Dat vind ik ook. Maar dan liever niet met 45km/u. (Veel 65 plussers op een e-bike met 25km/u vind ik al doodeng.)
Wat heb je het nu het best voor rond de €5000
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Iemand en idee waar je in Oost-Vlaanderen (B) een trek super commuter kan testen of zelfs huren voor een deftige prijs. De plaatselijke dealer vraagt €200 voor 2 a 3 dagen
waar kan je uberhaupt in dat landsgedeelte speed pedelecs huren?
waar kan je uberhaupt in dat landsgedeelte speed pedelecs huren?
Ah je hebt je fiets eindelijk binnen... veel rijplezier Jerry.
Het model van de Klever B45 is wel bijzonder te noemen (...) en zal door dat uiterlijk geen verkoophit worden. Toch zie ik wel een aardige markt voor deze fiets omdat het één van de weinige volwaardige speed pedelecs is, waarmee dus echt 45 km/uur gereden kan worden, die de bestuurder een relatief rechte zithouding biedt! Eerder zijn hier al de mensen genoemd met rugklachten maar er zijn veel meer mensen die om wat voor reden dan ook liever geen sportieve, voorovergebogen zithouding aannemen en toch graag 45 willen kunnen rijden. De 600 Watt naafmotor blijkt sterk genoeg om te compenseren voor de hogere luchtweerstand van een rechte zithouding... uiteraard zul je er geen snelheidsrecords mee halen maar een comfortabele kruissnelheid van ca. 40-42 km/uur, genoeg om een ST1x bij te houden, vind ik een nette prestatie.
Gezien de hoge leeftijd van de gemiddelde SP-er (50+) is dit wel een doelgroep die op latere leeftijd graag 45 zal willen kunnen blijven rijden, immers zeer ervaren in het rijden van de speed pedelec en nog geen behoefte heeft om een gezapige pedelec aan te schaffen zolang lichaam en geest dat toelaten. Zo'n B45 is dan het comfortabele broertje van de sportievere fietsen met minder druk op de polsen en een betere houding voor goed overzicht op het verkeer.
Stromer komt met de ST3 enigszins tegemoet aan de wens naar een meer comfortabele zithouding met enkele stuurvarianten... ik denk dat de ST3 mede daardoor een grotere markt zal aanboren, helaas niet voor rond de 5K.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Op de ST5 zijn een ander stuur en stuurpen inderdaad niet mogelijk.
Andere stuurpen dan die door Stromer wordt aangeboden voor de ST3 kan ook niet, maar het stuur zelf verwisselen is een eitje. Al is het prima dat Stromer deze opties nu aanbiedt, want kennelijk doen veel mensen het anders toch niet, ook al willen ze het wel graag.
Stuur vervangen op de ST2 S, stuur en stuurpen vervangen op de ST1, ST1 X of ST2: zo gepiept. Zo'n beetje alles wat standaard op de MTB past, past ook op deze Stromers. Ik ken diverse Stromer dealers die alternatieve sturen en stuurpennen aanbieden voor mensen die dat liever niet zelf vervangen.
Andere stuurpen dan die door Stromer wordt aangeboden voor de ST3 kan ook niet, maar het stuur zelf verwisselen is een eitje. Al is het prima dat Stromer deze opties nu aanbiedt, want kennelijk doen veel mensen het anders toch niet, ook al willen ze het wel graag.
Stuur vervangen op de ST2 S, stuur en stuurpen vervangen op de ST1, ST1 X of ST2: zo gepiept. Zo'n beetje alles wat standaard op de MTB past, past ook op deze Stromers. Ik ken diverse Stromer dealers die alternatieve sturen en stuurpennen aanbieden voor mensen die dat liever niet zelf vervangen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dit klusje lijkt me ook geen hogere wiskunde maar snap dat mensen liever niet zelf dit soort klusjes doen.Stromeur schreef: ↑29 aug 2018, 22:52 Op de ST5 zijn een ander stuur en stuurpen inderdaad niet mogelijk.
Andere stuurpen dan die door Stromer wordt aangeboden voor de ST3 kan ook niet, maar het stuur zelf verwisselen is een eitje. Al is het prima dat Stromer deze opties nu aanbiedt, want kennelijk doen veel mensen het anders toch niet, ook al willen ze het wel graag.
Stuur vervangen op de ST2 S, stuur en stuurpen vervangen op de ST1, ST1 X of ST2: zo gepiept. Zo'n beetje alles wat standaard op de MTB past, past ook op deze Stromers. Ik ken diverse Stromer dealers die alternatieve sturen en stuurpennen aanbieden voor mensen die dat liever niet zelf vervangen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Tsja ik ben er volkomen blanco ingestapt en ben gevallen voor de accu capaciteit, dacht goede kwaliteit en de looks en heb inmiddels veel ellende op dit forum voorbij zien komen ook da's voor mij een nieuw fenomeen.Stromeur schreef: ↑29 aug 2018, 00:41Niet als je vertrouwt op voortschrijdend inzicht en oplossingsgerichtheid bij Stromer. Dat doe ik persoonlijk wel, omdat ik denk dat ambitieuze fabrikanten zoals Stromer leren van hun fouten, en ook omdat ik erop vertrouw dat de dealer eventuele issues in de tussentijd (al dan niet i.s.m. Stromer technici) onder garantie zal oplossen.
Maar negatieve berichtgeving heeft op iedereen een ander effect.
Heb je het vertrouwen in Stromer niet (meer), dan kun je inderdaad beter je bestelling annuleren en een alternatief zoeken. Wachten op de levering met een groeiend rotgevoel in plaats van opgewonden spanning, dat is drie keer niks. Dan kun je beter een andere weg inslaan met een 10k budget, want het is een hele hoop geld.
Die 10K zal me een rotzorg zijn kan het toch niet meenemen in m'n houten overjas....hoop dat ik het mis heb maar heb er weinig vertrouwen meer in en dat lijkt mij niet zo vreemd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Zeker niet vreemd.
Ik ben zelf gewoon vrij snel met beslissen in dit soort situaties, dus ik ga denken: "oké, crap, de eerste berichten over de uitgeleverde ST5 zijn niet allemaal goed, er zijn echter ook ST5's uitgeleverd waar niks mee aan de hand is, vind ik dit opstartproblemen of vind ik dat niet, laat ik mijn bestelling open staat of niet."
Ik zou "ja" beslissen @bestelling laten staan, maar als een ander nee besluit, dan snap ik dat net zo goed. Ik bedoel enkel dat ik zelf niet weken of maanden lang zou willen rondlopen met een akelig gevoel over mijn bestelling. Ik zou een besluit nemen over hoe ik dat gevoel weg krijg (b.v. door mijn geleverde ST5 met een vergrootglas te controleren zoals forumlid allesstroomt van plan is, 100% te vertrouwen op de oplossingen van de dealer en anders binnen een week de ST5 weer in te leveren zoals Lomito deed (en hem niet inleverde), of bijvoorbeeld door er helemaal vanaf te zien). En dan: move on.
Maarja, als je annuleert loop je direct tegen het probleem aan dat er feitelijk in deze prijsklasse (offtopic want 2x zo duur als de beoogde 5.000 euro van de topicstarter, waar inmiddels wél alternatieven voor op de markt zijn), met deze snelheid, dit design en deze actieradius geen volwaardig alternatief is.. En dat weet Stromer donders goed.
First time right: dat moet echt nu bovenaan de agenda van Stromer komen.
Als het met de eerste uitleveringen van de ST3 LE onverhoopt niet vlekkeloos loopt, dan vrees ik dat de boot echt aan is tussen Stromer en haar eindgebruikers.
Ik ben zelf gewoon vrij snel met beslissen in dit soort situaties, dus ik ga denken: "oké, crap, de eerste berichten over de uitgeleverde ST5 zijn niet allemaal goed, er zijn echter ook ST5's uitgeleverd waar niks mee aan de hand is, vind ik dit opstartproblemen of vind ik dat niet, laat ik mijn bestelling open staat of niet."
Ik zou "ja" beslissen @bestelling laten staan, maar als een ander nee besluit, dan snap ik dat net zo goed. Ik bedoel enkel dat ik zelf niet weken of maanden lang zou willen rondlopen met een akelig gevoel over mijn bestelling. Ik zou een besluit nemen over hoe ik dat gevoel weg krijg (b.v. door mijn geleverde ST5 met een vergrootglas te controleren zoals forumlid allesstroomt van plan is, 100% te vertrouwen op de oplossingen van de dealer en anders binnen een week de ST5 weer in te leveren zoals Lomito deed (en hem niet inleverde), of bijvoorbeeld door er helemaal vanaf te zien). En dan: move on.
Maarja, als je annuleert loop je direct tegen het probleem aan dat er feitelijk in deze prijsklasse (offtopic want 2x zo duur als de beoogde 5.000 euro van de topicstarter, waar inmiddels wél alternatieven voor op de markt zijn), met deze snelheid, dit design en deze actieradius geen volwaardig alternatief is.. En dat weet Stromer donders goed.
First time right: dat moet echt nu bovenaan de agenda van Stromer komen.
Als het met de eerste uitleveringen van de ST3 LE onverhoopt niet vlekkeloos loopt, dan vrees ik dat de boot echt aan is tussen Stromer en haar eindgebruikers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bij Veloloft in Nazareth (https://veloloft.be/nl/verhuur) kan je betalend Stromers huren of testen. Bij Thomas Cycles in Deinze (http://www.thomascycles.be/) heb ik 3 dagen gratis een Klever X-Speed mogen testen en ik heb daar dan ook ene gekocht.
Ik ben ook bij Fiets gaan informeren voor een Trek maar noch de winkel noch de fiets zelf waren mijn ding.
Betalen voor een proefrit van 2-3 dagen... Wat een verschil is er toch tussen dealers.
Barry, kom er eens in...
Barry, kom er eens in...