderdeel gaan bestellen waardoor je fiets er een maand staat en pas de laatste dagen aan gewerkt wordt en het onderdeel in 1 dag is geplaatst....

En dan heb je zelf veel moeite gedaan om het probleem nog duidelijk te maken met foto`s en tekst om de monteur te helpen...flikkeren ze alles gewoon weg! Meneer wij gebruiken een beslissings schema om het probleem te lokaliseren.....wtf...

Ik snap best dat iemand een foutjes kan maken, zoals bij mij bijv. Ik zou het helemaal niet erg vinden als je maar normaal wordt geinformeerd en behandeld.

Ik zou de fiets laten repareren bij een dealer in de buurt die wel capabel is. Dit heb ik ook gedaan.
Ik heb vervolgens toen overal klachten ingediend op het internet (klacht.nl bijv) en ineens had ik binnen 1 dag! een mailtje van ze.
Als ik geen garantie meer zou hebben dan had ik dit ook zeker gedaan, helaas ben tot die tijd verdoemt naar het geweldig fietswinkel garantie proces..... :bh:
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Maar garantie is toch van stromer? Niet van fietsenwinkel want die bestellen weer bij stromer toch?

Mijn nieuwe fm heeft garantie opgevraagd bij stromer met de aankoop bon.
Alles is netjes door stromer op garantie vervangen hoor.

Volgens mij maakt het helemaal niet uit waar je hem laat repareren... Alleen arbeids kosten zul je moeten betalen denkik.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zie stukje terug in dit topic:

viewtopic.php?f=5&t=1124&start=10#p21021
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

kelleke22 schreef: 10 okt 2018, 11:36 Maar garantie is toch van stromer? Niet van fietsenwinkel want die bestellen weer bij stromer toch?

Mijn nieuwe fm heeft garantie opgevraagd bij stromer met de aankoop bon.
Alles is netjes door stromer op garantie vervangen hoor.

Volgens mij maakt het helemaal niet uit waar je hem laat repareren... Alleen arbeids kosten zul je moeten betalen denkik.
Praktijk was bij mij anders helaas, was naar een goede dealer gegaan en die gaven in eerste instantie aan dat onderhoud en garantie geen probleem was. Ik heb hier toen mijn eerste onderhoud uit laten voeren. Echter toen er klacht kwamen die onder de garantie vallen werd ik uiteindelijk weer doorverwezen naar fietsenwinkel.nl waar ik tot mijn spijt de fiets heb gekocht. Waarschijnlijk zoals stromeur aangeeft dat het arbeidsloon niet vergoed wordt aan de fietsenwinkel maar slechts de onderdelen.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Hoi allen,

Ik heb nog eens gekeken waar ik allemaal recht op heb met mijn servicepakket bij fietsenwinkel.nl. Kom ik nu de volgende tekst tegen op de site:

Servicebeurten & onderhoudsbeurten
Ook voor de beste service na aankoop van je fiets ben je bij Fietsenwinkel.nl aan het juiste adres. Fietsenwinkel.nl biedt in samenwerking met ruim 300 servicepartners in Nederland onderhoudsbeurten aan om je fiets in topconditie te houden. Wij adviseren om na ongeveer 3 maanden óf 500km een eerste servicebeurt uit te laten voeren en daarnaast jaarlijks onderhoud te laten verrichten. Goed onderhoud is niet alleen van belang voor je fietsplezier, maar ook voor het behoud van de garantie op je fiets. Hieronder lees je alles over de diverse onderhoudsmogelijkheden.

Riese & Müller of Stromer
Heb je een Riese & Müller of een Stromer? Neem dan contact met ons op via: 020-705 2800. De reparaties en servicebeurten voor deze fietsen lopen via het het hoofdkantoor en niet via onze servicepartners.


Dussss... Maar even telefonisch contact gezocht.
Het komt nu op het volgende neer:

Stromer heeft Fietsenwinkel.nl opgedragen dat ze geen servicebeurten meer mogen laten doen via hun servicepartners en lokale winkels! Reparaties en garantiekwesties moeten wel via het hoofdkantoor van Fietsenwinkel.nl.

Heb je nou, net als ik, zo'n servicecontract bij de fiets gekregen? Dan mag je de servicebeurten door een erkende Stromer dealers laten uitvoeren! De kosten van deze servicebeurt worden dan door fietsenwinkel.nl vergoed tot een bedrag van € 52,50. Voor dit bedrag moet dan het lijstje zoals op de site staat vermeld worden afgehandeld. Mocht het meer kosten, dan moet je contact opnemen met fietsenwinkel.nl.

Dit lijstje omvat het volgende:

E-bikes/fietsen met derailleur
Bandenspanning controleren
Wielmoeren natrekken
Remmen afstellen
Afstelling voorderailleur controleren en zo nodig afstellen
Afstelling achterderailleur controleren en zo nodig afstellen
Spaakspanning achterwiel controleren en zo nodig natrekken
Pedalen controleren en schroefdraad zo nodig voorzien van vet
Crankbouten natrekken
Verlichting controleren

Op zich goed nieuws. Laat niet verlet dat je dus met garantiekwesties en reparaties je Stromer een tijdlang kwijt bent. Wellicht dat dit na overleg ook via andere dealers kan, de tijd zal het leren.

Ik heb de beste man van de servicedesk nog gevraagd waarom wij als klant hierover niet geinformeerd zijn. Hij wist te melden dat deze wijziging pas zeer recent bekend is gemaakt. Hij geeft daarbij ook aan dat het netjes was geweest om dit pro-aktief door te geven aan klanten met een Stromer.

Bij deze doe ik dat dan maar.... :bn:


Ben trouwens benieuwd wat de dealers hiervan gaan vinden...
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

@Mark78
Niet verbazend, heb namelijk heel veel contact gehad met support voor de benelux van stromer met mijn dillema's over deze partij.
Stromer heeft contact opgenomen met fietsenwinkel voor mij, waarna stromer mij terugkoppelde dat fietsenwinkel mijn problemen ging oplossen. Ik ben namelijk in totaal 6 maanden bezig geweest om mijn fiets gerepareerd te krijgen onder garantie, en ook onder de gestelde voorwaarde die ik destijds had besproken in de winkel in Hilversum.
Maar helaas in eerste instantie een lang en moeizaam kastje muur verhaal. Er is destijds ook meerdere malen geprobeerd mij door een servicepunt te laten helpen die geen kennis van zaken hebben.

Helaas communiceerde fietsenwinkel ook nog eens meerdere malen naar stromer dat mijn fiets bij hun stond en gemaakt werd terwijl deze gewoon kapot bij mij thuis stond.
Na diverse mails met stromer support, heeft stromer aangegeven ervoor te gaan zorgen dat er oplossing zou komen..

Stromer heeft duidelijk druk gezet op fietsenwinkel, en dit heeft erin geresulteerd dat ze alleen nog maar op het hoofdkantoor gemaakt mogen worden, en nu komt de grap van het hele verhaal er is maar 1 opgeleide stromer monteur bij IBG/Fietsenwinkel in dienst. Hoe bijzonder is het dat een bedrijf die zoveel fietsen verkoopt, en helaas ook stromer slechts 1 opgeleid persoon heeft.

En ik heb uiteindelijk al mijn problemen opgelost gekregen en is zelfsmijn fiets boven verwachting goed gemaakt door fietsenwinkel.
Daarnaast had ik ook een onderhoudspakket bij de fiets gekocht en heb na veel aandringen dit nu uiteindelijk gecrediteerd gekregen.

Bij mij was het zadel vanaf dag 1 niet goed, er ontstonden scheuren in beide trappers bij de bout. Was mijn voorwiellager stuk en zat er speling in mijn tandwielcasette. Deze punten zijn deze week binnen een dag opgelost door zelf met de fiets naar het distributiecentrum te gaan. De fiets is weer helemaal top! Alles is vervangen, nieuw zadel, trapper, nieuwe lagers, nieuwe casette en ketting!
Ik heb de monteur gesproken en deze enige stromer monteur heeft wel echt kennis van zaken! De vraag is alleen hoe hij dit in z'n eentje moet bolwerken, wachttijden van minimaal 4 weken en ze kunnen passen gaan plannen als de fiets binnen is.

Mocht het ook goed komen met deze keten in combinatie met Stromer dan hebben ze nog een lange weg te gaan! Ik hoop in ieder geval dat ik niet meer terug hoef te komen voor garantie bij hun en laat mijn fiets lekker bij een goede dealer in Amsterdam onderhouden! Want voor de garantie zit je helaas nog wel vast aan deze keten.
Laatst gewijzigd door harmroest op 18 okt 2018, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Plaats reactie