ST1 Step Through

Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

8000km, maar het blijft wel snel versleten want er zat al een tijdje speling op.
(De as was gelukkig maar 40€)
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

"maar 40€"???
Ik zie dat totaal anders. https://www.bike-components.de/de/Shima ... nt-p30317/
De as ging zonder speling maar een 5000km? mee, en kost dan nog eens 40€ omdat de as geen standaard lengte heeft.
Dat is gewoon schandalig.
Stromer pretendeerd wel een TOP merk te zijn, maar leverd niet de te verwachten kwaliteit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je doorrijdt met een trap-as met speling, dan gaat-ie stuk. Dat gebeurt bij elke fiets.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ja "maar" 40€.
Dat vind ik alles bij elkaar genomen een redelijk prijs. Wat is het dan volgens jou waard?(zit de juiste as ergens tussen de lijst in de link die jij erbij geplakt hebt?).
Ik heb deze gekocht bij een fietsenmaker hier in de buurt en die had die gewoon op het schap liggen. Dus voor 40€ heb ik gelijk het juiste asje, en verdient de handelaar er ook nog iets aan.
Ik heb het trouwens niet zo voor "de webwinkels" Geef mij maar een echte winkelpand ik prima. Beter dan zo'n bestelling van achter het scherm en dan maar hopen dat het het juiste is. Dan wordt het opgestuurd en ben ik niet thuis als het geleverd wordt, is het toch een verkeerde, moet het weer terug gestuurd worden...
pfff en ik heb al zo'n zwaar leven, een heeeeeel zwaar leven ;)

Daar gaan sowieso nog leveringskosten bij komen. Ik vraag me echt af hoe ze dat voor 14 à 15 € kunnen maken en leveren, de materiaal kost, het werk, de stokkage bij de fabrikant en of webshop. En het komt evengoed uit Singapore dus dat komt niet met een sampan hier aangevaren...

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoelang zoiets dient mee te gaan. Ik ben nu ook niet het type dat elke 1000km de fiets met een momentsleutel afgaat of een bezoekje aan de FM brengt. Ik heb een leuke fiets en gaat er iets stuk of is het versleten dan wordt dat gemaakt en klaar. Kost dat dan 10€ prima, kost het dan 100€ ook prima... (en wordt het echt te gek dan ga ik wel alternatieven zoeken).
Echt stuk was ie nog niet, er zat speling op, en er konden nog wel enkele 1000km meer mee gereden worden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Stromeur schreef: 07 aug 2018, 13:04 Als je doorrijdt met een trap-as met speling, dan gaat-ie stuk. Dat gebeurt bij elke fiets.
Op het moment dat deze speling heeft is deze al kapot.
Tony Mb schreef: 07 aug 2018, 16:54 Ja "maar" 40€.
Dat vind ik alles bij elkaar genomen een redelijk prijs. Wat is het dan volgens jou waard?(zit de juiste as ergens tussen de lijst in de link die jij erbij geplakt hebt?).
Dat is het juist, de as zelf is langer dan de standaard lengtes. Dus dan moet je bij stromer zelf kopen.
Voor mij is de prijs het grote probleem niet, maar de kwaliteit.
Vroeger, dan was een braquette kwasie onverslijtbaar, tegenwoordig zijn we al tevreden als deze 5000km meegaan.
En, normaal gezien kan je voor BSA draad ook (zeer) goede braquetassen kopen, maar natuurlijk niet in de "stromer (st1)" lengte. Standaard tot 127mm, stromer is 138, maar, het probleem is dat ik denk dat de fietser zijn hielen de achterbrug zullen raken.
Golvas

Winterbanden als het 37°C is ... :bu:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 07 aug 2018, 21:21 Winterbanden als het 37°C is ... :bu:
Voor winters in de Sahara :lol:
Winterrubber geeft (alvast bij auto's) minder grip bij dit soort hoge temperaturen, ik vermoed dat dat voor fietsen niet anders is
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Hoger energieverbruik ... verhoogde slijtage ...
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Golvas schreef: 07 aug 2018, 21:58 Hoger energieverbruik ... verhoogde slijtage ...
Dit verklaart natuurlijk het hogere verbruik en slijtage.... ;)
Maar ik merk eigenlijk er niks van eerlijk gezegd.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ik kan nu natuurlijk ook nieuwe lagers kopen binnen 5000km, lijken mij gewone kogellagers met een sealring.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie