Nieuw: de Stromer ST3

Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Stromeur schreef: 26 sep 2018, 00:06 Omdat het lekker is om gewoon eens rustig het zij-aanzicht van een irl ST3 te bekijken:


Stromer ST3.png

Bron: Instagram newwheel. The New Wheel is een USA Stromer dealer die ook regelmatig leuke youtube-video's plaatst.
Mooi plaatje alleen gek dat het voorspatbord de radius van het wiel niet netjes volgt. Ja sorry, ik heb sinds een half jaar een spatbordentik ;) :ck:
Zal toch niet bij alle ST3 en ST5 fietsen zo zijn?
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zo te zien zit de onder/achterkant van het spatbord juist net wat te ver richting de band, daardoor kijkt het spatbord aan de voorzijde iets te ver omhoog. Ik weet niet precies niet hoe e.e.a. bevestigd is, maar ik denk dat de dealer dit wel kan oplossen. (Ik heb zelf regelmatig spatborden op fietsen geplaatst en het is altijd even vogelen totdat het exact goed zit.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Stromeur schreef: 26 sep 2018, 00:06 Omdat het lekker is om gewoon eens rustig het zij-aanzicht van een irl ST3 te bekijken:

Bron: Instagram newwheel. The New Wheel is een USA Stromer dealer die ook regelmatig leuke youtube-video's plaatst.
Waarom waarom????????? het wachten is al zo moeilijk ;)
Als het goed is komt de mijne volgende week aan bij de FM
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De mijne als het goed is ook volgende week.

Als ik zo kijk naar de stuurpen voorzie ik daar nog wel een probleempje. Die wijst nog een soort van naar boven. Hoop dat het een normale 1 1/8 vorkbuis is, dan kan er eventueel een -17gr pen worden gemonteerd om fatsoenlijk diep te kunnen zitten. Dat scheelt zoveel in verbruik en ik zit graag wat dynamischer.
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Zal vast 1 1/8 zijn
Maaaaar ik zou als ik jou was even goed in dit topic kijken naar de andere foto’s.
Stuurpen wordt ook gebruikt om de kabels het frame in te leiden en de koplamp een plekje te geven
Het zal vast technisch uitvoerbaar zijn maar denk niet dat het er mooier op wordt.
Of de afbeelding staan volgens mij tot nu toe altijd de “sportieve” stuurpennen.
De “rechtop” versie is pas later beschikbaar samen met de andere sturen.
Gelukkig heb ik girafffe 🦒benen dus krijg ik automatisch een behoorlijke drop
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Oja, die kabel door het stuur had ik even niet bij stil gestaan.
Ik ga er vanuit dat de pen op de voorgaande foto de ‘sportieve’ is. Zodra hij binnen is maar eens serieus gaan puzzelen.
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Tsja
Ik zou zelf bijvoorbeeld ook best met een racestuur en shifters willen rijden.
Niet om direct onder in de beugels te hangen maar vanwege de diverse handposities
Bijvoorbeeld een gravelgrinder modelletje
Maar de rest van de geometrie is daar niet op gericht/ ontworpen
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 26 sep 2018, 21:10 Ik ga er vanuit dat de pen op de voorgaande foto de ‘sportieve’ is.
Klopt. De optionele stuurpen zorgt voor een (nog) rechtere zit.

Je kunt natuurlijk altijd proberen hoe het gaat met je zadel zo ver mogelijk naar achter, en de flatbar omkeren zorgt misschien ook nog voor een fractie diepere zit (was bij mijn ST1 X iig wel zo), maar heeeeel veel zoden zal het ook weer niet aan de dijk zetten.

Een andere stuurpen lijkt me geen goed plan en ik betwijfel ook of het haalbaar is. Die ST3 pen is best een apart geval. Naast dat je het design behoorlijk om zeep helpt (maar dat mag je natuurlijk helemaal zelf weten, jouw feestje ;p ) en een oplossing moet verzinnen voor het geleiden van de bekabeling en bevestigen van de koplamp, dekt-ie zo te zien ook het balhoofd af. Geen idee hoe dit onder de stuurpen eruit ziet, maar deze pen sluit keurig aan. Dat gaat je met een andere stuurpen nevernooitniet lukken:

Stromer ST3 cockpit.jpg
Stromer ST3 cockpit.jpg (73.43 KiB) 3417 keer bekeken
Foto: EBR
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Zadel schuif ik niet mee; die moet optimaal staan tov de trapas en daar moet je geen concessies aan doen.
Er komt een langere stuurpen beschikbaar en ik heb hier ook nog wel een paar modellen stuur rondslingeren (ritchey wcs) waar ook nog wel iets mee te winnen zou kunnen zijn.
Eerst nog maar even nagelsbijten en continue telefoon checken of de 3 al bij de dealer staat ;-)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Heeft er al iemand een verklaring waarom in alle nieuwe modellen een aluminium voorvork zit, ipv de carbon versie?
Verder iemand een verklaring waarom ze de voorvork onderaan gelast hebben. Dit heb ik ook opgemerkt bij de achtervork. De enige verklaring die ik hiervoor kan vinden is, dat ze op deze manier de frame grootte aanpassen, met het gebruik van dezelfde voorvork, enkel het juiste onderdeel eraan lassen. Vind het geen oog voor 'n topproduct.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie