Aanpassing cassette/kransjes Stromer ST5

Lomito

jve66816 schreef: 16 sep 2018, 13:58 Mijn dealer idem. Vindt het geen goed idee, tandwielen zijn op elkaar afgestemd, ingenieurs veel tijd in gestoken, blablabla ... Hij verdient meer aan een race cassette of weet het niet (of beide)
k Denk dat we eens naar Herveld moeten afzakken :ay Op een vrijdag namiddag, kunnen we een toertje doen met Chris en daarna mee naar t Stromercafe :bf:
Je bent van harte welkom Jerry! :az
Overigens... als je gaat afzakken kom je waarschijnlijk in Frankrijk uit. Ik zou een wat meer noordelijke richting aanhouden als ik jou was...
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Op elkaar afgestemde tandwielen; daarmeee doelt hij op de schakelhulpje die aan de zij- en bovenkant zitten van een tandwiel.
Bij de grote kransen merk je dat wel, bij de 12-13-14-15 absoluut niet.
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Wat wel klopt is dat de drie grootste tandwielen (dus de kleinste versnellingen voor bergop?) niet veranderd mogen worden. De rest: naar believen. Zo had ik het toch begrepen vanuit de Stromer moskee in Herveld.

Ik ga nog wat zagen bij mijn dealer en dan misschien inderdaad gewoon een groepsaankoop in Herveld met bespreking achteraf in de Hemel!

Ik heb mijn tandwieltje 12T alvast besteld :)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik vermoed dat de laatste 3 aan elkaar geklonken zijn. Dat wordt vaak gedaan om stijfheid en dus het schakelen te verbeteren bij de grote tandwielen.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Bij een Dura-Ace racecassette zijn de laatste 3 ook aan elkaar geklonken, de afstand tussen eind body en begin blokje is een fractie anders vroeger plaatste ik er een shimmetje tussen.
Bij XTR kun je niet kleiner dan 28t
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie