Verende stuurpen

Golvas

Als je zelf aan de slag gaat met het optimaliseren van je zitpositie is inderdaad het afstellen van de positie van de handgrepen je beginpunt ... vastzetten doe je met een momentsleutel op 5 Nm.

Rij je met fietshandschoenen ? Zelf rij ik met de Roeckl Alpha, deze hebben een stevige pad die met gel is gevuld.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Elsje schreef: 25 jul 2018, 13:27 Ik had een tijdje last van iets pijnlijke polsen. Na het verdraaien van de handgrepen was het over.
Hoe staan ze nu dan, Meer naar boven of juist platter.

Ik blijf problemen hebben met tintelingen in mijn handen.
*spirgrips: Erg goed voor de afwisseling maar helpt uiteindelijk niet.
*Professionele bikefit: Help hiervoor ook niet, en dat hadden ze vermeld op voorhand. (Wel minder last van mijn rug.)
*Verende stuurpen: verhoogd het comfort maar neemt het titelen niet weg.

Ik vrees dat meer rechtop zitten de enigste oplossing gaat zijn, maar dat wil ik eigenlijk niet.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Golvas

Tony Mb schreef: 28 jul 2018, 10:10 Ik blijf problemen hebben met tintelingen in mijn handen.
Golvas schreef: 25 jul 2018, 14:15 Rij je met fietshandschoenen ? Zelf rij ik met de Roeckl Alpha, deze hebben een stevige pad die met gel is gevuld.
En ?
Gebruikersavatar
Stroompje
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 22 apr 2018, 08:53
Locatie: Twente

Sorry dat ik zo laat reageer Elsje.
Je boodschap was me ontschoten
Horen.
Ik heb een 6 graden Shockstop. En ik ben inmiddels helemaal gewend aan het wat “zwabberende” gevoel.
De Shockstop is voor ons een uitkomst.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik heb hier al een in hoogte verstelbare stuurpin klaar liggen. Maar nog niet gemonteerd.
Momenteel rij ik weer met alles naar beneden, shockstop op -6° en de spaces er boven. Heb terug handschoenen met kussentjes aan.
Resultaat: Beter voor de rug maar slapende handend na +-10km. :roll: zonder handschoenen na +-5km
Dus vandaag of morgen die andere stuurpen maar eens monteren, of eens kijken of ik het schroefje van de shockstop los krijg om deze naar 30° te kunnen verstellen. (Maar dat zit zo vast dat het schroefje waarschijnlijk gaat afbreken...)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Stroompje schreef: 22 aug 2018, 22:29 Sorry dat ik zo laat reageer Elsje.
Je boodschap was me ontschoten
Horen.
Ik heb een 6 graden Shockstop. En ik ben inmiddels helemaal gewend aan het wat “zwabberende” gevoel.
De Shockstop is voor ons een uitkomst.
Ik ook :bf:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tony Mb schreef: 23 aug 2018, 18:29 Ik heb hier al een in hoogte verstelbare stuurpin klaar liggen. Maar nog niet gemonteerd.
Momenteel rij ik weer met alles naar beneden, shockstop op -6° en de spaces er boven. Heb terug handschoenen met kussentjes aan.
Resultaat: Beter voor de rug maar slapende handend na +-10km. :roll: zonder handschoenen na +-5km
Dus vandaag of morgen die andere stuurpen maar eens monteren, of eens kijken of ik het schroefje van de shockstop los krijg om deze naar 30° te kunnen verstellen. (Maar dat zit zo vast dat het schroefje waarschijnlijk gaat afbreken...)
Ik wist niet dat je de +/-6 graden versie kan ombouwen naar een 30 graden versie?
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Een (misschien helpende) tip om “slapende, tintelende” handen te verminderen;

De handvatten Ergo Gp3 oid dermate verstellen dat je bovenkant van je hand in 1 lijn staat met je arm,. Als deze nm in een knik staat kunnen zenuwen/bloedsomloop worden afgekneld met tintelende handen tot gevolg.

Deze instellingstip heb ik van een gecertificeerde bikefitting, en sindsdien heb ik weinig tot geen last meer van dit fenomeen. Blijft echter persoonlijk natuurlijk,

Kijk ook 1ns hier:

viewtopic.php?f=5&t=1363&p=26407

@Henry heeft eea goed samengevat
+ST2S and n-joying it to the max...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ok, bedankt voor de tip. Zo staan ze ongeveer al maar misschien nog een beetje meer finetunen... :ay
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Een minder breed stuur; zou dat een oplossing bieden?
Heb zelf op mijn MTB het stuur ingekort en andere handvaten (ESI Extra Chunky) geplaatst, zie eerdere post. Dat heeft voor mij geholpen.
VWB de standaard breedte en handvatten van de ST2 kijk ik het nog even aan.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie