Kentekenbewijs mee in de Stromer?

Plaats reactie
Mathijs
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2018, 15:58
Locatie: Uden

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Stromer ST2. Keurig een dag nadat ik 'm kreeg viel de brief van de RDW op de mat, met daarin de kentekencard die ik verplicht bij me moet hebben tijdens het gebruik van mijn pedelec. Nu vind ik het nogal vervelend om die card in m'n portemonnee mee te nemen (ik heb al genoeg pasjes). Toen dacht ik dat ik het pasje met een stukje tape in het batterijvak kan bevestigen, zodat ik'm altijd bij me heb op de fiets. Is daar iets op tegen? Hoe gaan jullie om met die kentekencard? En nemen jullie de verzekeringspapieren (groene kaart/schadeformulier) ook altijd mee?
Gebruikersavatar
Louis_ST2
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 296
Lid geworden op: 03 sep 2017, 21:28
Locatie: Langeraar

Kentekenkaart heb ik bij mijn andere pasjes. Groene kaart is niet meer nodig. Schadeformulier mag de automobilist meenemen :)

Even afkloppen, schadeformulier hoop ik nooit nodig te hebben.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Als je de kentekencard aan of in de fiets bevestigt, moet je hem wel meenemen als je de fiets parkeert oid... als ie gejat wordt, hebben ze de kentekencard ook meteen, dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Mathijs
Runner-up
Runner-up
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jul 2018, 15:58
Locatie: Uden

Polling schreef: 14 aug 2018, 20:50 als ie gejat wordt, hebben ze de kentekencard ook meteen, dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Ik weet niet wat je er echt mee kunt. Zonder de tenaamstellingscode lijkt het pasje op zich me niet heel nuttig... of wel?
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Ik neem mijn kentekenbewijs en verzekeringsformulier mee in een apart vak in een van mijn fietstassen. Ik heb ze in een waterdichte zak gestoken moest er toch nog regen bij kunnen komen. (in België is het geen pasje dus ik wil extra voorzichtig zijn.)
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Golvas

De originele documenten (inschrijvingsbewijs en groene kaart verzekering, COC niet) zitten in mijn fietszak, dus zowat 80% van de tijd ben ik daarmee in orde ... nog geen enkele controle gehad.
Gebruikersavatar
rubenbentein
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2018, 11:31

Ik heb een A6 mapje, ter grootte van een paspoort. Hier zit alles in: kentekenbewijs, COC, verzekering en aanrijdingsformulier. Dit past net handig in een binnenzak, of in de achterzak van een fietstruitje, voor de momenten dat ik zonder fietszakken op stap ben.

Ik heb sowieso ook alles ingescanned en op mijn telefoon lokaal staan. Geen idee of dat volledig rechtsgeldig is :bn: , maar dan heb je toch iets van bewijs mee.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

rubenbentein schreef: 23 aug 2018, 14:01 Ik heb sowieso ook alles ingescanned en op mijn telefoon lokaal staan. Geen idee of dat volledig rechtsgeldig is :bn: , maar dan heb je toch iets van bewijs mee.
Nee, alleen de originelen zijn rechtsgeldig. Maar het kan zijn dat je er in een specifiek geval mee weg komt. Zorg wel dat er geen papieren op je telefoon staan waar je BSN (voor de Belgen: Burger Service Nummer, je identificatie nr bij de overheid) en dergelijken op je telefoon opgeslagen staan. Als je je telefoon verliest of deze wordt gehacked, of het wordt per ongeluk naar Dropbox/Google Drive/iCloud oid gebackupped en dat account wordt gehacked dan heb je meteen een serieus risico op identiteitsfraude.
In Nederland kun je, als je wat handig bent, zo allerlei belangrijke zaken openen/reserveren als je alleen maar een BSN overhandigd...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie