Rugzak

kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

TeuRij schreef: 02 sep 2018, 00:15 Ik zou niet snel voor een rugtas kiezen. Het is zweterig zoals hierboven genoemd, en bij een eventuele val heb je zo'n ding ook liever niet op je rug...
Zweterig is het wel indd, maar een rugzak kan ook zeker je rug JUIST beschermen. Kijk maar naar de rugzakken in de MTB wereld welke een rug protector hebben. Dat is dan veel veiliger dan zonder rugzak. Een goed op maat zittende rugzak kan zeker veel beter je rug/zij beschermen bij een val. (zelf ervaren :) )

Ikzelf gebruik een goede rugzak omdat.....ik vind de fietstassen een beetje oubollig staan en niet mooi op zon fiets.. Is absoluut geen goed argument maarja.. :D
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

kelleke22 schreef: 03 sep 2018, 18:58 Zweterig is het wel indd, maar een rugzak kan ook zeker je rug JUIST beschermen.
Klopt. Je hebt gelijk. Het kan ook soms als bescherming dienen.
Misschien had ik vollediger kunnen zijn. Ik bedoelde een rugzak waarin dan in mijn geval van allerlei harde dingen zitten (Laptop, lader, broodtrommel, etc.)
Dat wil ik liever niet op de rug bij een val, i.v.m. een dwarsleasie o.i.d.

Als er allemaal zachte dingen in zitten, zoals bijvoorbeeld schone kleren voor op het werk, dan is zo'n rugzak een soort airbag, en kan dan inderdaad bescherming bieden.

Met m'n Ortliebs ben ik nog steeds blij. Want het komt in mijn geval ook voor dat ik onverwacht vanaf het werk wat mee moet nemen naar huis. Dan heb ik in de Ortliebs altijd nog wel een plekje over.
Bij 1 rugzak zou het dan wel puzzelen zijn...
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hier ben ik nog eens...
Voor de geïnteresseerden, het is voorlopig de Ortlieb Velocity High Visibility geworden, nu nog de fiets... :ay

Afbeelding
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aan een rugzak moet ik echt niet denken, ik krijg het Spaans benauwd van die dingen wanneer ik inspanning moet leveren. Maar de High Vis spullen van Ortlieb: geweldig! Ik heb er zelf de Backrollers van en ik ben blij dat Ortlieb iets heeft bedacht voor mensen die van zwart houden, maar die wel graag goed zichtbaar zijn.

Ik vind jouw rugzak erg mooi, en ik vind het briljant hoe jij de wachttijd op je ST3 LE aan het overbruggen bent door jezelf goed te informeren en alvast spullen voor bij je Stromer te shoppen.

Hier zie je een irl foto van het high vis effect. Bij de zwarte tassen is het effect hetzelfde:

viewtopic.php?f=9&t=123&p=4204&hilit=ortlieb+high#p4204
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Het valt mij op dat iedereen het heeft over een rugtas of fietstassen, aan de zijkant(en) van de bagagedrager. Zijn er geen mensen die een (rug)tas bovenop de bagagedrager monteren? Ik wil graag mijn tas achterop monteren, bovenop de bagagedrager. Die is daarvoor wel te smal denk ik, maar misschien is het een optie om de babagedrager te verbreden met een opzetstuk. Ik heb nog niet direct een geschikte 'verbreder' gevonden, maar ze zullen vast bestaan. Deze optie lijkt me ook het beste met het oog op wendbaarheid.
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromer heeft een racktime bagagedrager. Als je zoekt naar tassen voor bovenop de bagagedrager, dan vind je alleen modellen met een beperkte inhoud. Dit zal vast wel een reden hebben. Denk bijvoorbeeld aan het weggedrag in de bochten en stabiliteit ?? Dit hoeft jou niet tegen te houden, want met wat fantasie maak je elke tas/koffer/krat geschikt. Zie het filmpje hieronder vanaf 49 sec:



en het volgend filmpje



Als je helemaal "los wilt gaan" met jouw creativiteit, dan is het goed om te weten dat er twee typen adapters zijn:
- een "plastic" versie, te gebruiken tot 12kg,
- een metalen versie, te gebruiken tot 25 kg.

Je zou zelfs nog een box kunnen maken voor een extra accu en die m.b.v. een racktime adapter kunnen monteren bovenop de bagagedrager.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Stromeur schreef: 09 sep 2018, 22:08 Aan een rugzak moet ik echt niet denken, ik krijg het Spaans benauwd van die dingen wanneer ik inspanning moet leveren. Maar de High Vis spullen van Ortlieb: geweldig! Ik heb er zelf de Backrollers van en ik ben blij dat Ortlieb iets heeft bedacht voor mensen die van zwart houden, maar die wel graag goed zichtbaar zijn.

Ik vind jouw rugzak erg mooi, en ik vind het briljant hoe jij de wachttijd op je ST3 LE aan het overbruggen bent door jezelf goed te informeren en alvast spullen voor bij je Stromer te shoppen.

Hier zie je een irl foto van het high vis effect. Bij de zwarte tassen is het effect hetzelfde:

viewtopic.php?f=9&t=123&p=4204&hilit=ortlieb+high#p4204
Hallo Stromeur,

ik probeer me idd 'nuttig' bezig te houden met het verzamelen van spullen zodat ik zonder zorg(en) aan de slag kan wanneer de fiets er is! Daarnet is mijn Park Tool PRS-25 montagestandaard toegekomen, die gaan we vanavond rustig 'unboxen' en ik ben nog op zoek naar wat materiaal om de ST3 zijn 'basisbehoefte' te kunnen geven ;-)

Mijn excuses als ik dit forum een beetje 'terroriseer', maar beter tips vragen aan mensen met ervaring dan anders... nu nog wat werkmateriaal, ik twijfel over een momentsleutel en kettingreinigingssysteem maar daar komen we wel uit! En ondertussen tellen we rustig af... :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stromer9000 schreef: 10 sep 2018, 16:08
ik probeer me idd 'nuttig' bezig te houden met het verzamelen van spullen zodat ik zonder zorg(en) aan de slag kan wanneer de fiets er is! Daarnet is mijn Park Tool PRS-25 montagestandaard toegekomen, die gaan we vanavond rustig 'unboxen' en ik ben nog op zoek naar wat materiaal om de ST3 zijn 'basisbehoefte' te kunnen geven ;-)
IK heb goed nieuws voor je :mrgreen:

https://www.parktool.com/assets/img/med ... log_EN.pdf
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

mhoutman schreef: 10 sep 2018, 17:51
Stromer9000 schreef: 10 sep 2018, 16:08
ik probeer me idd 'nuttig' bezig te houden met het verzamelen van spullen zodat ik zonder zorg(en) aan de slag kan wanneer de fiets er is! Daarnet is mijn Park Tool PRS-25 montagestandaard toegekomen, die gaan we vanavond rustig 'unboxen' en ik ben nog op zoek naar wat materiaal om de ST3 zijn 'basisbehoefte' te kunnen geven ;-)
IK heb goed nieuws voor je :mrgreen:

https://www.parktool.com/assets/img/med ... log_EN.pdf
Nice! Nu nog een sponsor :D
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Henry schreef: 10 sep 2018, 12:45 Als je helemaal "los wilt gaan" met jouw creativiteit, dan is het goed om te weten dat er twee typen adapters zijn:
- een "plastic" versie, te gebruiken tot 12kg,
- een metalen versie, te gebruiken tot 25 kg.

Je zou zelfs nog een box kunnen maken voor een extra accu en die m.b.v. een racktime adapter kunnen monteren bovenop de bagagedrager.
Dat is erg interessant, daar ga ik eens naar kijken. Het lijkt me ideaal om een klein kratje achterop te hebben waar een (rug)tas plat in kan, en evt de oplader. Dat hoeft nog steeds niet veel te wegen, maar scheelt mij een tas op m'n rug :)
Ik zie dat de metalen versie alleen geschikt is voor een breed type Racktime, dus ik zal me eens gaan verdiepen in alle versies en systemen...
ST1X 2018 ><>
Plaats reactie