Belevenissen op de ST5

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Vandaag net voor de brug van Walem(Mechelse) langst de Nete een ST5 gezien langst de kant met lekke band(nagel in band) Stond daar zowel in de heen als terugweg. Wij waren met 2 en ik met de blauwe Santos. Een forumlid van hier?
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Lomito

It wasn't me...

Vanavond wilde ik na een lange dag werken alsnog een ritje maken, eigenlijk al wat aan de late kant en daardoor met schemer vertrokken. Goede gelegenheid om de bouwlamp eens goed te testen en in te stellen tijdens het rijden. Op de terugweg via het Lexkesveer voor een sprookjesachtig tafereel. Bij aankomst op de veerdam bleek de pont aan de andere zijde te liggen zodat ik de fiets uitgeschakeld heb (lichten uit) om de schipper niet te verblinden. Het pontje zelf was ook relatief donker, slechts 4 lampen op de hoeken branden, de overige TL-bakken waren uitgeschakeld. Na een minuutje hoorde ik de pont vertrekken waarbij het gas na loskomen van de kade gelijk op stationair ging. Het was windstil (0 Bft) en daarmee het water van de Rijn zo strak als een spiegel, pont kwam vrijwel geluidloos en donker over het water gegleden...

Daar kan ik dus van genieten!

Eenmaal aan boord wilde ik wel weten waarom de verlichting grotendeels gedoofd was... dat is dus omdat de schipper helemaal opgevreten wordt door de muggen die op het licht afkomen. Na de overtocht nog even een praatje gemaakt, er was toch geen verkeer dat over moest. Vooral de bouwlamp was hem opgevallen, al vanaf de overkant. Dus nog even het groot licht laten zien waarna hij nog meer onder de indruk was. En uiteraard de drie standaardvragen (hoe snel, hoe ver en hoe duur) waarbij hij de prijs best goed raadde met 9K... :cool2:
Martin

Lomito schreef: 11 aug 2018, 23:29 En uiteraard de drie standaardvragen (hoe snel, hoe ver en hoe duur) waarbij hij de prijs best goed raadde met 9K... :cool2:
De vraag is of hij nu een kijkje gaat nemen bij de dealer voor een ST5? :lol:
Lomito

Hangt er van af waar hij woont... de meeste medewerkers van het veer komen uit Wageningen en omgeving maar er zijn ook die van veel verder komen. Van zo'n dag/nacht werken op het pontje krijg je vast het heen en weer... dan is het wel zo lekker om een (half) uurtje rechtuit te knallen op een speed pedelec. :lol:
Martin

Lomito schreef: 12 aug 2018, 13:21 Van zo'n dag/nacht werken op het pontje krijg je vast het heen en weer...
:bj
Lomito

Donderdagavond heerlijk uit eten geweest, het gezelschap in de auto naar Elst (Gld) en ik op de ST5. Uiteraard was ik er eerder en kon mijn fiets pal voor het terras vastklinken aan een fietsnietje. Binnen gaan zitten in afwachting van de rest van het gezelschap en al die tijd geen zicht op de fiets. Enfin, samen met huisgenoten en aanhang hebben we ons door de menukaart gegeten, 4 gangen en enkele Karmelieten verder hebben we er een punt achter gezet, afgerekend en enigszins bevreesd de ST5-op-terras opgezocht. Maar mijn schatjepatatje stond er nog, sterker nog, op het terras had een hele kluit mensen zich verheugd om kennis te maken met de berijder van die prachtige fiets en voordat ik enigszins wankel het ruime sop kon kiezen heb ik me eerst door een vragenmuur (de 3 hoe's) moeten werken waarbij één van de obers zich als aanvoerder opwierp voor zijn klanten. Ondertussen was de ST5 al opgestart en begon het terras onder het M99pro-licht nog meer aandacht te geven. Het aanbod om de ST5 te bestijgen en aan een overweldigende proefrit te onderwerpen, de hoer van Herveld stelt nooit teleur, sloeg de ober echter af, begon iets te pruttelen over werk en baas... Sukkel.

En zodoende kon ik mij uiteindelijk losmaken van de samengestroomde clientèle om de rit aan te vangen. Huisgenoten waren al vertrokken, van het type zoek-het-maar-lekker-uit met je ST5, wij gaan wieberen. Met een elegante zwier werkte ik mijn rechterbeen over het zadel, wat echt niet vanzelf gaat na een avond tafelen, en verliet onder net geen staand applaus het enthousiaste publiek. Twaalf minuten later draaide ik het Lomito-erf op te constateren aan de hand van de remlichten van de auto dat mijn huisgenoten ook maar nét gearriveerd waren. Daarna zijn we binnen nog even verder gegaan met al het goede dat het leven te bieden heeft en uiteindelijk ging om 02:00 uur het licht uit. Pfff... weekend moet nog komen.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

:D geweldig ... Je verslagen blijven leuk! Erg leuk.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mee eens Pieter. En sinds kort hebben we nog zo'n leuke verslaggever op het forum: Barry!

viewtopic.php?f=14&t=1504
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

:hy: dank je! Het feit dat jij en enkele anderen zo leuk hun ervaringen in tekst én beeld deelden werkte bij mij heel aanstekelijk!

@lomito Toch nog even benieuwd naar 1 ding in jouw verslag, de drie hoe’s:
1. Hoe duur?
2. Hoe snel?
3. En dan, hoe ....... ??
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie