Deze voorvork is pas begin 2019 beschikbaar. Er moet nog wat aan gesleuteld worden
Geveerde voorvork voor de Stromer ST5
Dan ben ik blij dat ik hier geen Friese hobeldebobbelpaden heb wil absoluut geen verende telescoopvork in mijn fietsen had een FoX "supervork" in mijn atb. kon er niet aan wennen ook niet op rondje Schoorl en schakelde de vering meteen uit maar zat altijd wat "slack" in
Heb later een Orbea ALMA M LTD gehad met Carbon vork en meteen 3 minuten sneller rond op 14 kilometer.
Heb later een Orbea ALMA M LTD gehad met Carbon vork en meteen 3 minuten sneller rond op 14 kilometer.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Een goed afgestelde Fox is offroad vrijwel altijd beter dan een starre vork.
Waarom denk je dat XC wedstrijden vrijwel allemaal met een fully worden gereden?
Bij autos niet anders: op een mooie snelweg is mijn Audi met s-line onderstel fantastisch, op een matig binnenweggetje is zelfs een 2CV mij te snel af door al het gestuiter.
Waarom denk je dat XC wedstrijden vrijwel allemaal met een fully worden gereden?
Bij autos niet anders: op een mooie snelweg is mijn Audi met s-line onderstel fantastisch, op een matig binnenweggetje is zelfs een 2CV mij te snel af door al het gestuiter.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22833
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Mee eens. En datzelfde geldt ook voor een geveerde voorvork op de weg; sag en rebound goed instellen en je kunt er een effect mee bereiken dat vergelijkbaar is met dat van de BodyFloat. Oneffenheden worden uit het wegdek gefilterd en als je per ongeluk eens een pot-hole meepakt dan gaan je polsen, achterwerk en lage rug er niet aan.Daniel1975 schreef: ↑28 aug 2018, 20:40 Een goed afgestelde Fox is offroad vrijwel altijd beter dan een starre vork.
Sinds ik met BodyFloat plus geveerde voorvork rijd, zit ik veel strakker op mijn Stromer, omdat de reflex om bij oneffenheden in het wegdek almaar preventief de druk van mijn polsen en zadel even weg te nemen helemaal verdwenen is. Resultaat: hogere kruissnelheid, minder pijntjes, beter uithoudingsvermogen.
Als die dikke dure Fox alleen Boing-Boing-Boing doet, dan is-ie niet goed afgesteld. Dat moet echt per berijder worden gefine-tuned, omdat iedereen een andere druk op het stuur uitoefent.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Een goed luchtgeveerde voorvork is zeker een zegen op een fiets. Je hoeft je bijv. niet extra schrap te zetten bij een grote bobbel in de weg bij een Stromer zonder vering. Het gaat allemaal net wat relaxter en makkelijker bij slecht wegdek.
Op electric bike review staan 2 concept foto's die iemand gekregen heeft van Stromer. Het toont de geveerde voorvork van Wren en de bagagedrager van de ST5. De vork zou een veerweg hebben van 30 mm.
Bron: https://electricbikereview.com/forum/th ... 314/page-6
Bron: https://electricbikereview.com/forum/th ... 314/page-6
De getoonde ST5 met USD-voorvork heeft eerder een veerweg van 70-80mm... zo'n grote veerweg heb ik gelukkig niet nodig, ik ga er niet mee MTB-en. Bovendien komt de voorkant van de fiets daarmee voor mij te veel omhoog. Dus 30mm zou wel eens heel goed kunnen uitpakken.