Eerste ervaringen met de Stromer ST5

Lomito

Hangt van de dealer af, ik ben zeer tevreden over de kennis en vaardigheden van de dealer die me steeds supersnel weer op weg geholpen heeft. Zit je bij een fietsenwinkel-punt-je-bent-het-haasje dan mag je al blij zijn als je binnen twee weken je fiets bij een Stromer-gecertificeerde monteur kunt krijgen die er vervolgens binnen twee weken naar gaat kijken. Zonder leenfiets.
Martin

KvA schreef: 17 aug 2018, 17:57 Motorkabel nu ook vervangen. Probleem nog niet opgelost. :ck:
Zeer frustrerend, te meer dat er al zo veel vervangen is. Jouw dealer kan een beroep doen op de technisch specialist van Stromer zoals Stromeur ook al voorgesteld heeft.
Misschien is die fase nu wel aangebroken.
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Martin schreef: 18 aug 2018, 21:41
KvA schreef: 17 aug 2018, 17:57 Motorkabel nu ook vervangen. Probleem nog niet opgelost. :ck:
Zeer frustrerend, te meer dat er al zo veel vervangen is. Jouw dealer kan een beroep doen op de technisch specialist van Stromer zoals Stromeur ook al voorgesteld heeft.
Misschien is die fase nu wel aangebroken.
Stromer geeft aan dat er nog 1 kabel vervangen kan worden. Als dit het niet is gaat fiets naar Stromer. Gelukkig wel ST2 leenfiets, maar dit duurt allemaal wel erg lang
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 17 aug 2018, 23:46 Hangt van de dealer af, ik ben zeer tevreden over de kennis en vaardigheden van de dealer die me steeds supersnel weer op weg geholpen heeft. Zit je bij een fietsenwinkel-punt-je-bent-het-haasje dan mag je al blij zijn als je binnen twee weken je fiets bij een Stromer-gecertificeerde monteur kunt krijgen die er vervolgens binnen twee weken naar gaat kijken. Zonder leenfiets.
Ja dat is zeker een feit, ik snap dan ook niet dat klanten daar zo'n product kopen maar ook dat je überhaupt fietsen in het hogere segment bij een, met alle respect, dozenschuivert kunt kopen sommige mensen kijken alleen naar knaken :av
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

WFVst5 schreef: 20 aug 2018, 23:07 Ja dat is zeker een feit, ik snap dan ook niet dat klanten daar zo'n product kopen maar ook dat je überhaupt fietsen in het hogere segment bij een, met alle respect, dozenschuivert kunt kopen sommige mensen kijken alleen naar knaken :av
En dat begrijp ik ook niet, die fietsenwinkel-punt-geen-service vraagt voor Stromers gewoon de adviesprijs (lees: hoofdprijs) terwijl je bij een echte dealer altijd onderhandelingsruimte hebt.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Daar moet het merk dan toch aan meewerken?
Ik heb enige tijd freelance in de duikwereld gewerkt en bepaalde topmerken kon je af&toe bij B-leveranciers kopen.
Van enige andere merken was de uitlevering dermate dichtgetimmerd dat dit onmogelijk te verkrijgen was bij "snelleWillies"......ook als er model uitloop aan zat te komen kon je deze spullen met korting alleen bij de officiële dealert kopen.

Overigens heb ik de st5 besteld zonder af te dingen of over de prijs te praten alleen de inruilprijs voor de Flyer vond ik interessant omdat de dealer mij zelfs bij benadering geen lever-datum kon geven. Inmiddels zijn we 4500km op de Flyer verder en de inruilprijs stond twee maanden geleden al vast 8-)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Na totaal 8 maanden wachten, waarvan 3 maanden op een ST5, was het vandaag eindelijk zo ver.

Nadat het 3 weken geleden was mis gegaan met een eerste zending omdat in een expeditiecentrum een aantal ST5 ’s door een vorkheftruck te grazen was genomen, waren de verwachtingen deze keer hoog gespannen.

De unboxing bleek helaas één grote teleurstelling. Behalve lakbeschadigingen aan beide kanten van het stuur (te wijten aan kartonnen inserts die er zonder verdere bescherming op worden gepropt) zitten er een aantal diepe butsen op rechter achterbrug en een lakbeschadiging links op de achtervork.
De kunststof stuurplaatjes passen en tonen nog slechter dan hier reeds gepost. De gemodificeerde onderdelen zaten er dus nog niet op.

Ik post bewust geen foto’s maar deze zijn uiteraard beschikbaar.

Wordt vervolgd…
Laatst gewijzigd door mhoutman op 21 aug 2018, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin

KvA schreef: 20 aug 2018, 13:32 Stromer geeft aan dat er nog 1 kabel vervangen kan worden. Als dit het niet is gaat fiets naar Stromer. Gelukkig wel ST2 leenfiets, maar dit duurt allemaal wel erg lang
Het is te hopen dat die laatste kabel de boosdoener is van je problemen met de ST5. Ik ben benieuwd.

@mhoutman: geluk heb jij ook niet aan je zijde zeg.. :bh:
Ook dit is erg frustrerend, en al helemaal als ik lees dat de stuurkappen voor geen meter passen en ook niet tonen(kleurverschil?).
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 21 aug 2018, 19:12 Daar moet het merk dan toch aan meewerken?
Klopt. De vertegenwoordiger zal gedacht hebben: mooi, hier kan ik er ook nog een paar op voorraad kwijt! (Targets...) Zelfde is gebeurd bij een grote scootmobiel-handelaar.

Deze fietsenwinkelketen staat inmiddels alom bekend als een bedrijf dat op elke denkbare manier klanten belazert (fake reviews, fake fietstesten, fake klanten, fake aanbod van merken die ze niet eens voeren en ga zo maar door). Ik vind het tenenkrommend dat ze Stromers verkopen. Ze hebben zelfs de ST5 in hun assortiment, en als ik bovenstaande zo lees dan wil je die écht niet bij een dozenschuiver aanschaffen.

Diverse forumleden zijn al actief belazerd zijn doordat hen bij de aanschaf van een Stromer ook nog een duur, doch vrijwel onbruikbaar onderhoudscontract is aangesmeerd: bijna geen of zelfs geen enkel (?) steunpunt van deze keten kan een Stromer servicen, maar dat zeggen de verkopers er niet bij: huppekeetje, opties drammen.

Zolang slachtoffers van deze toko geen klacht bij Stromer zelf neerleggen zullen ze bij Stromer doen alsof ze gek zijn en dit gewoon zo door laten gaan. :bh:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

De grootste fout ligt niet bij de klanten die bij die dozenschuiver een Stromer kopen, maar bij Stromer zelf. Zeer kwalijk van Stromer dat ze in zee gegaan zijn met deze partij. Terwijl diverse dealers hun stinkende best doen om perfecte service en kwaliteit te leveren aan hun klanten, doet de dozenschuiver precies het omgekeerde.. :aq
Ik neem aan dat Stromer een contract heeft afgesloten voor een bepaalde periode en dat contract is eenmalig hoop ik.
Plaats reactie