ST2 op proef, eerste indrukken en ervaringen

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Wauw Jeroen, dat is echt een superaanbod! :cool2: :ck: :d3: Daar wil ik binnenkort zéker gebruik van maken.. ik PM je binnenkort :D
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Lomito

jjj schreef: 04 aug 2018, 15:24Op woensdagen werk ik niet; dus misschien kun je dan een keer op en neer naar je werk?
Na de Herveldse is er dus nu ook een Amersfoortse lichtekooi waarbij ik moet zeggen dat die uit Herveld inmiddels werkgerelateerd letsel heeft opgelopen door de souteneur. De zaterdagmorgenklant vond de fiets echter heerlijk rijden en dat je op de Bodyfloat heerlijk kon wippen.

:ai
Laatst gewijzigd door Lomito op 04 aug 2018, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Lomito schreef: 04 aug 2018, 15:51 Na de Herveldse is er dus nu ook een Amersfoortse lichtekooi waarbij ik moet zeggen dat die uit Herveld inmiddels werkgerelateerd letsel heeft opgelopen door de souteneur.
:lol: :lol: :lol:
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

:D
Het woord lichtekooi moest ik toch even Googlen... mijn vocabulaire meteen weer uitgebreid! Ik leer wat bij op dit forum

Balen van de bodyfloat..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Barry,

mijn st5 heeft geen bagage drager ; das best onhandig naar je werk toe. Maar met dit weer (30 graden en al weken geen regen) is de regenjas toch niet nodig.

De fiets is verder standaard; dus geen speciale bel of body float zoals Chris heeft.
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Uiteraard geen probleem van de bagagedrager en de bodyfloat :D ik ben zéker niet kieskeurig als ik een ST5 kan proberen :d3:
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gesprekje over de bijzonderheden van onze taal afgesplitst naar een eigen topic :) :

viewtopic.php?f=16&t=1562
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 144
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Barry schreef: 28 jul 2018, 00:03 * De motor geeft een hele hoge toon die ik op momenten harder en dan weer zachter hoor. Het is niet echt storend maar duidelijk waarneembaar. Horen anderen dit ook? Ik ben er zelf vaak nogal gevoelig voor, zo doen mijn oren ook pijn van die wegjaagkastjes voor katten en hangjongeren (die zogenaamd alleen jongeren zouden kunnen horen).
Beetje een late reactie, maar ik kan deze toon ook horen bij mijn ST2 2018 bij bepaalde snelheden (mijn leeftijd is 37 en heb vele jaren geleden toch best af en toe herrieconcerten bijgewoond zonder oordoppen, maar toch overgestapt op oordoppen). Het is zeker niet storend, maar het lijkt inderdaad een een afgezwakte versie van de wegjaagkasten voor katten en hangjongeren.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

handig om te weten Tjeerd. Had het idee dat het mogelijk nog een symptoom kon zijn van de problemen die ik ervaarde met de ST2.

Update: vanochtend gesproken met de FM. Ik zou nog in de herkansing gaan met de ST2 leenfiets zodra deze gefixt zou zijn. Eerder leek het erop dat het losdraaien van de remsensor het probleem had opgelost. Blijkt dus niet het geval! :ai Fm is dus nog steeds met de ST2 bezig. Sensoren en controller inmiddels vervangen, maar probleem blijft aanhouden. Ze gaan nu motor vervangen. :ck: Toch blij dat ik deze specifieke fiets niet besteld had, maar enkel te leen..

Als ik de ST2 weer te leen heb, zal ik weer verslag uitbrengen. Volgende maand kijk ik uit naar een proefrit met de ST3. Ben heel benieuwd, kijken of ik deze wel storingsvrij kan houden :D
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Vanochtend contacteerde de FM mij dat mijn leenfiets weer voor mij klaarstaat, of ik hem weer wil proberen voor een weekje. Tuurlijk! Even getwijfeld, gezien de slechte weervoorspellingen voor de komende dagen. Maar bedenk me dat wanneer ik een Stromer aanschaf voor woon-werk, dan zal ik vaak genoeg moeten stromeren in de regen.

Met een stukje OV en grotendeels met mijn gewone fiets richting FM afgereisd, laverend tussen de donkere wolken wist ik de buien te ontlopen… Totdat ik op het veerpontje moest wachten. Luttele km’s voor de eindbestemming toch in een hoosbui beland. Gelukkig had ik een goede regenjas aan, maar geen regenbroek. :bu:

Aangekomen bij de FM stond “mijn ST2” weer klaar om bereden te worden. Wat heb ik dit, ondanks de motorondersteunings-issues die ik vorige keer had, gemist! Een genot om met een keer trappen ruim in de 30km/u te zoeven over het asfalt. Wel even rustig begonnen te fietsen vanwege de plassen. Ik had geen idee hoe goed de grip is, want ik had nog niet eerder met nat wegdek gestromerd en had hier op het forum genoeg gelezen over de Big Bens en hun grip op het wegdek. Na even rustig gefietst te hebben en een paar goed geremd, groeit mijn vertrouwen in de Stromer. Terug het veerpontje over en er zijn alweer donkere wolken aan de andere kant van de Rijn te zien.

Afbeelding

Ik fiets eerst weer naar Wageningen, zodat ik vanaf mijn werkplek kan vertrekken met Strava aan. Ik heb een nieuwe route aanbevolen gekregen die ik vandaag wil uitproberen. Via de vorige route deed ik er 1 uur 18 minuten over 38,6 km. Dit is me nog niet snel genoeg (auto kost me 45 minuten, OV anderhalf uur). Het fietsen door o.a. Veenendaal hield erg op vorige keer. Daarom nu een andere route, via Veenendaal de Klomp, Renswoude en Scherpenzeel.

Ter hoogte van Veenendaal beland ik opnieuw - ditmaal met de Stromer - in een hoosbui; schuilplek zoeken of doorfietsen? Ik besluit door te fietsen, want op werkdagen zal ik toch ook moeten doorfietsen. De bui is heviger en langduriger dan de eerdere bui. Ook staat er stevige wind. Mijn sportbril zit onder de druppels, de regenjas houdt de regen goed tegen, maar mijn gewone broek en schoenen worden drijfnat. Toch merk ik dat met regen Stromeren echt een andere ervaringen is dan met een gewone fiets. De glimlach blijft en het “verzopen kat”-gevoel blijft uit. Al snel klaart het weer op en ik stromer lekker door. In Scherpenzeel geeft een fietser me geen voorrang dus moet ik even stevig remmen. De achterband slipt wat, maar ik blijf stabiel op de fiets. Net voor Woudenberg draai ik het voor mij vertrouwde fietspad op dat prachtig naast het Valleikanaal ligt. Door het slechte weer is er geen fietser te bekennen en kan ik heerlijk het laatste stuk naar Amersfoort stromeren.

Ik merkte onderweg dat het fietsen door Renswoude en Scherpenzeel heen teveel oponthoud veroorzaakte. Ik vreesde dat ik er nu nog langer over heb gedaan. Aangekomen in mijn straat haal ik mijn iPhone tevoorschijn en zie dat ik exact dezelfde reistijd heb als via de andere route: 1 uur 18 minuten over bijna 37km. Dat viel nog mee..

De jacht naar de ideale fietsroute gaat dus door! Morgen de kaart nog maar eens bestuderen! Eerst de natte broek en zompige schoenen uit en hup onder de warme douche gesprongen..

Maandag ga ik voor het eerst naar Wageningen stromeren, zin in!
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Plaats reactie