Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

p8898
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2018, 20:41

Zojuist mijn eerste stromer opgehaald een ST2S , in één woord Waanzinnig, wat een fiets ...
Ik kan nog weinig vertellen maar de eerste rit van rotterdam naar huis was een belevenis.
Bijlagen
IMG_4973.JPG
IMG_4973.JPG (2.29 MiB) 3300 keer bekeken
Gebruikersavatar
BarendKaas
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 jul 2018, 12:45

p8898 schreef: 18 aug 2018, 17:42 Zojuist mijn eerste stromer opgehaald een ST2S , in één woord Waanzinnig, wat een fiets ...
Ik kan nog weinig vertellen maar de eerste rit van rotterdam naar huis was een belevenis.
OoOoOooOOOoohhh die ziet er echt vet uit! Ik ga zaterdag mijn ST2 ophalen. Eindelijk. Ik haat wachten in de file, maar wachten op je nieuwe Stromer is ook niet alles zeg.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Uit hoffelijks reden, stel ik me als nieuwe forum lezer ook even voor:
Mijn naam is Roger en mijn partner noemt Chris, beiden fietsen we geregeld, meestal naar de bakker, of als we met de camper weg gaan, de omgeving verkennend. Chris heeft over enkele jaren een Victoria 25KM ondersteuning aangeschaft en die gaat vlot, 1x een defecte batterij gehad, maar keurig vervangen onder garantie door de dealer.
Ikzelf bezit een gewone stadsfiets, een handmade Nederlandse Rie. Verder heb ik nog en mountainbike van Cube, helaas weinig mee gereden, omdat er een serieuze gezondheids impact heeft plaats gevonden.
Ik heb het elektrisch fietsen altijd af gehouden, en te koppig om er me aan te begeven.
Verder bezit ik een Motor, BMW RnineT, pracht machine waar ik op enkele jaren toch 'n 16.000km mee getoerd heb.
We hebben pas onze nieuwe 4 voeter in huis en hiervoor een fietsmand aangeschaft en dan kom je natuurlijk weer in fietsparadijzen, waar elektrisch stalen rossen staan te blinken.
Mocht ik overwegen om een ebike aan te schaffen zou ik opteren voor 'n 45km/h. exemplaar.
Ik was als leek rotsvast overtuigd dat het eentje diende te zijn met 'n middenmotor, versnellingsnaaf en 'n riem..
Na verder opzoekwerk, kwam ik al snel terug op deze inzichten..En als ik de beschikbare versies ga vergelijken, kom je ongewild toch bij Stromer uit..
Het is even verschieten van de prijzen voor deze categorie ebikes.
Verder stel ik me vragen bij het schakelen, als ik het goed begrijp, dien je het mechanisme te bedienen zoals een gewone fiets met ketting versnellingen. Hierbij vraag ik me af, als je bv plots dient te stoppen tot 0km/h, je overbrenging in een hoge versnelling staat, hoe raak je dan weer confortabel weg?
Mocht ik besluiten om aan te kopen, zou ik dit willen doen via NL en op het bedrijf van mijn vriend, hij gunt me het voordeel van de BTW. Vermits het gaat over een voertuig met CoC, en rekening houdend met de Belgische regelgeving, zal ik hiervoor zeker de nodige voorzichtigheid aan de dag dienen te leggen.
Wat het dragen van een helm betreft, zie ik hier geen enkel probleem, ik denk dat op termijn elke fietser wel met 'n pot op z'n kop gaat moeten fietsen.

Voorlopig zou m'n keuze berusten op 'n ST2.

Ik ga me niet meteen naar 'n winkel begeven om een aankoop te verrichten, maar me zeker verder informeren en lezen.
Ieder die er momenteel van geniet, wens ik veel fietsplezier toe.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Hallo,

ik ben Dieter alias Stromer9000. 9000 is de postcode (Nederlanders noemen dit postbus denk ik) van de stad Gent. Ik ben dus een fiere Gentenaar die vanaf oktober de overstap doet van de wagen naar de speedelec. Ik ben in blijde verwachting van een ST3 LE die ervoor zal zorgen dat al mijn frustraties in het verkeer rond het Gentse smelten als sneeuw voor de zon.

Na 3 weken lezen, googlen, twijfelen... eentje besteld. Ik heb nog duizend en één vragen maar ik veronderstel dat die in de praktijk vanzelf beantwoord zullen worden. Al doende leert men...

Voor de geïnteresseerden heb ik alvast een Instagramaccount aangemaakt om mijn Stromerervaringen met de wereld te delen, onder de naam Stromer9000.

Veel plezier met jullie fiets, en als er mensen zijn die eveneens hun fietsmomenten delen laat gerust weten.

Sportieve groeten,
Dieter. :ay
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Peterb
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 sep 2018, 10:40

Ik ben peter beauprez sinds deze week heb ik een st2.tof dat deze forum bestaat :ay
pleeyer_wan
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 sep 2018, 13:01
Locatie: Schulen, België

Dag allemaal, na een hele tijd overleggen heb ik mijn werkgever een electrische fiets via lease kunnen ontfutselen. Na veel zoeken en reviews lezen kwamen stromer en R&M toch als eerste keus naar boven.
Na testritten op een charger en een st2 viel mijn mond toch open van de stromer.
Mijn beslissing was genomen, het zou een stromer gaan worden!
Bij deze dus ingeschreven op het forum.
Ik ben Belg, wonende in centraal Limburg en moet elke dag naar mol om te werken. 10 km over lange fietspaden waar enige voorzichtigheid geboden is om dan 30 km langs het kanaal op een breed jaagpad te kunnen knallen!
Tzal dus zowiezo een snelle moeten zijn!
Dus een st5 besteld, die normaal deze maa'd nog geleverd zou worden!
Time you enjoy wasting, isn't wasted time.
St5 rider! :dwarf:
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Hi all,
morgen haal ik mijn ST1x op en kan ik me dus rekenen tot de illustere groep van Stromer eigenaren :)! Ik fiets doorgaans 22 tot 30 km enkele reis in de buurt van Middelburg, dat wil zeggen, dat ga ik doen want nu gebeurt dat nog met de auto. Slecht voor het milieu en mijn conditie, dus vandaar een S-pedelec. Ik heb al veel aan dit forum gehad qua info, dus nu ook maar even geregistreerd. Ik heb veel goede dingen gehoord over de ST1x (zeker de 2018 versie) dus ik zie ernaar uit om lekker te gaan scheuren met die bak!
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Hallo allen, mijn naam is Dimitri, woon in Mechelen (België), en in blijde verwachting van de ST3 Launch Edition.
Deze zal gaan dienen voor -verrassing- woon werk verkeer van zo'n 35km enkel.

Heb al veel rondgekeken op het forum en al heel wat dankbare informatie gevonden, echt top! :ay

Ik kijk uit naar fantastische ervaringen op de Stromer!

Beste groeten,
Dimitri
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Hoi , ik ben Patrick .
Woon aan de Belgische kust , heb mijn Stromer st3 deep black besteld op 23 aug en zal pas leverbaar zijn in 2019 feb of maart.

Zal voornamelijk voor woon werk gebruik zijn.

Dus voor mij nog even geduld hebben vooreer ik tot de Stromer groep behoor :ay
Laatst gewijzigd door Patrick63 op 09 sep 2018, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
a.randsdorp
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 19 aug 2018, 04:04
Locatie: Breda

Hallo allemaal
Ik ben André, 51 jaar en sinds twee dagen bezitter van een ST2. Proefrit gemaakt drie weken geleden en meteen verkocht. Wist niks van speedbikes tot ik op het fietspad ineens kompleet voorbij geblazen werd door eentje. Een wereld ging voor me open.

In tegenstelling tot de meesten van jullie ben ik tot nu toe GEEN ervaren of zelfs enthousiaste fietser. Ik hou van inline skaten en schaatsen, en dat is het wel. Tot ik eind mei een burn-out kreeg..
Nadien veel na gaan denken wat ik allemaal in mijn leven en werk moet veranderen om gezonder voor mezelf en mijn gezin bezig te zijn.
Vrij snel begonnen met hardlopen (vorige week 5km tijdens Tilburg Ten Miles evenement gelopen), en dat bevalt vanwege de positieve energie die ik erna ervaar,
Naar mijn werk ga ik altijd met de auto, ca 35 min, afstand ca 40 km, maar binnendoor ca 27km.
Een aantal keren naar huis geskate maar dat is heen geen optie. Ook is het wegdek op sommige plaatsen niet ideaal voor skaten .
Ik dacht al na over fietsen maar het bezweet aankomen weerhield me bij voorbaat.

Met de ST2 wil ik minimaal twee, maar wellicht drie of vier keer per week de auto laten staan.
Om mijn hoofd leeg te maken, mijn algemene conditie en gewicht op niveau te houden, vanwege het milieu, en de kick om op zo’n geweldig stuk techniek te mogen rijden.

Ik zie bij velen allerlei mods voorbij komen waarbij bodyfloat voor mij mogelijk de eerste zal zijn, maar eerst eens fietsen.

Ik heb al gemerkt dat het verkeer er helemaal niet op verdacht is dat je als e-biker tussen de auto’s zit. Ben benieuwd hoe zeer dat het gebruik kunnen maken van de fiets zal beïnvloeden .
Maar zoveel mogelijk 70km wegen zoeken, dan verdwijn je automatisch naar het bromfietspad.

Voor tips hou ik me aanbevolen . Het voelt als een pionier hierin te zijn, omdat je nog zo weinig speedbikes ziet. Maar ik zie al dat velen van jullie er al jaren mee bekend zijn.

Groet!
André
ST2 2017 22” wit woon-werk 28km enkele rit. Rij sinds sept 18. 983Wh accu. Ortlieb QL2.1. Shimano Click'R T421 M. Continental Bub 26X190 Co 50-559 R Winter Ii Pr. TigraSport FitClic Neo Bike. Northwave Raptor Arctic GTX. Van Zijp spatb verl 190 mm
Plaats reactie