Eerste ervaringen met de Stromer ST5

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

macfiets schreef: 04 aug 2018, 10:48
bartgo schreef: 03 aug 2018, 12:21 Macfiets, believe me, er is geen enkele 22 inch beschikbaar in Duitsland, Nederland en België. Heb mijn huiswerk gisteren uitgebreid gemaakt :)
Bartgo, vanaf vandaag dus wel. Niet te koop want voor mij bestemd; Hij zal wel de eerste zijn wellicht, want deze werd als eerste besteld in november 2017. Wellicht zullen er nu wel meer 22" volgen zeker?
Aha goed nieuws. Proficiat! Ik had het inderdaad over fietsen die nog te koop zijn. Ik hoop dat de mijne snel volgt nu!
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Vandaag eerste langere rit (woon-werk) met fiets en helaas meteen problemen. Na kleine hobbel in de weg systeemfout en haperende ondersteuning. Uiteindelijk zelfs helemaal geen ondersteuning meer en bevriezend display.

Legio foutcodes:
- 210281
- 210284
- 210285
- 210205?

Zonder ondersteuning naar de dealer gereden en de gebruikelijke top service. Helaas probleem vandaag niet op kunnen lossen en met leen ST2 naar huis 😭. To be continued!
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oh nee toch, wat erg.

Heb je al die foutcodes in het servicemenu zien staan, of verschenen ze in je display toen de problemen begonnen?

Hopelijk lost de dealer het probleem snel voor je op. Hebben ze je iets gezegd over waar dit mogelijk aan kan liggen?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Ze dachten eerst motorkabel. Die leek ok. Toen controller vervangen. Foutcodes weg, maar helaas na 5 min allemaal weer terug. Nu contact met Zwitserland over mogelijke oorzaak. Vond ook dat ik met ST2 op weg terug makkelijker topsnelheid vasthield dan met ST5. Geen goed begin voor een vlaggeschip. Baal als een stekker.
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
Martin

Jammer en teleurstellend begin van je ST5. :bh:
Ik kan me goed voorstellen dat je baalt, want je wilt graag genieten van de power die de ST5 normaal gesproken heeft. Ik houd het toch op een gevalletje pech in jouw geval, hoe vervelend dit ook is. Ik hoop dat het euvel snel gevonden wordt en dat je weer kunt knallen met de ST5.
KvA
Pro
Pro
Berichten: 34
Lid geworden op: 02 dec 2017, 20:53

Vandaag heeft dealer motor vervangen. Helaas ook niet de oplossing. To be ctd!
Stromer sinds april 2017. Nu ST5, 60-75 km woon-werk (2 accu’s), provincie Utrecht.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

KvA schreef: 07 aug 2018, 21:38 Vandaag heeft dealer motor vervangen. Helaas ook niet de oplossing. To be ctd!
Pfoe, ik denk dat het tijd wordt om de technische man van Stromer in te vliegen. Die heeft de eerste twee ST5 modellen met issues ook succesvol hersteld. Heeft de dealer het hier al over gehad?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Jemig wat een pech..............hoop dat het snel opgelost is.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Lomito

KvA schreef: 07 aug 2018, 21:38 Vandaag heeft dealer motor vervangen. Helaas ook niet de oplossing. To be ctd!
Ik weet maar al te goed hoe vervelend het is om een dure Stromer-fiets afgeleverd te krijgen die niet naar behoren presteert en heb ook werkelijk overwogen de fiets in te leveren wanneer de fiets niet binnen enkele dagen topprestaties zou leveren. Gelukkig heeft de dealer alle registers opengetrokken en mij binnen enkele dagen naar volle tevredenheid op het zadel geholpen.

En dan kun je de gratuite opmerking maken dat dit bij zo'n duur merk niet mag gebeuren, wat uiteraard ook zo is, maar daar heb je helemaal geen f*ck aan als je toch geconfronteerd wordt met een storing af fabriek. Daarom ook mijn eerdere opmerking dat Stromer op de blote knieën mag om de dealers te bedanken voor hun inspanningen om die had-niet-mogen-gebeuren storingen snel te verhelpen.

Zou ik daarom achteraf een andere fiets kiezen? Hell no... :hy:
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

En toch is het jammer dat je die keuze moet maken, omdat er geen alternatief is... Als er een ander merk een net zo sterke en snelle fiets zou maken zonder de opstartproblemen, zouden er heel andere keuzes worden gemaakt.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie