Ik heb de Lidl standaard voor licht onderhoud aan de racefiets. Betwijfel serieus op deze stevig genoeg is voor een Stromer van 28kg.
Voor de racer gaat het prima, maar dan hangt er 6.95kg aan, dus wel een verschilletje.
Fietsstandaard voor onderhoud
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22998
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vertrouw die wiebeldingen ook voor geen meter als ik eerlijk ben. We zouden eigenlijk bij een forum-meeting eens wat van deze budget-statieven naast b.v. een Park Tool moeten houden ter vergelijk om erachter te komen of dat wantrouwen terecht is.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik heb dat ding van Lidl voor licht onderhoud, het serieuzere werk doe ik op een Tacx Cycle Motion.
Dat is een stuk meer solide, kun je bijvoorbeeld ook serieus kracht zetten op de lagercups van je bottom bracket
Dat is een stuk meer solide, kun je bijvoorbeeld ook serieus kracht zetten op de lagercups van je bottom bracket
-
- Expert
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
- Locatie: Noord Brabant
Dat lijkt me geen slecht idee.Ik vertrouw die wiebeldingen ook voor geen meter als ik eerlijk ben. We zouden eigenlijk bij een forum-meeting eens wat van deze budget-statieven naast b.v. een Park Tool moeten houden ter vergelijk om erachter te komen of dat wantrouwen terecht is.
Ik heb nog niets gekocht omdat ik eerst zeker wil weten dat de drager een Stromer fatsoenlijk kan houden.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
-
- Expert
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
- Locatie: Noord Brabant
Bij mij heb ik zoiets tegen de balken geschroefd, maar als je kracht moet zetten gaat de hele fiets alle kanten in.Binnenkort eens testen. Ik heb ruimte genoeg in de schuur om dit tegen de balken weg te schroeven.
Ook om overal goed bij te kunnen is het geen geweldenaar en de kabel moet goed, heel goed, bevestigd worden omdat de fiets anders tijdens het onderhoud naar beneden komt.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Als je toch iets aan het plafond kan bevestigen denk dan vooral ook aan zoiets:
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... gKSVfD_BwE
Koop daar bij de bouwmarkt 1 extra katrol bij en een extra hijshaak.
Vervolgens knip je de staalkabel doormidden en bevestig de losse halve kabel ook aan de lier.
Lier aan dak schroeven en de katrol boven de andere plek waar je de fiets wil hijsen. De tweede staalkabel door het katrol voeren en klaar: voila, voor nog geen 90 euro heb je een professionele electrische fiets-lift. Super handig, omdat je heel snel en makkelijk de werkhoogte steeds kan aanpassen (denk er wel om dat je de hijs-stop beveiliging aan de directe lier-kabel maakt en niet bij het katol)
De fiets bevestig je met 2 stukken spanband aan de haken: een ronde lus in de spanband knopen en beide einden in de hijshaak hangen terwijl de band onder het hijsvoorwerp is gevoerd. De ene kant onder de stuurpen en de andere onder de bagage drager.
Ook handig voor als je de bv tent wil drogen en ik weet niet hoeveel andere toepassingen.
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... gKSVfD_BwE
Koop daar bij de bouwmarkt 1 extra katrol bij en een extra hijshaak.
Vervolgens knip je de staalkabel doormidden en bevestig de losse halve kabel ook aan de lier.
Lier aan dak schroeven en de katrol boven de andere plek waar je de fiets wil hijsen. De tweede staalkabel door het katrol voeren en klaar: voila, voor nog geen 90 euro heb je een professionele electrische fiets-lift. Super handig, omdat je heel snel en makkelijk de werkhoogte steeds kan aanpassen (denk er wel om dat je de hijs-stop beveiliging aan de directe lier-kabel maakt en niet bij het katol)
De fiets bevestig je met 2 stukken spanband aan de haken: een ronde lus in de spanband knopen en beide einden in de hijshaak hangen terwijl de band onder het hijsvoorwerp is gevoerd. De ene kant onder de stuurpen en de andere onder de bagage drager.
Ook handig voor als je de bv tent wil drogen en ik weet niet hoeveel andere toepassingen.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Hahaha...Laat hem es een week hangen, als je een hydraulisch verlies hebt, en je vork zakt, kan hij er wel eens plat onderuit komen!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.