Aankoop bij Mango e-mobility

Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Stromeur schreef: 07 sep 2018, 21:15 Wat voor mij vooral van belang zou zijn is of die monteur direct telefonisch bereikbaar is als je vragen of storingen hebt, en dat je niet in e.o.a. callcenter terecht komt waar ze je niet meteen kunnen helpen.

Ik zeg dit, omdat mijn dealer mij twee keer telefonisch weer op weg heeft gekregen toen ik op 20km van mijn huis stil kwam te staan met een storing. Dat is wat mij betreft een onmisbare service, tenzij je het niet erg vindt om 1,5 uur te moeten wachten op de pechhulp (mits je je daarvoor verzekert).

Verder zou ik vragen of ze de gangbare onderdelen op voorraad hebben, omdat je je Stromer anders bij reparatie misschien wel weken kwijt bent. Dat lezen we hier op het forum helaas wel vaker. (Niet over Mango gehoord trouwens, wel over diverse andere dealers.)

Tot slot: krijg je een leen-Stromer als je de jouwe defect raakt?

Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat je de ene na de andere storing krijgt met je ST1 X, maar áls het gebeurt dan wil je snel en goed geholpen worden. Al vind ik het wel bemoedigend dat de monteur zelf ook Stromer rijdt. Maar ik zou toch verder kijken dan alleen de prijs en eerst deze vragen aan ze voorleggen. Zet eventuele afspraken hierover ook op papier.

Andere optie: voor die goeie prijs bij Mango kopen en daarna een adoptiedealer in jouw regio proberen te vinden.
Dank voor het meedenken en gedane suggesties. Wat houd adoptie dealer in?
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Voor vragen en service binnen garantie ben je aangewezen op de dealer waar je je Stromer hebt aangeschaft, dat is in dit geval Mango. Je zou kunnen bekijken of er een dealer in jouw regio is die jouw Stromer wil adopteren en de service- en garantiewerkzaamheden op zich wil nemen.

Niet elke dealer heeft hier trek in, omdat de vergoeding die de dealer voor garantiewerkzaamheden van Stromer krijgt de werkelijke arbeidskosten niet dekt (de rest moet komen uit de omzet van de verkoop, en die zit al in de zak van Mango). Ook zijn er dealers die het zuur vinden als iemand een Stromer voor de laagste prijs bij dealer A wil, maar wel de best mogelijke service van dealer B (service kost een dealer tijd en geld). Er zijn echter ook Stromer dealers die hier niet moeilijk over doen.

Meer informatie vind je o.a. in dit topic:

viewtopic.php?f=5&t=1215

(Het topic waarnaar gelinkt wordt in de openingspost is ook de moeite van het lezen waard.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

mhoutman schreef: 07 sep 2018, 20:57
Hans B schreef: 07 sep 2018, 19:46
Dank voor je reactie. ST 2 is voor mij al te duur, ik investeer liever in een accu upgrade van 618 wh naar 983 wh (las hier op het forum dat de 983 wh accu prima kan op de St 1 X (komt dan wel met een iets langzamere acculader). Er is zoals ik net hieroven schreef enige twijfel of de dealer correct is. ze hebben een zandkleurige ST1X, bij mijn weten komen deze uit 2018
Proma, geen enkel probleem

Heb je ook nog gekeken naar andere merken bijv. Trek, Specialized, Klever, Riese & Muller maw baseer je aankoop op gedegen vergelijkend onderzoek en niet alleen maar omdat je een overjarig model met korting kunt krijgen :)
Yep, op vele fietsen nu gereden. Ook totaal afwijkende zoals deze https://link.marktplaats.nl/a1127911966 en de Michael Blast greaser https://www.michaelblast.com.au/collect ... hael-blast en vandaag nog op de https://www.rijos.nl/aanbod/b4-e-cruiser-2018-188/. Qua speedpedelecs proef gereden op de Qwic RD 10 en de 9. (beiden motorisch voor mijn gevoel hetzelfde buiten uiterlijk verschil) De Gazelle Cityzen speed en een tijdje in bezit gehad de Riese en Muller charger speed pedelec met nuvincy naaf..maar deze vond ik niet fijn fietsen in de hoogste snelheid (enorm veel omwentelingen maken en tot max 40 km/p.u). Ook proef gereden op een type met derailleur..en datbging al stuk beter. Klever was ook nog een serieuze optie, maar die accu /frame design vind ik niet echt mooi. Ik kom toch telkens weer uit op de Stromer modellen. :D
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Stromeur schreef: 07 sep 2018, 23:41 Voor vragen en service binnen garantie ben je aangewezen op de dealer waar je je Stromer hebt aangeschaft, dat is in dit geval Mango. Je zou kunnen bekijken of er een dealer in jouw regio is die jouw Stromer wil adopteren en de service- en garantiewerkzaamheden op zich wil nemen.

Niet elke dealer heeft hier trek in, omdat de vergoeding die de dealer voor garantiewerkzaamheden van Stromer krijgt de werkelijke arbeidskosten niet dekt (de rest moet komen uit de omzet van de verkoop, maar die omzet zit al in de zak van Mango). Ook zijn er dealers die het zuur vinden als iemand een Stromer voor de laagste prijs bij dealer A wil, maar wel de best mogelijke service van dealer B (service kost een dealer gewoon tijd en dus geld). Er zijn echter ook Stromer dealers die hier niet moeilijk over doen.

Meer informatie vind je o.a. in dit topic:

viewtopic.php?f=5&t=1215

(Het topic waarnaar gelinkt wordt in de openingspost is ook de moeite van het lezen waard.)
Dat klinkt allemaal zeer begrijpelijk. Ik ga na dit weekend naar juizz in Den Haag en kijken wat daar mogelijk is en of zij nog met najaarsacties komen. (woon zelf in Zoetermeer/werkzaam in Den Haag) Dan zullen we richting de maand oktober een beslissing gaan nemen. ik zal de topic morgen nog eens lezen, dank voor de link. Welterusten voor nu.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik begrijp toch goed dat Mango een goede monteur heeft, een haaal- en breng-service en een leen-fiets besdchikbaar stelt? Lijkt me dus een heel goede dealer, niks mis mee. Het zoeken van een aadoptiedealer lijkt me dan ook voorbarig...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Polling schreef: 08 sep 2018, 10:09 Ik begrijp toch goed dat Mango een goede monteur heeft, een haaal- en breng-service en een leen-fiets besdchikbaar stelt? Lijkt me dus een heel goede dealer, niks mis mee. Het zoeken van een aadoptiedealer lijkt me dan ook voorbarig...
Ik zie vooralsnog ook geen problemen. Enkel een lichte voorkeur voorkeur voor een fietsenzaak met een eigen reparatieplaats waar ik het gewoon kan afleveren.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Polling schreef: 08 sep 2018, 10:09 Ik begrijp toch goed dat Mango een goede monteur heeft, een haaal- en breng-service en een leen-fiets besdchikbaar stelt?
Ik lees niks over een leenfiets, wel over een servicecontract van 68 euro per jaar waar de haal- en brengservice onder valt. Binnen garantie doet mijn dealer dit allebei gratis. En als ik de monteur wil spreken krijg ik die meteen aan de telefoon (binnen winkel-openingstijden, dat wel). Dit is een vraag die ik zeker ook aan Mango voor zou leggen, want dat ze een goeie monteur hebben is natuurlijk superfijn, maar als je die nooit te zien of te spreken krijgt dan wordt het een heel ander verhaal. Veelal een frustrerend verhaal dat we al kennen van grote BE en NL ketens die met een callcenter werken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromeur schreef: 09 sep 2018, 18:36
Polling schreef: 08 sep 2018, 10:09 Ik begrijp toch goed dat Mango een goede monteur heeft, een haaal- en breng-service en een leen-fiets besdchikbaar stelt?
Ik lees niks over een leenfiets,
Ik zie;
OMNI; mijn fiets is onder garantie thuis opgehaald en er werd ongevraagd een leenfiets (prima ST1) bezorgd. :ay
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ow, die heb ik gemist. Excuus en dank voor de correctie :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Vandaag de knoop doorgehakt! Onze stromer Sand kleurig uit 2018 met accu upgrade naar 983wh gekocht bij Mango E-mobility in Wateringen voor een wel hele fraaie prijs. Volgende week afhalen..we zijn er blij mee. Dank voor het meedenken! :cool2:
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Plaats reactie