Rugzak

Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

FreddyH schreef: 27 aug 2018, 08:19
Stroener schreef: 26 aug 2018, 22:23 Er zijn veel merken rugtassen die een frame hebben waardoor er ongeveer 5 cm tussen de tas en je rug zit bij het dragen weet niet of ik merk mag noemen
Er zit een groot verschil tussen uit het niets roepen wat voor fantastische ... zij hebben (tas, dealer, ...) en antwoord geven op een gerichte vraag. Bij dit laatste is het juist handig als je merken/productlijnen en zo noemt, anders heeft de vragensteller alsnog niets.
Ik heb niet gezegd dat deze tassen fantastische zijn.

-1 persoon op dit forum
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hmmm, ik ben eens aan het 'googlen' en kwam hier terecht...

https://www.ospreyeurope.com/shop/nl_en ... hopby/male
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Heb ook een fietsrugtas gebruikt met mesh en tussenruimte aan de rugzijde. Wat hiervoor werd gezegd, is ook mijn ervaring; je bovenkleding wordt op je rug geduwd. Uiteindelijk plakt dit door het transpireren.
Alternatieven afhankelijk van hoeveel bagage mee moet:
Frametassen/zadeltas
Bagagekoffer (evt. met Racktime bevestiging)
Zijtassen
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

J3R schreef: 27 aug 2018, 12:38 Heb ook een fietsrugtas gebruikt met mesh en tussenruimte aan de rugzijde. Wat hiervoor werd gezegd, is ook mijn ervaring; je bovenkleding wordt op je rug geduwd. Uiteindelijk plakt dit door het transpireren.
Alternatieven afhankelijk van hoeveel bagage mee moet:
Frametassen/zadeltas
Bagagekoffer (evt. met Racktime bevestiging)
Zijtassen
Ok, ik kan met dat idd voorstellen dat na een tijdje je kledij begint te kleven. Ik kijk ook eens naar de fietstassen...

Bedankt.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stroener schreef: 27 aug 2018, 10:55
FreddyH schreef: 27 aug 2018, 08:19 Er zit een groot verschil tussen uit het niets roepen wat voor fantastische ... zij hebben (tas, dealer, ...) en antwoord geven op een gerichte vraag. Bij dit laatste is het juist handig als je merken/productlijnen en zo noemt, anders heeft de vragensteller alsnog niets.
Ik heb niet gezegd dat deze tassen fantastische zijn.
Dat heb ik ook niet beweerd. Jij vraagt je af of merken en producten genoemd mogen worden. Ik geef aan dat wanneer mensen uit het niets steeds weer roepen dat hun ... zo fantastisch is, dat dit door velen als vervelend wordt ervaren. Aan de andere kant heb je gerichte vragen, zoals in dit draadje. Daarbij helpt het juist enorm als je merk en type kunt noemen, daarmee is iedereen namelijk enorm geholpen.
Stroener schreef: 27 aug 2018, 10:55 -1 persoon op dit forum
?
Wat bedoel je hiermee?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik fiets altijd met een Deuter Race X Air. Theoretisch kun je er 14 liter aan spullen in proppen, maar dat zou ik niet doen. De spullen die jij er in wilt stoppen passen er makkelijk in.

Ik fiets altijd met racefietskleding en heb eerlijk gezegd niet zo'n last van een natte rug (veroorzaakt door de rugtas). Wanneer je een gunstige houding aanneemt voel je dat er de luchtstroom tussen het netje en de tas loopt.

Als je de tas wel volpropt, dan drukt deze zwaarder op je rug en heb je eerder last van een bezwete rug.

De tas is zelf niet waterdicht, maar heeft een fluor regencover aan boord.

Ik heb geen idee over wat voor regenkleding je praat, maar een licht windjackje past er met gemak in (en die weegt ook nauwelijk iets). Als je een stevig regenpak mee neemt, dan zou ik eerlijk gezegd kijken of die niet in een tas met racktime bevestiging op je bagagedrager past.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Henry schreef: 27 aug 2018, 13:45 Ik fiets altijd met een Deuter Race X Air. Theoretisch kun je er 14 liter aan spullen in proppen, maar dat zou ik niet doen. De spullen die jij er in wilt stoppen passen er makkelijk in.

Ik fiets altijd met racefietskleding en heb eerlijk gezegd niet zo'n last van een natte rug (veroorzaakt door de rugtas). Wanneer je een gunstige houding aanneemt voel je dat er de luchtstroom tussen het netje en de tas loopt.

Als je de tas wel volpropt, dan drukt deze zwaarder op je rug en heb je eerder last van een bezwete rug.

De tas is zelf niet waterdicht, maar heeft een fluor regencover aan boord.

Ik heb geen idee over wat voor regenkleding je praat, maar een licht windjackje past er met gemak in (en die weegt ook nauwelijk iets). Als je een stevig regenpak mee neemt, dan zou ik eerlijk gezegd kijken of die niet in een tas met racktime bevestiging op je bagagedrager past.
Henry,

bedankt voor de gedetailleerde uitleg. Qua regenkledij spreek ik dan gewoon over een regenbroek en een dunne regenjas, alhoewel ik denk als ze regen voorspellen ik die sowieso zou aantrekken ipv in de rugzak stoppen. Er zou middaglunch moeten inpassen en een fles water, alsook ruimte voor de smartphone en wat ander klein multimediageweld, eventueel mijn ipad pro. Ik zat daarnet te kijken naar een rugzak van het merk Vaude die een inhoud heeft van 16l, daar die van jou 14 is kan ik er mij min of meer iets bij voorstellen.

Ik speur ondertussen rustig verder. Tips zijn nog steeds welkom!

Bedankt voor je reactie! :cool2:
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

Zou dit anders ook geen optie zijn, zoals aan Golvas' fiets? Soort van Ortlieb schouder/aktetas...
https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... &start=640

Hoeveel km's ben je trouwens van plan om dagelijks af te leggen? Misschien neem je ook je oplader mee, die ook weer plaats inneemt ;)
Uit je post maak ik ook op dat je niet in fietskledij fietst maar in je gewone kledij? Dus die gewone kledij moet je dan ook al niet meezeulen (behalve je regenkledij).
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Draftsman schreef: 27 aug 2018, 15:47 Zou dit anders ook geen optie zijn, zoals aan Golvas' fiets? Soort van Ortlieb schouder/aktetas...
https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... &start=640

Hoeveel km's ben je trouwens van plan om dagelijks af te leggen? Misschien neem je ook je oplader mee, die ook weer plaats inneemt ;)
Uit je post maak ik ook op dat je niet in fietskledij fietst maar in je gewone kledij? Dus die gewone kledij moet je dan ook al niet meezeulen (behalve je regenkledij).
Hallo Draftsman,

dat zou idd een oplossing kunnen zijn, ik ben nog wat aan het wikken en wegen wat de beste oplossing voor mezelf lijkt. Het woon- werkverkeer is belachelijk klein in 'Stromertermen', slechts 6 km enkel, dus daarvoor hoef ik het eigenlijk niet te doen. Ik ben dan ook meer van plan om in het weekend of na het werk langere ritten te maken. Zo een fietstas lijkt me interessant maar ik stoor me een beetje aan de 'looks'. Niet dat je het daarvoor moet doen natuurlijk, mss dat ik beter gewoon praktisch denk ;)

Weegt die oplader eigenlijk veel. Ik heb de ST3 besteld vorige week maar heb nog geen Stromerervaring... ik vertrouw op de reacties die ik las en gehoord heb van Stromerrijders. Kwestie er de spanning een beetje in te houden :-) Wat me brengt op het idee dat ik ook nog een smartphonehouder wil maar daarover heb ik gelezen op andere pagina's binnen dit forum hier. Ik hou er wel van dat de mensen reageren, ik dacht 'welke stomme vraag stel ik eigenlijk op dit forum'.
Laatst gewijzigd door Stromer9000 op 27 aug 2018, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Wouter Rensen
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 aug 2018, 13:50

Ik heb een Ortlieb commuter daypack (urban line) rugzak. Prima rugzak waarmee je ook in een werkomgeving voor de dag kunt komen. Waterdicht, laptop vak (en nog wat andere vakjes). Heel dunne draagriemen, maar desondanks voldoende comfortabel. De onderzijde heeft extra bescherming tegen slijtage als je de tas op de grond zet. Er zitten op het rugpand een soort rubben noppen om ventilatie mogelijk te maken, maar dat helpt amper. Net zoals met het gaas in bovenstaande posts, wordt je kleding tegen je rug geduwd en krijg je een natte rug bij inspanning.
Voor het rijcomfort is een tas aan de bagagedrager fijner.
Plaats reactie