Ondersteuning snelheid ST1/2/3/5

kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Stromeur schreef: 09 okt 2018, 15:44
Andere optie: nieuwere/duurdere Stromer kopen ;-) (Er is b.v. al behoorlijk wat verschil tussen de ondersteuning van de ST1 X 2017 en die van 2018.)
Dus dan hebben we het toch over de software ;) zou echt nergens op slaan dat die van 2018 natuurlijk verder ondersteund :bj

Duurdere stromers hebben een sterkere motor....klopt.. maar max snelheid met ondersteuning zou natuurlijk bij elke stromer hetzelfde moeten zijn toch? Als je niet kijkt naar windweerstand eigen conditie enz...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

kelleke22 schreef: 09 okt 2018, 17:25
Stromeur schreef: 09 okt 2018, 15:44
Andere optie: nieuwere/duurdere Stromer kopen ;-) (Er is b.v. al behoorlijk wat verschil tussen de ondersteuning van de ST1 X 2017 en die van 2018.)
Dus dan hebben we het toch over de software ;) zou echt nergens op slaan dat die van 2018 natuurlijk verder ondersteund :bj
Jawel, slaat wel degelijk ergens op, want de motor van de ST1 X 2018 is verbeterd t.o.v. die van de ST1 X 2017. Ook zit er volgens mij een andere controller in het 2018 model. Er zitten trouwens ook weleens kleine verschillen in topsnelheid tussen precies dezelfde modellen. Ik til er persoonlijk niet zo aan.

Stromer probeert gewoon elk jaar wat beters te leveren, lijkt me alleen maar een hele goeie zaak, of ze het nou software- of hardwarematig doen of allebei maakt mij niet uit.

Stromer is verder niet verplicht om de topsnelheid van elke Stromer exact gelijk te houden. De wet bepaalt en daar zit ook een marge in.

Als je een Stromer wil die rijdt als een ST5, dan moet je een ST5 kopen en geen ST1 X -;) Feit is in ieder geval dat er in de ST2, ST2 S, ST3 en de ST5 een betere motor zit, vooral het hoger koppel voel je heel erg duidelijk. En dat kost ook wat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ik ben los......

Het maakt toch niks uit hoe sterkt die motor is (wind tegen, berg op,zwaarder, parachute open op je rug, snapik dat een sterkere motor beter werkt...) Al heeftie 3400nm met 5600 watt... 45 km ondersteuning is 45 km (ongeveer) ondersteuning toch?.

Als het balkje kwa ondersteuning werkt tot 42 kan hij toch ook werken tot 44/45 ondersteuning echte kilometers?
Dat heeft toch niks te maken met hoe sterkt de motor is????
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

netvista schreef: 09 okt 2018, 16:47
De ST3 en st5 gaan beide tot max 49 km/h op de omni, wat in werkelijkheid wsl zo rond de 45 km/h zal zijn. Ergens wel jammer dat stromer er niet voor kiest om de wettelijke marge mee te nemen en de ondersteuning tot 49 echte kilometers laat door lopen.
Die tolerantie gebruiken ze wijselijk om hun eigen procesvariaties en dus verantwoordelijkjeid in te dekken
kelleke22 schreef: 09 okt 2018, 15:35
Dat de Stromer niet voor 50 km/h is gemaakt geloof ik niet zo want 5 km/h zal geen verschil zijn 8-)
Neen, dat is 23% verschil. De kinetische energie neemt kwadratisch toe. En de Stromer is gecertifieerd en registreerd als een 45 km/h fiets.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Is indd dus puur wetgeving en indekking van....

Als ik een berg naar beneden rij met 60 km/h elke dag zou hij dus daarvoor niet gemaakt zijn?......

Van wat ik van het frame heb gezien is hij best robuust en overbuild gemaakt voor het doeleinde dus die 5 km zal denkik wel meevallen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo simpel werkt het niet. Alle speed pedelecs moeten voldoen aan regionale wettelijke eisen en de Europese typegoedkeuring. En dat is maar goed ook, het gaat immers om onze veiligheid.

Ik snap wel dat Het Boerenverstand wat anders zegt, dat doet het mijne ook regelmatig ;) , maar zonder werkelijke kennis van zaken - behalve even tegen de bandjes schoppen en concluderen "hij ziet er toch best wel stevig uit" - weten we er feitelijk niks van.

Hoe dan ook: het is wat het is. Harder dan 45km/u mag niet, dus Stromer gaat ook geen bikes leveren die daar ver overheen gaan. Wil je toch harder met de motorondersteuning van je Stromer, dan ben je illegaal bezig (en daaraan wordt op dit forum geen medewerking verleend). Wil je krachtigere ondersteuning tot áán die 45km/u dan dat je nu met je ST1 X hebt, dan zul je een duurder of nieuwer model Stromer moeten kopen, of een ander merk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

kelleke22 schreef: 09 okt 2018, 22:19 Is indd dus puur wetgeving en indekking van....

Als ik een berg naar beneden rij met 60 km/h elke dag zou hij dus daarvoor niet gemaakt zijn?......

Van wat ik van het frame heb gezien is hij best robuust en overbuild gemaakt voor het doeleinde dus die 5 km zal denkik wel meevallen.
Rijd er eerst eens tegen 60 km/h een berg mee vanaf. Dat gaat flink tegenvallen. Op de helling van 5% die ik hier dagelijks afdaal haal ik wanneer ik met vol vermogen trap nog steeds net geen 55 km/h op het display . Dat is een stuk slechte beton, en dat zal wel een beetje meespelen, maar echt 60 km/h, dan moet je echt wel een flinke helling afdonderen volgens mij. Nu staat mijn fiets wel ingesteld met een conservatieve regeneratie setting, heb dat nog niet getest met die setting op '0'
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Stromeur schreef: 09 okt 2018, 22:23 Zo simpel werkt het niet. Alle speed pedelecs moeten voldoen aan regionale wettelijke eisen en de Europese typegoedkeuring. En dat is maar goed ook, het gaat immers om onze veiligheid.

Ik snap wel dat Het Boerenverstand wat anders zegt, dat doet het mijne ook regelmatig ;) , maar zonder werkelijke kennis van zaken - behalve even tegen de bandjes schoppen en concluderen "hij ziet er toch best wel stevig uit" - weten we er feitelijk niks van.

Hoe dan ook: het is wat het is. Harder dan 45km/u mag niet, dus Stromer gaat ook geen bikes leveren die daar ver overheen gaan. Wil je toch harder met de motorondersteuning van je Stromer, dan ben je illegaal bezig (en daaraan wordt op dit forum geen medewerking verleend). Wil je krachtigere ondersteuning tot áán die 45km/u dan dat je nu met je ST1 X hebt, dan zul je een duurder of nieuwer model Stromer moeten kopen, of een ander merk.
Wie heeft het erover dat ik harder dan 45 km/h zou willen? 45 km/h echte km is prima toch... :ck:
Maar ok..de meesten ervaren dit dus ook met een st1x uit 2017 das voldoende voor mij.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, my bad.

Als ik het zo lees is het ondersteunings-gedrag van jouw ST1 X inderdaad exact hetzelfde als dat van mijn eerdere ST1 X 2017.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Tomasj schreef: 09 okt 2018, 22:43
kelleke22 schreef: 09 okt 2018, 22:19 Is indd dus puur wetgeving en indekking van....

Als ik een berg naar beneden rij met 60 km/h elke dag zou hij dus daarvoor niet gemaakt zijn?......

Van wat ik van het frame heb gezien is hij best robuust en overbuild gemaakt voor het doeleinde dus die 5 km zal denkik wel meevallen.
Rijd er eerst eens tegen 60 km/h een berg mee vanaf. Dat gaat flink tegenvallen. Op de helling van 5% die ik hier dagelijks afdaal haal ik wanneer ik met vol vermogen trap nog steeds net geen 55 km/h op het display . Dat is een stuk slechte beton, en dat zal wel een beetje meespelen, maar echt 60 km/h, dan moet je echt wel een flinke helling afdonderen volgens mij. Nu staat mijn fiets wel ingesteld met een conservatieve regeneratie setting, heb dat nog niet getest met die setting op '0'
Het halen van 60 km/h en het gemaakt zijn voor 60 km/h is volgens mij wat anders....
Plaats reactie