Radio Kootwijk

Lomito

Reinout-ST3 schreef: 23 sep 2018, 17:40 Moet ik even een apart mailtje naar Team Dikkenberg sturen zodat ze niet verbaasd zijn ?
Dat lijkt me niet nodig maar het kan uiteraard geen kwaad. De jongens weten dat wij elkaars fietsen gebruiken/uitproberen. :cool2:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Chris,

mailtje is verstuurd naar Team Dikkenberg. Tevens gemeldt dat ze mijn Grote Groene Monster alvast mogen uitvoeren met spatlap, race-cassette en Kinekt/BodyFloat. Want die veranderingen wil ik toch zeker al.
Ik moet zelf "ondergaan" of ik het standaard-zadel lekker vind zitten en natuurlijk de stuur-keuze. Dat zijn relatief makkelijke constateringen die gedurende m'n verlof kunnen.

Of ik de Bouwlamp wil of de huidige Roxim moet ik echt in de praktijk ondergaan. Uit ervaring EN uit de koplampentest van jullie kwam de Bouwlamp als grootste lichtbron uit de bus. Niet verbazend. Maar da's toch weer een echte kostenpost om op voorhand al een Bouwlamp te laten plaatsen.
De St1X had een Roxim (totaal ander type) maar dat merk heeft daar wel een prima indruk op me achtergelaten. Ik denk dat de grootste winst zit in de mogelijkheid van grootlicht/dimlicht. En of de Roxim-versie van deze keuze-lamp voldoende licht genereert voor mijn behoefte zal ik zien; letterlijk !

Test ze, ik kijk uit naar de resultaten/foto's.
Grtz,
Reinout
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemiddag Nederland,

nog even een vervolg van vorige "foto-serie" met het ongeluk. Afgelopen dinsdag kreeg ik het vervolg er van.....

Op weg naar werk zag ik dat een vrachtwagen vanuit de andere richting langzaam doch zeker naar "mijn" zijde van de weg was aan het driften. In slaap gedoezeld ? Appen ? Geen idee maar de chauffeur bemerkte opeens dat hij zich op het foute gedeelte van de weg bevond. Met een bruuske stuurbeweging naar rechts trok hij zijn truck weer naar rechts. Daarbij begon de truck gevaarlijk naar rechts over te hellen; niet verwonderlijk want het was een topzware betonmolen.
Vervolgens probeerde hij dat hellen weer te compenseren door een ruk aan het stuur naar links. Pure overcompensatie; het leed was geschied want de pendelbeweging van de betonmolen was ingezet.......en de betonmolen lag even later op haar zijkant.
In de tussentijd was ik al van het gas af en aan het remmen geslagen. Dat was maar goed ook want die betonmolen gleed op haar zijkant nog wel even door. We eindigden 50 meter uit elkaar.
Aangezien ik de (enige) aanwezige/getuige was, was het ook aan mij om EHBO op te starten. Auto aan de kant; alarmsignalen aan, EHBO-kit mee, camera mee (geen idee hoe claims hier afgewikkeld worden maar ik wil even kunnen bewijzen dat ik niet de probleem-veroorzaker ben....) en naar de gekantelde betonmolen gegaan.
Op z'n kant; voorruit nog aanwezig
Op z'n kant; voorruit nog aanwezig
DSCN0979.JPG (182.47 KiB) 2062 keer bekeken
Ik kon de chauffeur niet bereiken door de verwrongen cabine en heb de voorruit er uit gehaald. De chauffeur lag geheel onderin de cabine (logisch; zwaartekracht); had geen gordel gedragen. Heb ademhaling en hartslag geconstateerd. De chauffeur had pijn (daar hoef ik geen Arabisch voor te verstaan....) en zijn been stond in een onnatuurlijke stand. Dat zal wel een fractuur zijn geweest maar het was een interne wond want er was geen buitensporig bloed aanwezig wat bij een open wond zeker zichtbaar was geweest. Ik heb dus geen tourniquet hoeven aanleggen.
Doordat hij een fractuur had EN was bekneld met zijn been heb ik hem vooral laten liggen. Door amateuristisch gefrummel om hem uit het wrak te krijgen had ik de fractuur alleen maar tot een open wond hebben kunnen escaleren; daarmee ben je nog veel verder van huis. Wel even geconstateerd OF ik hem wel kon laten liggen vanwege potentieel brandstoflekkage. Feitelijk heb ik het hem maar zo comfortabel mogelijk gemaakt.
Chauffeur onderin.....
Chauffeur onderin.....
DSCN0980.JPG (239.8 KiB) 2062 keer bekeken
In de tussentijd was er een Palestijn langsgekomen die de hulpdiensten heeft gewaarschuwd. Daar heb ik nog op gewacht om mijn getuige-verslag te doen. De wachttijd heb ik opgevuld als verkeersregelaar wat even later heel handig bleek voor de aankomende ambulance en brandweer (loskrijgen slachtoffer uit wrak).
Als laatste kwam de IDF aan (Israeli Defence Force). Die spreken bijna geen Engels dus een Palestijn heeft even als tolk opgetreden (vele Palestijnen spreken Arabisch, Hebreeuws en Engels).
Het werd langzaam wel drukker....
Het werd langzaam wel drukker....
DSCN0983.JPG (294.15 KiB) 2062 keer bekeken
De betonmolen heeft nog even dienst gedaan als obstakel op de weg. Op de terugweg was die verwijdert.
Blij da ik nog kon stoppen toen dit naar me toe begon te glijden....
Blij da ik nog kon stoppen toen dit naar me toe begon te glijden....
DSCN0981.JPG (277.73 KiB) 2062 keer bekeken
Dit had overal kunnen gebeuren hoor; zeker niet voorbehouden aan de bezette Palestijnse gebieden. Wel maakt de combinatie van sippe wegen, geen verlichting en een “spannende” rijstijl de kans op ongelukken hier groter.

Groetsels uit de zandbak,
Reinout
Lomito

Man man man, wat gaat zo'n week snel zeg, en dan niet alleen snel op de ST5 maar voor je het weet staat er weer een heerlijk glas Tap6 voor je klaar als beloning voor een week hard werken. Inmiddels hebben we hier al nachtvorst gehad en 's morgens condens op de buitenkant van de aldus na 10 jaar nog steeds prima warmte-isolerende beglazing. Mede daardoor is het hier in huis altijd zomer zodat ik het hele jaar in huis rondloop in t-shirt en korte broek... In die tropische sferen en onder het genot van een Beierse Doppelbock dwalen mijn gedachten gemakkelijk af naar degene die in naam van ons allemaal zijn leven en welzijn in de waagschaal stelt, zijn gezin tijdelijk heeft achtergelaten en vrijwillig domicilie heeft gekozen in de politieke brandhaard in de zinderende zandbak die Israël heet ofwel

Reinout, bent u daar?

Nog geen levensteken van jouw ST3-LE bij onze dealer maar ik krijg op het hart gedrukt dat jouw 22" Jaquar-groene ruim op tijd geleverd zal worden. Jos wist dat ik jouw ST3 ga proefrijden dus dat is helemaal afgedekt. Hij heeft ook helemaal geen twijfels aan de ST3 waarvan hij inmiddels meerdere El-Ees heeft afgeleverd die geen problemen lieten zien. En over de Roxim-verlichting hoef je je geen zorgen te maken, die is voorzien van high beam en doet werkelijk niet veel onder voor de onvolprezen bouwlamp. Ten opzichte van de koplamp op jouw ST1x-2017 is het een enorme verbetering! Ik denk dat je de ombouw naar de bouwlamp achterwege kunt laten.

Een andere feature die je nog niet in de praktijk hebt kunnen gebruiken is de claxon... hoewel ik de helbel gewoon naast de claxon gebruik moet ik toegeven dat ik de claxon zeer waardeer. Zeker naar automobilisten maar ook senioren die de bel niet horen en de claxon wel (en zelfs soms ook niet horen :ai ). Maar het grootste plezier ga je beleven aan de comfortabele wegligging in combinatie met de veel sterkere ondersteuning. Dat betekent vooral minder hard stoempen als je 's morgens naar je werk gaat en er weer een stevige westenwind staat... met 20 km is dat nog wel te doen maar 60 km (bijna 2 uur) knokken tegen harde wind is dat geen pretje. Wat een heerlijk vooruitzicht!

Ik ben benieuwd hoe het met je gaat en wat je allemaal meegemaakt hebt en kijk met plezier uit naar jouw reactie. Rest mij alleen je een veilige week te wensen, stay safe, don't eat yellow snow and don't stare at cameltoe's.

Edit: lees net je verslag over het ongeval met de betonmixer... Goed bezig jongen!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb het net ook zitten lezen en met open mond de foto's bekeken. Vooral die van de chauff die er duidelijk niet al te best aan toe was. Wat een verhaal Reinout! Blij toe dat die betonmolen niet op jou terecht is gekomen. En dan mag die man nog van geluk spreken dat jij ter plaatse was om de situatie in te schatten, eerste hulp te verlenen, het verkeer te dirigeren en keurig op te treden als getuige/betrokkene.

Pas goed op jezelf!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Precies, pas goed op jezelf... ik hoor en lees net over 8 doden, een demonstratie van Palestijnen bij de grens, schietende Israëliërs die niet anders kunnen... ik begrijp er niets van en word er verdrietig van... Pas goed op jezelf!!!
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Chris…..hier Reinout over…..

Jullie genieten nog even een weekje van nazomerweer. Slim om die buitenwerkzaamheden nu te doen.
Van mij mag het nu wel langzaam om gaan slaan hier. Vanochtend vroeg reed ik Jericho in (07.00) en het was al voorbij de 30 graden. Wordt weer een 40-dagje.

Veranderingen, veranderingen; da’s heel Westerse praat. Vergeet niet dat ik hier in Arabisch gebied zit en net zoals in Afghanistan wordt zeker niet alles voetstoots aangenomen maar moet er eerst aan relaties worden gewerkt.
Daar zul je hier gewoon aan moeten wennen (maar ik had gelukkig ervaring vanuit Afghanistan) want zaken doen werkt dus even anders. Dat is dus niet alleen een voorstelrondje en vervolgens aan de slag maar….
- Voorstellen
- Koffie/thee
- Koffie/thee (en ze roken hier nog volop; binnen)
- Koffie/thee (koekje mee)
- Dag erna zie boven; en je hebt opeens een iets betere plek in het bureau van de uitnodigende partij
- Nog meer koffie/thee, koetjes & kalfjes, etc etc….dagen verder
- Dag erna etc. In de tussentijd weet je ongeveer alle familie-verhalen
- Week erna vind je jezelf opeens naast de uitnodigende partij en krijgt de gelegenheid om iets te vertellen waar je eigenlijk voor bent
- En dan ben ik nog de tegenbezoekjes vergeten
Hier gaat met gemak enkele weken overheen. Maar dan weten “ze” tegen wie ze praten en hoe ze die in kunnen schatten. Pas dan kan je inhoudelijk over zaken spreken. Dit klinkt dramatisch voor een recht-door-zee Nederlander; en dat is het ook. Je hebt het gevoel dat je net een maand hebt opgeofferd aan thee. In de tussentijd weet zo ongeveer de hele gemeenschap van alles van je. Opeens kan je wel overal in/aan/bij en ben je welkom.
Het kost dus vooral heeeeeel veel inspanning in het begin; en vervolgens gaat het best soepel. Je moet contacten wel onderhouden.

Wat de boel niet makkelijker maakt is de autocratische gezagsverhouding. Als een generaal niet heeft gezegd dat het kon; gebeurt het niet. Hij hoeft niet eens te hebben gezegd dat het niet kon (want dan onmogelijk) maar dat hij niet heeft gezegd dat het wel kon slaat automatisch alle initiatief dood. Erg risicomijdend. Dat zorgt ten eerste voor heel veel noodzakelijke koffie-momentjes (zie boven) om langzaam maar zeker iets te lanceren maar ook voor lange uitvoeringen van projecten. Men is hier gek van formuliertjes en handtekeningen.
Hier iets van de grond krijgen is Nobelprijs-waardig.
De vooruitgang die ik dus maak is af te meten in babypasjes. Het gaat vooruit; maar gewoon heel langzaam. Deze constatering werd ook gemaakt door de Nederlandse zaakgelastigde die na 3 jaar werk hier terug keert naar Nederland.

Wat niet langzaam gaat is de verschijning van winterbanden voor de ST3/ST5. Die had ik even niet zien aankomen. Ik volg het forum nauwgezet hieromtrent; dit heeft mijn volle aandacht. Ben benieuwd welk merk die winterband is ?! Leverbaar (bij Egberts) vanaf eind oktober. Is er al iets bij “onze” dealer bekend ?. Ik ga er van uit dat dit dus Stromer-geaccepteerde banden zijn.

Doe er maar vast een setje op; ik kom zo ongeveer aan in de winter……

Nog even een berichtje van hier zelf: afgelopen dagen was het veelvuldig raak. Veel demonstraties, stenenslingeraars, traangas, doden en gewonden. Het is bijna surrealistisch dat je vanuit je slaaplocatie gewoon een (gewelddadige !) demonstratie op enkele honderden meters ziet gebeuren en al niet meer reageert want standaard. Het verkeer NAAST de demonstratie, waar dus slachtoffers vallen, gaat gewoon door net zoals de rest van het openbare leven ?! Ik kwam een paar dagen geleden ook in zo’n situatie terecht. Heel bizar dat tussen de voort schuifelende file opeens allemaal stenenslingeraars opduiken en de traangas schietende soldaten bekogelen.
Voor het geval dat, heb ik een gasmasker/filter in de auto……
Foto’s maken is dan effe niet handig; dat lukt pas weer aan het eind van de blokkade/file/demonstratie. En even later een shotje vanuit je slaaplocatie.

Bijzonder,
Stromer ze
Reinout
Bijlagen
Gewoon vanuit de slaapkamer....enkele honderden meters verderop weer een opstootje (waar ook de andere foto genomen is)
Gewoon vanuit de slaapkamer....enkele honderden meters verderop weer een opstootje (waar ook de andere foto genomen is)
DSCN1000.JPG (289.44 KiB) 2172 keer bekeken
einde van een demonstratie; de eerste blokkades liggen nog op de weg.....en de file gaat zich vormen
einde van een demonstratie; de eerste blokkades liggen nog op de weg.....en de file gaat zich vormen
IMG_4022.JPG (304.67 KiB) 2172 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Reinout, altijd weer fijn om even van je te horen.

Ik merk dat ik tegen het einde van de week steeds meer begin uit te zien naar Lomito's immers vloeiend geformuleerde roep om contact, en jouw update waarin steeds weer waanzinnig veel informatie over jouw wederwaardigheden staat.
Reinout-ST3 schreef: 06 okt 2018, 15:35 - Koffie/thee
- Koffie/thee (en ze roken hier nog volop; binnen)
- Koffie/thee (koekje mee)
Dat herken ik wel van mijn reizen door Marokko. Dit jaar was ik er tijdens de Ramadan, en nog werden we overal waar onze gids de buurman van de neef van de moeder van de dorpsoudste kende uitgenodigd voor de thee, Ramadan of geen Ramadan. Ik vind het wel wat hebben, die vorm van relatiebeheer. Maargoed, dat zeg ik als toerist met alle tijd van de wereld, niet als militair op uitzending die probeert zaakjes voor elkaar te krijgen. Ik kan me heel goed voorstellen dat de thee je op een gegeven moment je neus uit komt. (Al ben ik persoonlijk stapeldol op die mierzoete muntthee.)

Je foto's: confronterend weer. Armoede, onrust en ellende ken ik wel van mijn reizen, maar rook, bommen en granaten... het blijft heftig. Pas goed op jezelf.
Reinout-ST3 schreef: 06 okt 2018, 15:35 Wat niet langzaam gaat is de verschijning van winterbanden voor de ST3/ST5. Die had ik even niet zien aankomen. Ik volg het forum nauwgezet hieromtrent; dit heeft mijn volle aandacht. Ben benieuwd welk merk die winterband is ?! Leverbaar (bij Egberts) vanaf eind oktober. Is er al iets bij “onze” dealer bekend ?. Ik ga er van uit dat dit dus Stromer-geaccepteerde banden zijn.
Ik moest vandaag in Groningen zijn bij mijn opticien, en laat Stromer dealer Egberts daar nou bijna om de hoek zitten. Ben dus even binnen gewandeld, om de ST3 LE te testen (hierover later meer in een ander topic, wát een prachtbike heb je uitgekozen) en om Nick uit te vragen over die winterbanden.

Dit zijn inderdaad de officiële winterbanden van Stromer, volledig goedgekeurd voor op jouw ST3 LE dus, en natuurlijk ook voor de gewone ST3 en de ST5. Op de Stromer flyer (die foto's heb je elders gezien) staat niet vermeld dat het banden van Pirelli zijn, maar de dealer meende zich te herinneren dat Stromer heeft gezegd dat ook dit Pirelli banden zijn. Waarom Stromer dit dan niet uitgebreid adverteert is mij een raadsel.

Toch even over die ST3 LE: echt, die is jou op het lijf geschreven. Je weet niet wat je meemaakt qua wegligging, en het stuur dat er standaard op zit is denk ik, met dat tikkie backsweep, helemaal perfect voor je.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het was even ploeteren, maar hier is mijn eerste indruk van de ST3 LE:

viewtopic.php?f=24&t=1824&p=37484#p37470
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen Sylvia,
Tjeemig-de-peemig…..da's geen testverslag maar een boekwerk !
Dank voor de effort. Niet alleen voor het informatieve stuk voor mij maar namens vele ST3-geinteresseerden.
Het laat mooi de ontwikkeling van Stromer zien en waar ze nu staan. Er zit een gezond stukje realisme in (zeker niet alles is goed....spatlap, bagagedrager) en geeft prima weer waar "bezuinigd" is zonder dat het gelijk een sip product wordt t.o.v. de ST5 (schakeling, koplamp).

Daarnaast komt weer eens naar voren dat bepaalde FM's gewoon durven te investeren in fietsen uitlenen. Dat zie je met de koplampentest en met jouw ST3LE-verslag. Ze krijgen er prima bruikbaar verslag voor terug dat toch echt een beter antwoord biedt dan de Stromer-folder zelf. Hulde aan dat soort FM's; het is een schrijnend verschil ten opzichte van de bekende "dozenschuivers" die iets goedkoper aanbieden maar in werkelijkheid dus parasiteren ......

Heb nog 1 ding helemaal niet duidelijk: het verschil tussen de Pirelli's op de ST3 en de ST5.
Dat er nu een specifieke winterband (van Pirelli) is uitgebracht voor de ST3/ST5 is echt top. Maar waarom de ST3/ST5 2 verschillende Pirelli's hebben in dezelfde prijscategorie is mij onduidelijk. Onduidelijk in marketing en onduidelijk in techniek ?!

Groetsels vanuit de zandbak,
Reinout
Gesloten