Klopt, om een of andere reden voelen een Opel en een Citroen altijd trager aan dan een Bmw of VW met gelijke specificaties. En een Nissan CVT of een ZF 8traps automaat geeft ook een wereld van verschil.FreddyH schreef: ↑30 sep 2018, 08:46Dat klopt, maar ook hier is het vermogen niet vergelijkbaar. Bij auto's wordt het vermogen op de krukas gegeven. Gezien de soms behoorlijke verschillen in draaiweerstand tussen krukas en wielen zegt dat ook zeker niet alles.Daniel1975 schreef: ↑29 sep 2018, 08:33 Nee, maar het ontbreken van 1 standaard notatie is wel zeer storend. Bij een auto gaan we toch ook niet soms het vermogen op de krukas, dan weer uitgaand versnellingsbak of op de wielen door elkaar gebruiken?
Alleen zit het bij automotoren vooral vaak in de gebruikte software (zit bij mijn auto significant verschil in gevoel tussen instelling comfort, sport of eco).
Ik vermoed dat het bij Stromer dus vergelijkbaar is: zelfde motor maar anders afgeregeld.