Lekke Achterband ST2s

bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Walter
Rookie
Rookie
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 aug 2017, 20:50

een lekke band onderweg is altijd vervelend gelukkig zijn de banden van continetal en schwalbe voorzien van een anti-lekklaag. Heb wel een keer een snakebite gehad omdat ik moest uitwijken voor een tractor die gewoon het fietspad kwam oprijden. Die boer lachte me nog uit ook.
Overigens een lekke achter band is niet handig met zo'n zware fiets. ook het aanzet moment van 20Nm is van wezenlijk belang om je Stromer goed te laten rijden.
Lieven
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2017, 11:54

Voor de belgen op het forum is dit zeker een aanrader. https://vwb.be/58/verzekering.
Verzekering voor het ganse gezin voor alle sportactiviteiten en pechverhelping voor al uw ritten voor slechts €30.
Via uw mutualiteit kan je eventueel zelfs het betaalde bedrag terug krijgen.


(ik heb hier geen link mee wou het gewoon meedelen)
mhoutman

In de eerste week dat ik mijn fiets had heb ik twee keer een lekke achterband gehad; erg lastig vooral omdat ik de eerste keer in de middle of nowhere zat en ik toen vond at ik beter naar huis kon lopen i.p.v. te wachten op de hulpservice van de ENRA. Afstand was ca. 10 kilometer maar ik was kompleet stuk bij thuiskomst; wat kan en fiets met lekke achterband zwaar zijn :ck:

Fiets werd keurig door dealer opgehaald en hij heeft toen Stan's Tire Sealant in de banden gedaan. Dat heeft tot nu toe prima geholpen :) (spulletje wordt ook veel gebruikt door hard core mountain bikers)

https://www.notubes.com/shop/tubeless/sealant
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Op een ST1 zit een soort van meeloopfunctie (ik dacht tot 3km/u) ik veronderstel dat er op andere Stromers er ook wel iets gelijkaardig zit.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt, die zit ook op de ST1 X, de ST2 en de ST2 S. Op de display op de fiets kun je kiezen voor "Move" en zelfs de snelheid instellen, allemaal fiets-aan-de-hand looptempo.

Ik gebruik de Move functie op mijn ST1 X om mijn werk de fietsenkelder uit te lopen: bijzonder steile trap met fietsgoot ernaast. Het duurde een paar weken voor dat ik die functie had ontdekt (terwijl het gewoon in de handleiding en op het eerste menuscherm op de display staat :bu: ), maar het helpt echt enorm: waar ik in den beginne de Stromer amper de kelder uit kreeg en al overwoog om hem dan maar buiten te parkeren, loop ik nu fluitend die trap op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhuibers
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 aug 2017, 11:22
Locatie: Kesteren
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 14000

Is de Vectan Breaker die in de Continental Topcontact II Premiums (zowel zomer als winterversie) zit net zo effectief tegen lekrijden als de Schwalbe Marathon Plus?
ST1x 2018 charcoal 983 Wh | Spurcycle | Quadlock | Ergon GP2 | Lupine Rotlicht en een verzameling van Zijp spullen
Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Voor de tweede keer lekgereden :bc en weer de achterband... :shock:
Die schelpenpaden zijn killing voor de Schwalbes, heb nu de Big Ben plus besteld met extra lekbescherming.
Ben zeer benieuwd :d3:
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Streumer
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 96
Lid geworden op: 25 mei 2017, 22:40
Locatie: Hier
Merk SP: ST2
Km-stand: Veel

Ik heb geen probleem om een achterband te plakken zonder het wiel eruit te nemen, is alleen een probleem als je het niet kan plakken. Gewoon band uit buitenband nemen en lek zoeken, plakken en klaar, al 1 keer zo opgelost.
Heb fiets gewoon een beetje van de grond getild dmv een spanband tussen zadel en aan het frame van de kantelpoort.
Zo kon ik het wiel draaien en alle nodige acties afhandelen zonder uitnemen.
Plaats reactie