Het grote ongevallen topic

Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Gisteren was het zo ver.. Na de 1ste keer op kletsnat wegdek te rijden. Dikke uitschuiver gemaakt op een rond punt.. Snelheid was zo'n 30-35km/u Verdikt: Ik bont en blauw aan mijn linkerkant, mijn nek en schouders die echt niet goed voelen... 2 dagen thuis blijven op bevel van de dokter. Fiets heeft een kapotte spiegel, bagagedrager staat scheef en mijn stuur staat ook scheef.. Mijn fietszak heeft de val gelukkig goed gebroken.. Er zijn niet veel schrammen te zien. Ik hoop dat de fiets goed gerepareerd geraakt.. Ik rij op de big bens.. Zijn die conti's echt beter in regenweer?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Kornelito,

Dat is balen hoor. Helaas ken ik het gevoel en ben ik ook onderuit gegaan, maar dan op een fietspad waar nog wat ijs lag. Mijn val nagenoeg hetzelfde al jij ook links en de fietstas heeft veel opgevangen. Spiegel, handgreep, spatbord (dat kleine plastic dingetje) en ego beschadigd.

Op advies van de dokter schrijf je, ik weet zeker dat wanneer de dokter dit niet had gezegd je hier zelf wel achter was gekomen. Volgende dag alles stijf dus opstaan gaat bijna niet.

Ik reed destijds op de Continental Top Contact Winter-II (CTCW-II) en daar lag het zeker niet aan. Een band waarvan ik vind dat deze een veel betere grip heeft dan de BB. Tijdens de zomer rij ik op Continental Contact Plus City (CCPC) en ook die bevallen. Komende week weer de bandenwissel doen omdat het regenseizoen er weer aankomt.

Ik wens je een goed herstel.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Lomito

Klinkt erg pijnlijk Kornel, ook een pittige snelheid om de grond mee te raken. Maar ik lees gelukkig niet over botbreuken of diepe snijwonden. Hoe is het met schaafwonden? Ik lag met mijn val (ook op links) aardig open met diverse schaafwonden en een diepe snijwond (scherpe steentjes op de weg) bij een snelheid van ca. 20-25 km/u... Hoe dan ook een spoedig herstel gewenst!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, sterkte Kornelito! Heb het anderhalf jaar geleden ook gehad, op een rotonde waarbij het weken niet geregend had en toen de eerste keer weer wel. Even geen rekening gehouden met dat de weg dan extra glad is :(

Hopelijk ben je weer snel de oude en is je fiets ook weer snel hersteld!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Kornelito schreef: 30 aug 2018, 11:28 Gisteren was het zo ver.. Na de 1ste keer op kletsnat wegdek te rijden. Dikke uitschuiver gemaakt op een rond punt..

Ik rij op de big bens.. Zijn die conti's echt beter in regenweer?
Wat naar om te lezen en beterschap.

Ja de Conti's zijn zeker in nat weer - denk ook aan komende herfst - een stuk beter. Met droog weer ook meer grip :ay
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Auw, beterschap. Uithuilen en weer op de fiets stappen zodra die gemaakt is.

Of de Conti's beter zijn durf ik niet te zeggen, rij al een half jaar op de BB's en zonder problemen. Bij nat weer, wat rustiger door de bochten helpt al veel. Met de auto ga je ook niet vol gas door de bocht bij nat weer en zomerbanden. Dat rustiger aan doen lastig is, dat is wel een ding dat zeker is met een Stromer :D
Nat weer, bladeren, eikeltjes en zand zijn echte valveroorzakers.

Sterkte!
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Lomito

Via een app-bericht hebben we van Jeroen (jjj) uit Amersfoort te horen gekregen dat hij een ernstig ongeval heeft gehad en in het ziekenhuis ligt met gebroken sleutelbeen en 10 gebroken ribben... :ai

Je kunt hem een kaartje sturen:

Meander Medisch Centrum Amersfoort
t.a.v. Jeroen, kamernummer B 239
Maatweg 3
3813 TZ Amersfoort

Je kunt hem ook een e-mailbericht sturen via het ziekenhuis, het wordt dan uitgeprint en aan de juiste persoon overhandigd:
https://www.meandermc.nl/patientenporta ... %C3%ABnten
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Dat klinkt niet best. Stromer ongeluk?
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

philipbo schreef: 03 sep 2018, 01:16 Dat klinkt niet best. Stromer ongeluk?
Ja. We weten alleen nog niet wat er precies gebeurd is.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Autsch, crisis, dat klinkt serieus. Ik heb hier in de krant niets over gelezen (er van uitgaande dat het regio A'foort was). Ben wel benieuwd wat er gebeurd is en waar (ook voor mezelf, kan er ook misschien langskomen en mogelijk de situatie anders benaderen)
Goed herstel gewenst.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie