Continental Contact Plus City topic

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

harmroest schreef: 27 sep 2018, 20:04 maar handgemaakt oorlooft dat de prijs?
Ja.
harmroest schreef: 27 sep 2018, 20:04 Is dat een meerwaarde?
Geen idee. Het zijn wel de allerbeste banden die je op dit moment kunt kopen voor de winter...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bart VS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mar 2018, 21:39

Rijdt er iemand vandaag of gisteren met die city plus banden ? Zijn ze betrouwbaar met nat weer

Zijn ze betrouwbaarder bij (vooral) regen gladheid en gladde bladeren dan de contactII band (die 0,5 cm smaller is). ?
ST1X 2018 - 22" Ocean - 814 Wh - Bodyfloat 2.1 - Redshift Shockstop - Satori ahead verlenger -Quadlock - Lezyne deca Drive 1500 - 17 km enkel, 2500+ and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bart VS schreef: 13 dec 2018, 13:15 Rijdt er iemand vandaag of gisteren met die city plus banden ? Zijn ze betrouwbaar met nat weer

Zijn ze betrouwbaarder bij (vooral) regen gladheid en gladde bladeren dan de contactII band (die 0,5 cm smaller is). ?
Antwoord: In deze periode van 't jaar rijd je best op Conti Winter Premium. Er is een duidelijk verschil in 'wegligging' tussen Contact City en de Winterbanden bij nat en koud weer, voldoende verschil om nu gewoon die banden aan te schaffen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Bart VS
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 mar 2018, 21:39

had graag geweten of er bij dit weer een verschil is tussen de city plus banden en de contact II (niet de winter versie)`elke kunnen het beste tegen regen gladheid de city of de gewone contact II met vectran break ?
ST1X 2018 - 22" Ocean - 814 Wh - Bodyfloat 2.1 - Redshift Shockstop - Satori ahead verlenger -Quadlock - Lezyne deca Drive 1500 - 17 km enkel, 2500+ and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bart VS schreef: 13 dec 2018, 14:40 had graag geweten of er bij dit weer een verschil is tussen de city plus banden en de contact II (niet de winter versie)`elke kunnen het beste tegen regen gladheid de city of de gewone contact II met vectran break ?
Ik heb alleen de City Plus gebruikt tot oktober. En wanneer het toen nat werd, werden die wat mij betreft onvoldoende betrouwbaar. Ik vermoed dat de Top Contact iets beter gaat zijn, maar ook nog altijd dik onvoldoende voor koude natte dagen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Tomasj schreef: 13 dec 2018, 17:00
Bart VS schreef: 13 dec 2018, 14:40 had graag geweten of er bij dit weer een verschil is tussen de city plus banden en de contact II (niet de winter versie)`elke kunnen het beste tegen regen gladheid de city of de gewone contact II met vectran break ?
Ik heb alleen de City Plus gebruikt tot oktober. En wanneer het toen nat werd, werden die wat mij betreft onvoldoende betrouwbaar. Ik vermoed dat de Top Contact iets beter gaat zijn, maar ook nog altijd dik onvoldoende voor koude natte dagen.
Ik rijd nog steeds met de conti's en inderdaad er zullen veel betere zijn wat betreft grip in extreme omstandigheden. Maar voor regen voldoen ze ! ik ga nooit voluit in een bocht als het regent zelfs niet met de beste compound...je weet nooit of er en olievlek of iets anders ligt. De lekbestendigheid vind ik even belangrijk...Ik rijd wat trager in mindere omstandigheden maar ik kom er;Lek rijden betekent dan weer prutsen in de kou of bellen en wachten. Zoals het vandaag was( rijm en ijs)glijdt elke band bij een bruuske beweging en hangt alles af van de behendigheid en de voorzichtigheid van de bestuurder.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

jovdt schreef: 13 dec 2018, 18:46 Ik rijd nog steeds met de conti's en inderdaad er zullen veel betere zijn wat betreft grip in extreme omstandigheden. Maar voor regen voldoen ze ! ik ga nooit voluit in een bocht als het regent zelfs niet met de beste compound...je weet nooit of er en olievlek of iets anders ligt. De lekbestendigheid vind ik even belangrijk...Ik rijd wat trager in mindere omstandigheden maar ik kom er;Lek rijden betekent dan weer prutsen in de kou of bellen en wachten. Zoals het vandaag was( rijm en ijs)glijdt elke band bij een bruuske beweging en hangt alles af van de behendigheid en de voorzichtigheid van de bestuurder.
Dit zijn uitzonderlijke dagen. Maar de voorbije weken was het verschil tussen beide banden iedere keer zo groot, dat wat mij betreft er geen twijfel bestaat over 't plaatsen van winterbanden. Er zijn momenten dat je wel voluit wilt uitwijken....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Ben het volmondig met je eens ....winterbanden hebben zeker voordelen en soms heb je ze nodig omdat je niet alles zelf onder controle hebt....Maar alles blijft ondergeschikt aan de snelheid ....zelfs met winterbanden. Heb zelf ook een set besteld ,maar deze komen er maar onder volgende week omdat de ST2 dan even grondig uit elkaar gaat om te poetsen en alles wat na te kijken zal dan rond de 3000km zitten. Heb voor de Schwalbe marathon gt 365 gekozen als tussenoplossing(lekbestendigheid en grip)ook de prijs scheelt een serieuze slok ...de helft van de conti's. Volgens de gebruikers hier een prima band ....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jovdt schreef: 13 dec 2018, 19:31 Volgens de gebruikers hier een prima band ....
Heel veel meer dan prima. Zeer goed zelfs!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Waarvan akte :bf:
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie