Park Spoor Noord Antwerpen verboden voor speed pedelecs

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Free2be schreef: 03 okt 2018, 16:48 Dat ze 'n pedelec ondergebracht hebben onder het bromfiets statuut ipv er een apart statuur voor te creëren. :bu:
Dat statuut is er, maar valt voor een groot gedeelte samen met categorie B. Er is ruimte gelaten voor uitzonderingen en o.a. in Antwerpen worden die uitzonderingen toegepast. Maar niet in een wandelpark.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

In feite zou er in een wandelpark zelfs niet mogen gefietst worden, strik genomen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Free2be schreef: 03 okt 2018, 17:33 In feite zou er in een wandelpark zelfs niet mogen gefietst worden, strik genomen.
Die mooie fietsbrug komt anders wel mooi uit op park spoor noord
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

En de fietsbrug over het kanaal geeft ook een mooie aansluiting op psn
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Spoor Noord is een park, met veel voetgangers, gewone fietsers, mensen met (kleine) kinderen en als je daar dan door gaat sjezen, zelfs al is het 'maar' 30-35, ben je problemen aan het zoeken.
Daar is niks profileren bij
Klopt, maar dan zou de politie beter die mensen eens aanspreken.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Myxomatose schreef: 02 okt 2018, 20:40
Het is zeker een plaats waar je extra voorzichtig moeten rijden en waar 45 km/h dikwijls niet aangewezen is, maar om alle SP te gaan verbieden en verplichten om een heel stuk rond te rijden door veel minder veilige wegen lijkt me een brug te ver.
Wel, dat er een actief beleid van de politie is, is zo goed als zeker het gevolg van klachten van fietsers. Ik hoor veel mensen uit regio Antwerpen klagen over het gevaarlijk en onverantwoord rijgedrag van speed-pedelecs, die op smalle fietspaden fietsers aan volle snelheid voorbijscheuren, voorrang negeren en de mogelijkheid om 40+km/h te rijden als een recht zien, ook wanneer dat anderen in gevaar brengt. Ik ken ook wat youtube-filmpjes waarin mensen gewoon onverantwoord snel voorbij fietsers razen op een smal fietspad (wel in NL, maar dat gebeurt dus ook in B).

DIt soort idioten zal ervoor zorgen dat wij op termijn ook in B op de weg gaan moeten rijden in zone 50. Volgens de wegcode is het fietspad voor de fietsers, wij mogen op het fietspad wanneer we anderen niet in gevaar brengen.
Ik zou zelf een minder drastisch maatregel nemen op zo'n plaats en gewoon een snelheidsbeperking inzetten op 25 of 30 km/h, en iedereen die sneller rijdt beboeten, maar er zijn niet zoveel fietsers die sneller rijden dan 30 km/h.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

U vergeet de wielertoeristen, die rijden zelden trager dag 30km heb ik de indruk.
Dus flitspalen en pliesie die achter de struikjes zitten met speedguns :ck:
Nu, ik blijf door psn rijden en zal dus vroeg of laat wel eens moeten stoppen.
(Nu het kouder is en vroeg donker valt het wel mee met de drukte daar...)
In de zomer...
31A46758-449F-4EE1-99A0-17BA46675668.jpeg
31A46758-449F-4EE1-99A0-17BA46675668.jpeg (84.28 KiB) 3126 keer bekeken
Mag je blij zijn als je 20km haalt
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Aan de Belgische kust heb je ook zulke toestanden op de dijk, alles door elkaar, voetgangers, fietsers, rolators, kinderen, enz..Mochten ze er een fietsstrook voorzien, zou al heel wat veiliger zijn. Gezond verstand is bij velen ver te zoeken. Maar zoals al is aanghaald, zijn de enkelingen die het hele gebeuren naar de felistijnen helpen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Tomasj schreef: 03 okt 2018, 19:42 Wel, dat er een actief beleid van de politie is, is zo goed als zeker het gevolg van klachten van fietsers. Ik hoor veel mensen uit regio Antwerpen klagen over het gevaarlijk en onverantwoord rijgedrag van speed-pedelecs, die op smalle fietspaden fietsers aan volle snelheid voorbijscheuren, voorrang negeren en de mogelijkheid om 40+km/h te rijden als een recht zien, ook wanneer dat anderen in gevaar brengt.
Probleem is dat iedereen die exessen eruit pikt en niet naar de massa kijkt. Het vervelende is dat de 'zwakkeren' zo hard schreeuwen en zoveel medelijden opwekken dat een hele groep in een kwaad daglicht wordt gezet.
Als we overal SP's aan gaan pakken, wanneer gaan we dan eens een fatsoenlijke rijvaardigheidstraining voor 65+'s op de ebike invoeren, een verbod op muziekoortjes bij scholieren, voetgangers beboeten als ze niet op de stoep lopen?
Ik ben er een beetje klaar mee dat ik overal negatief weggezet wordt:
- op de atb mag ik op veel plaatsen niet (meer) komen terwijl de voetgangers vrij spel hebben want ik verstoor de natuur (joehooe, ik heb op de fiets meer wild gezien wat mij bekeek en niet vluchtte dan tijdens wandelingen)
- op de racefiets ben ik per definitie een aso (ik heb gewoon een bel en koersen doe je op een parcours en niet op de weg)
- SP: ik ben zo'n type die 45km/u als een recht ziet ipv een mogelijkheid (NOT!!)
Je gaat echt vanzelf schijt krijgen aan de regels en gewoon je eigen weg zoeken. Maar ja, dan voldoe je weer aan alle bovenstaande stereotyperingen.... :bu:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Tomasj schreef: 03 okt 2018, 19:42 Volgens de wegcode is het fietspad voor de fietsers, wij mogen op het fietspad wanneer we anderen niet in gevaar brengen.
Ja en nee. In dit specifieke geval staat er een bord dat alle verkeer weert, uitgezonderd dienstvoertuigen en fietsers. Op een speed pedelec rijdend ben je geen fietser, maar een bestuurder van een motorvoertuig.
Ik denk dat de politie hier altijd een oogje heeft toegeknepen, maar ook hier weer is het asociaal of onverantwoord gedrag van een te grote groep de oorzaak dat de regels strikter gaan toegepast worden.
Als ik eerlijk moet zijn, ik ben in Antwerpen tot nu toe twee keer geweest met de SP en beide keren had ik meer schrik van de fietsers die er rondrijden (ook de gewone) dan van de auto's. Zeker in de binnenstad bleven de auto's keurig achter mij, het helpt als je de heersende snelheid vlot kan aanhouden, maar de meeste fietsers knallen gewoon overal door, dikwijls zonder te kijken en lappen alle regels vrolijk aan hun laars.
Als die mensen dan op een SP kruipen, begrijp ik dat mensen klagen en de politie ingrijpt.

Het zegt genoeg dat de "getuige" die vandaag in Het Laatste Nieuws staat, breed lachend en zonder helm op een Stromer ST1X , zegt dat hij niet wist dat hij er niet mocht rijden. Geen borden gezien, zegt hij. Veel info zal hij niet opgezocht hebben, en dan maar klagen.
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie