Stromers groeten

pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Simpele vraag: wordt dat gedaan? Mede stromeraars groeten?
Vandaag ben ik er een paar op het jaagpad tegengekomen.
Uit gewoonte van bij het motorrijden stak ik mijn hand op, na herkenning van de befaamde dagverlichting.
Ik werd teruggegroet met een rare blik van "wtf doet die gast?"...
:)
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik knik bij iedere fietser die ik tegenkom, of zeg goedendag. Ik ga geen speciale groet doen voor Stromers, en als ik dat zou doen zou dat een middenvinger opsteken zijn (zoals Alfa-rijders dat doen). :mrgreen: Vriendelijk groeten is voor Volvo of Saabrijders. ;p
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Als Volvo en Stromer rijder steek ik vriendelijk mijn hand op :ay
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Tja, als ik daaraan moet beginnen... :-)

Ik kom er de laatste tijd toch in een half uurtje een stuk of 15-20 tegen denk ik.

Ga zo'n handje monteren dat continue zwaait
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ik doe 't wel, overblijfsel van het motorrijden.
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

:D kom ik er dan gemakkelijk vanaf?

Hier in FRL kom ik werkelijk NOOIT Stromers tegen, wel 1 enkele pedelec, deze groet ik inderdaad, net zoals een enkele andere fietser, op de schooljeugd na, die kijken je verbaasd aan, bij gebrek aan “ fatsoen, opvoeding” wie zal t zeggen.... :bp:

De enige Stromer die ik ken in de omgeving is van Sylvia en volgens mij kan ik deze nu onmogelijk tegenkomen tijdens mijn ww..
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Blizzard
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 97
Lid geworden op: 18 nov 2017, 19:47
Locatie: Dalen
Merk SP: Stromer ST3 sport

Hier hetzelfde, ik ben nog nooit een andere sp tegengekomen, laat staan een Stromer. Andere sportieve fietsers groet ik altijd met een knikje of een wijsvingertje.

Groet,

Henk
Orange 20 inch ST1X met 618 batterij. Exit, nu: ST3 sport mat zwart.
Lomito

Hier op het platteland wordt er behoorlijk wat af gegroet, geen wonder als je vrijwel iedereen kent. Met name de ouderen stellen dat op prijs, maken graag een praatje en zwaaien altijd naar je. Op de SP groet ik meestal andere SP-ers... vooral op de Tacitus-brug (Waal A50) is het een komen en gaan van snelle fietsen. Ook veel Stromers die hier passeren, ST1x en ST2 maar af en toe kom ik ook een ST2s tegen. Nog geen ST5-er ontmoet...
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Tussen motards (motorrijders voor de noorderburen ;) ) heerst grote solidariteit en die zie je mekaar vaak groeten. Onder wielertoeristen zie je dat nauwelijks of nooit. Hoogstens wordt bij het passeren gekeken op welk materiaal je rijdt en wordt inwendig de kostprijs ervan berekend, maar verder gaat het zelden. Het haantjesgedrag primeert.
Wanneer je lek rijdt en je aan de kant bezig bent met je reservetube zijn er wel mensen die vertragen om te vragen of je hulp nodig hebt, maar ook dat is een minderheid. Sommigen roepen wel iets van "alles bij?" maar houden niet in en tegen dat je kan antwoorden zijn ze al een eind verder.
Ik zie het daarom niet gebeuren dat Stromers mekaar gaan groeten zoals de motards dat doen.
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie