Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

fl6nders
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 apr 2018, 21:25

Het wordt hoog tijd dat ik me ook even voorstel. Mijn naam is Hans, ik ben bijna 52, woon in West-Vlaanderen nabij Torhout. Ik volg al een hele tijd dit forum, een onschatbare bron van informatie.

In mei 2018 heb ik, na een overtuigende test met een Stromer ST1x van mijn lokale FM, een ST1x Charcoal met 814W batterij aangekocht. Bedoeling is weer wat aan de conditie te werken, zonder al teveel tijd te verliezen.

Na even te hebben gewacht op documenten en nummerplaat, rijd ik nu sedert 18/05 dagelijks naar mijn werk in de omgeving van Zonnebeke, 25km enkele rit. De hele rit is het bergop en bergaf, gaande van ‘vals plat’ (zoals we dat in West-Vlaanderen noemen) tot zelfs enkele pittige klimmetjes (toch met een gewone fiets). Bij terugkeer heb ik dikwijls flink de wind op kop. Heen en terug lukt heel goed met een volle batterij.

Vroeger reed ik een half uur naar mijn werk en terug met de auto, nu doe ik er gemiddeld 45 minuten over. Met dus een half uur ww-tijdverlies win ik anderhalf uur echte quality time. Fantastisch om na een dag hard werken eens ‘uit te waaien’. Tot nu toe heb ik slechts 2 dagen de auto gebruikt, één keer wegens het vergeten laden van de batterij, één keer wegens een lekke band. Het weer zat natuurlijk geweldig mee, in het begin wel 2 keer uitgeregend, maar dat kan de pret niet derven. Alles gaat dus goed, al vraag ik me af wat het zal worden eens de dagen korten en ik in het donker zal moeten rijden, en eens de temperaturen beginnen te dalen.

Tot nu toe heb ik nog oude fietstassen gebruikt, ik plan volgende week één en ander van Basil aan te kopen.
Stromer ST1x 20” Charcoal - accu 814W - WW 25km enkel
Gebruikersavatar
RoyW
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2018, 22:28
Locatie: Utrecht

Hallo, hallo,

Mijn naam is Roy en zal me even kort voorstellen.
Na vele suffe kilometers in mijn blik op vier wielen wilde ik weer de buitenlucht in. Omdat ik 32 km enkele reis woon-werk verkeer heb af te leggen, leek mij een racefiets niet een serieus alternatief voor de auto. Zeker niet in de herfst en winter. Ik heb zo'n anderhalf jaar geleden mijn witte ST2 gekocht. Wat een geweldige aankoop was dat. Na zo'n 8000 km ben ik nog erg tevreden over mijn fiets.
Afgelopen winter heb ik na een schuifpartij mijn Big Ben's vervangen door Schwalbe Marathon GT 365 en om wat meer te kunnen variëren in mijn veel gebruikte versnellingen heb ik ook mijn casette vervangen door een Sram Powerglide1030 11-28.
Ik werk onregelmatig en dus ook avond- en nachtdiensten. Het rijden in de schemer en in het donker maken het fietsen tot een bijzondere ervaring. Al een aantal keer moest ik vol in de remmen om een aanrijding met een ree te voorkomen.
IMG_20180226_184611.jpg
IMG_20180226_184611.jpg (3.24 MiB) 3135 keer bekeken
Vriendelijke groet,
Roy
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

Hoi,
Ik ben Livin. Overmorgen 45 jaar.
Begin april een ST2 2018 besteld om vooral het ww traject mee te doen: Ramsel-Brussel (45-50 km enkel).
En voilà, na 4,5 maand wachten is hij er eindelijk.
Op de foto's recht van de FM.
15338258578985029927312550703740.jpg
15338258578985029927312550703740.jpg (3.71 MiB) 3066 keer bekeken
15338258187971782638837651165040.jpg
15338258187971782638837651165040.jpg (5.34 MiB) 3066 keer bekeken
Moet nog getuned worden:
Spurcycle bel - Jroen verleng spatbord - switch van de knoppen met de toeterknop. Een geveerde zadelpen zal ook nog volgen.
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Herman
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 aug 2018, 11:23

Hoi Allemaal,

Ik ben Herman en heb een ST2 gekocht voor woonwerk verkeer. Heb er in de laatste 3 weken voor de zomervakantie met plezier 800+ km op gereden.

Ik ga op zoek naar de plek om mijn hulpvraag beantwoord te krijgen. Ben nl wel tevreden over het idee van de stromer maar zou toch de beloofde (in de winkel) 60km vol vermogen op 1 accu willen halen.

Verder ben ik mijn sleutel kwijt geraakt voor de accu en wil de dealer daar geen actie in ondernemen. Je moe toch zo'n sleuteltje kunnen bijbestellen.

Dit forum ga ik iig met interesse volgen.

Herman
StroWo
Pro
Pro
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 aug 2018, 11:10

Hallo allemaal,
Na inmiddels 2000 km op mijn ST1x (2018) lijkt het me een goed moment om me hier eens te melden.
Ik ben StroWo, en rij met name woon/werk, zo'n 34 km enkele reis, grotendeels langs de Amstel.

ik ben 30 jaar jong, en wilde graag elke dag fietsen, in plaats van 1/2x per week met de racefiets. Plan is om zo rond de 12000 km/jaar te fietsen; vooralsnog lig ik op schema met 2000 km binnen 2 maanden.

Snelheid is mijn voornaamste doel; ik rij met klik-pedalen, fietskleding, heb de stuurpen omgedraaid om een stuk lager te zitten, en 1 van de afstandsringen zit nu boven de stuurpen in plaats van eronder. Resultaat: de meeste dagen haal ik >40 gemiddeld op mijn woon/werk route.

Z'n onderhoud doe ik zelf/ga ik zelf doen, ik hoop voornamelijk in de technische hoek wat bij te kunnen dragen aan het forum!

StroWo
Gebruikersavatar
Arjan
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 aug 2018, 18:01
Locatie: Groningen-Helpman
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 15000

Hallo ik ben Arjan, 54 jr en woonachtig in de mooie wijk Helpman in het zuiden van de stad Groningen.
Na 2 maanden op dit mooie forum “rondgeneusd” te hebben als gast, is het nu tijd om lid te worden.
Vandaag van mijn dealer in Groningen het verlossende telefoontje gekregen dat ik zeer waarschijnlijk volgende week mijn ST5 kan verwachten, ik kan mijn geluk niet op! :cool2:
Ik ga deze beauty voornamelijk gebruiken (denk ik nu nog...) voor WW tussen Groningen en Assen, plm. 25 km enkel, en zal onderweg waarschijnlijk wel mede forummers gaan tegenkomen denk ik zo.....
Hoop nog veel van jullie te leren en zal foto’s plaatsen zodra het mirakel binnen is.

Hartelijke groet,
Arjan
ST5-XL
R&M Supercharger 2 GT Rohlhoff
Timmer
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:41
Locatie: Rijkevorsel BE

Hoi,

Ik ben Kristof 36jaar uit de Antwerpse Kempen.
Na een half jaar tobben en nadenken heb ik vorige week de knoop doorgehakt.
Ik heb na de testrit op een st1x niet meer getwijfeld om deze te gaan gebruiken voor het WW verkeer , voor mij 33km enkel.
Ik heb via men werkgever de opportunitet om dit via een fietslease te verwezenlijken , hier zit aankoop,onderhoud,verzekering en pechverhelping allemaal in en afgerekend via een bruto loonruil/maand.
Vorige week heb ik alles dus in gang gezet en ben nu erg ongeduldig aan het wachten op mijn st1x charcoal green sport 22”/met 983wh batterij.
Voorlopig heb ik nog geen bericht gekregen wanneer hij zal geleverd worden :cry:
Ik ben een rookie in het elektrisch rijden en daarom was ik vandaag al allerlei aan het lezen op dit forum , heb me ineens geregistreerd.

Grtz.
ST1X 22” charcoal green 983wh - CTCWP banden - SKS spatlap - ergon GP3 woonwerk enkel 34km
Ignacio
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:52
Locatie: Beerse (België)

Hallo!

Ik ben Ignace, 26 jaar en wonend in Beerse, België. Ik werk als bewakingsagent bij een chemisch bedrijf en ben verder nog actief als vrijwilliger in het jeugdwerk.

Ik ben geen fervente fietser, nooit geweest. Maar toen een collega me zijn nagelnieuwe ST1X toonde en me een ritje liet maken, was ik op slag verkocht.

Een paar dagen later ben ik naar de FM gegaan en heb er eentje meegekregen om eens naar het werk te rijden. Ten slotte is een rotje woon-werkverkeer wel 52km enkel en ik wilde zeker weten of dat haalbaar was.

Zo gezegd, zo gedaan; ik ben de fiets na mijn eerste nachtshift gaan halen, 20km naar huis gefietst. ‘S namiddags opgestaan en 57km naar het werk gefietst (ik was de weg even kwijt), 12 uur gewerkt, 52km naar huis en na even laden terug 20km naar de FM. en na dat alles heb ik maar ineens de fiets besteld ook.

Het is een ST1X Sport 20’ 983 Wh in Charcoal Green geworden. Als extra’s heb ik de volgende dingen gekozen: een Bodyfloat, 2 fietstassen van Thule, Ergon handgrepen GP3-L en SPD PDT420 hybride pedalen. Uiteraard ontbreken het slot en de helm ook niet aan het plaatje :).

Ik ben volledig overtuigd van die fiets en ik hoop dan ook het fietsen naar het werk vol te houden! Maar nu, eerst wachten tot al het papierwerk in orde is zodat ik mijn fiets kan gaan halen! :)
Laatst gewijzigd door Ignacio op 16 aug 2018, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ST1X 2018 20" Charcoal Green 983Wh: GP3-L Grips, Nep Spurcycle, Quad Lock, Hybride klikpedalen, CTC II, 2x Thule Shield Pannier L, Bodyfloat, Ali Lamp :d3:

Woon-Werkverkeer: 51,7km enkel. Antwerpse Kempen - Scheldelaan
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Hoi,
Me even voorstellen : ben woonachrig in de Antwerpse Kempen, binnen enkele maanden staat er een 6 voor mijn leeftijd, 1m82 groot en niet echt sportief. Gebruik momenteel een SP om mijn woonwerk traject af te leggen. Mijn woonwerk traject bestaat uit in totaal 28km enkel, 4km over een fietspad in betonplaten, 4km over een behoorlijk fietspad apart van ander verkeer en 20km over jaagpaden. Ander verkeer is er heel weinig op mijn traject. Sinds anderhalf gebruik ik voor woonwerk verkeer een Flyer speed pedelec, maar met die fiets is een gemiddelde halen van 34km/u al een hele klus. Daarom kijk ik uit naar een fiets met meer ondersteuning en dan ga je natuurlijk richting Stromer.
Groeten, Danny
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
FHWStromer
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2018, 18:48

Mijn naam is Fritz. Wij hebben 2 Stromer ST1X aangeschaft. Ben 54 jr en heb zojuist mijn eerst 400 km gefietst in de Franse Alpen. Heb onze fietsen nig niet uitgetust met verende zadelpen of stuurpen. Maar lijkt mevgeen overbodige luxe. Geniet van mijn fiets.
Plaats reactie