Lekke Achterband ST2s

De eerste Stromers met digitale communicatietechnologie.
bikerke
Pro
Pro

Re: Lekke Achterband ST2s

Bericht door bikerke » 17 aug 2017, 20:35

bikerke
Pro
Pro

Bericht door bikerke » 17 aug 2017, 20:39

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 18 aug 2017, 09:52

Onderweg ga ik niet plakken, ik kan rekenen op de volgende hulpverlening:
- partner die me ophaalt met de auto+fietsendrager
- Dikkenberg die me ophaalt met zijn bus (mits niet te ver van Herveld uiteraard)
- ENRA-hulpverlening

Ik heb dus ook helemaal niets bij me aan gereedschap behalve dan de smartphone om de hulptroepen te bereiken. Tot nu toe één keer gebruik van moeten maken vanwege een losgetrilde moer waardoor de cassette klem kwam te zitten. Eerst hulp ingeroepen (nr. 1) en afgesproken op een plek 5 km verderop want ik stond midden in het bos, en vervolgens met de boost-functie naar de afgesproken plek gereden.
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 aug 2017, 21:31

Lomito schreef:
18 aug 2017, 09:52
Onderweg ga ik niet plakken, ik kan rekenen op de volgende hulpverlening:
Maar jij rijdt dan ook op een luxe paard. Je bent het bijna aan je status verplicht om niet langs de kant van de weg te gaan staan plakken.

Dat is voor de werkpaarden onder ons (jeweetwel: alle doorstampers die zich in het zweet werken op hun ST1 X) uiteraard niet weggelegd. :bj
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 18 aug 2017, 22:37

Pas maar op, voor je het weet rij je ook op stand... ;p
Waar het :ba vol van is...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 18 aug 2017, 22:40

Touché :bo:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Walter
Rookie
Rookie

Bericht door Walter » 20 aug 2017, 20:44

een lekke band onderweg is altijd vervelend gelukkig zijn de banden van continetal en schwalbe voorzien van een anti-lekklaag. Heb wel een keer een snakebite gehad omdat ik moest uitwijken voor een tractor die gewoon het fietspad kwam oprijden. Die boer lachte me nog uit ook.
Overigens een lekke achter band is niet handig met zo'n zware fiets. ook het aanzet moment van 20Nm is van wezenlijk belang om je Stromer goed te laten rijden.

Lieven
Runner-up
Runner-up

Bericht door Lieven » 25 aug 2017, 19:14

Voor de belgen op het forum is dit zeker een aanrader. https://vwb.be/58/verzekering.
Verzekering voor het ganse gezin voor alle sportactiviteiten en pechverhelping voor al uw ritten voor slechts €30.
Via uw mutualiteit kan je eventueel zelfs het betaalde bedrag terug krijgen.

(ik heb hier geen link mee wou het gewoon meedelen)

mhoutman

Bericht door mhoutman » 03 sep 2017, 19:34

In de eerste week dat ik mijn fiets had heb ik twee keer een lekke achterband gehad; erg lastig vooral omdat ik de eerste keer in de middle of nowhere zat en ik toen vond at ik beter naar huis kon lopen i.p.v. te wachten op de hulpservice van de ENRA. Afstand was ca. 10 kilometer maar ik was kompleet stuk bij thuiskomst; wat kan en fiets met lekke achterband zwaar zijn :ck:

Fiets werd keurig door dealer opgehaald en hij heeft toen Stan's Tire Sealant in de banden gedaan. Dat heeft tot nu toe prima geholpen :) (spulletje wordt ook veel gebruikt door hard core mountain bikers)

https://www.notubes.com/shop/tubeless/sealant

Tony Mb
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tony Mb » 04 sep 2017, 07:52

Op een ST1 zit een soort van meeloopfunctie (ik dacht tot 3km/u) ik veronderstel dat er op andere Stromers er ook wel iets gelijkaardig zit.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 10000Km... and counting

Plaats reactie