Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Elsje schreef: 12 sep 2018, 22:36
thijser schreef: 12 sep 2018, 21:30
Marco Verkerk schreef: 12 sep 2018, 21:07 Voor mij is echter nog niet duidelijk of bij mijn ST2 met een supernova e3 voor de ombouw naar een M99 pro een andere koplamphouder nog heb en indien ja welke?
Ja, je hebt een andere beugel nodig, een paar posts hierboven worden er een aantal genoemd.
Ik heb de originele besteld die ook op de ST2s zit. Die wordt aangeboden op de site van de Amsterdamse dealer. Mooie beugel. Vergeet niet het originele boutje en moertje erbij te vragen.
De originele ST2s beugel met verzonken bout en moer.
Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Ik heb nu alles binnen behalve het relais :) Het jeukt nu om hem van het weekend te gaan monteren, ik kan dus ook een gewoon "ouderwets" relais gebruiken? Ik zag iemand een auto-relais noemen, zou zoiets dan gewoon werken? Want die hebben ze misschien wel bij een autohandel bij mij in de buurt.
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Auto relais werkt wel, maar je kunt problemen krijgen met plakkende contacten...

Je zou het zo kunnen inbouwen dat je het relais later door de solid state versie kunt vervangen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Zou ik heb alles binnen hoor, ook het relais :cool2:

Daarnet alvast wat voorbereidingen getroffen, accubak verwijderd. Ik krijg alleen met geen mogelijkheid die witte connector los, ik denk ook niet dat het nodig is, dus die laat ik nog maar even zitten. Ik probeer morgen de installatie af te maken :D

Deze connector dus (die bij mij dus niet los is...):
Schermafbeelding 2018-09-15 om 21.16.15.png
Schermafbeelding 2018-09-15 om 21.16.15.png (349.43 KiB) 3536 keer bekeken
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Nu tegen nog een dingetje aangelopen. Ik moet de OMNI verwijderen maar geen idee hoe... Ik heb hier ergens op het forum gelezen dat je dan een speciaal tooltje nodig hebt, maar die heb ik niet.

Iemand nog tips of het mogelijk is om de OMNI te verwijderen zonder dat tooltje?
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb onlangs zelf een nieuwe OMNI C in mijn Stromer gezet, zonder die "SUI Nut Tool". Zie dit topic voor hoe ik het gedaan heb:

viewtopic.php?f=8&t=1453&hilit=omni+c+monteren#p28817

Nog twee tips:

- Draai de aan/uit knop niet terug op de OMNI terwijl de display uit je Stromer is, want je draait de boel lam voordat je ook maar met je ogen kunt knipperen.

- Als je OMNI terug in het frame zit de bovenzijde met je vlakke hand aandrukken en daarna op dezelfde manier de knop onderop weer aandraaien.

Succes met jouw mod en dank voor het delen van je ervaringen en de foto's!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Stromeur schreef: 15 sep 2018, 22:26 Ik heb onlangs zelf een nieuwe OMNI C in mijn Stromer gezet, zonder die "SUI Nut Tool". Zie dit topic voor hoe ik het gedaan heb:

viewtopic.php?f=8&t=1453&hilit=omni+c+monteren#p28817
Top, bedankt voor de hulp! Omni is eruit (ging makkelijk) en ik heb een extra draad kunnen trekken. Morgen alles aan elkaar solderen en hopen dat het werkt 🤞
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Succes thijser! Ik zie graag het resultaat! Met natuurlijk een beschrijving van wat je wat in je fiets hebt aangesloten :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 32000

Nou het is gelukt hoor! :bp: Ik vond het nog best een bevalling maar het eindresultaat telt! Ik vond het vooral lastig om alles weer netjes sluitend terug te brengen er is namelijk best weinig werkruimte om de nieuwe kabels weg te werken. Ik zal later wel een paar fototjes posten. Laat de donkere dagen maar komen!

Ik merk trouwens wel dat bij groot-licht er een heel kleine beetje resonantie uit de lamp komt en het licht een klein beetje flikkert, hoort dat?
ST3 Pinion ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Cool! Gefeliciteerd! Inderdaad: helemaal klaar voor de donkere dagen :bp:
thijser schreef: 17 sep 2018, 08:18Ik merk trouwens wel dat bij groot-licht er een heel kleine beetje resonantie uit de lamp komt en het licht een klein beetje flikkert, hoort dat?
Dat hoort niet zo. Heb ik bij geen enkele bouwlamp ervaren (heb er een stuk of 5 ervaren).

Het zou theoretisch kunnen dat het knipperen gebeurt op een frequentie die ik niet zie, maar het zou raar zijn om een high-beam te dimmen (dan zie je leds zoms wel knipperen)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie