Zeker!
Ik geef de OP alleen even een latje om de dealer mee te slaan, want anders begin je er niks tegen als die zich van de domme houdt (en dat doet-ie).
Vibratie rond 40km/u
En als dat latje niet helpt, zetten we een crowdfunding op voor een knuppel om mee te slaan
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Bedankt voor de feedback.
Ik denk ook ergens in de richting van wiel niet netjes uitgelijnd of geplaatst.
Maar ik ga m'n fiets gewoon binnen doen bij de dealer waar ik fiets kocht.
Dat is een uur rijden maar daar heb ik tenminste vertrouwen in.
Ik heb de fiets bij een Stromerdealer naast m'n deur binnen gedaan omdat ik niet dacht dat je iets fout kan doen door een stomme band te vervangen
Het enige waar ik nog steeds aan twijfel is of het niet al van ervoor was maar door de oordopjes nog niet eerder had opgemerkt.
Vind het dus heel moeilijk om nu met 100% zekerheid naar deze fietsenmaker als prutser te wijzen.
Ik denk ook ergens in de richting van wiel niet netjes uitgelijnd of geplaatst.
Maar ik ga m'n fiets gewoon binnen doen bij de dealer waar ik fiets kocht.
Dat is een uur rijden maar daar heb ik tenminste vertrouwen in.
Ik heb de fiets bij een Stromerdealer naast m'n deur binnen gedaan omdat ik niet dacht dat je iets fout kan doen door een stomme band te vervangen
Het enige waar ik nog steeds aan twijfel is of het niet al van ervoor was maar door de oordopjes nog niet eerder had opgemerkt.
Vind het dus heel moeilijk om nu met 100% zekerheid naar deze fietsenmaker als prutser te wijzen.
Inderdaad.
Of het nu zijn schuld is of toch niet, hij is heel duidelijk niet van plan nog veel aan mijn fiets te prutsen want hij is overtuigd dat hij niets kan fout doen door gewoon een wiel uit te nemen en terug te plaatsen.
Dat zegt eigenlijk ook al genoeg over zijn kennis dan dus blijf ik er liever gewoon helemaal weg.
-
- Pro
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
- Locatie: Randstad
- Merk SP: ST2S
- Km-stand: 19.500
Dit klinkt als een herkenbaar probleem. Ook binnen 1.000km.
Bij mij ook het slot dat voor een vibratie in het frame zorgt. Ik dacht zelf ook aan de motor. Vastdraaien schroeven hielp ongeveer 500km. Daarna met tierips het slot aan de onderkant vastgezet aan het frame.
Lullig gezicht een fiets van 8k met tierips....tis ff niet anders met die lullige plastic schroeven waarmee slot vastzit.
Hopelijk is de oplossing voor je probleem ook zo simpel.
Gr,
CK
Bij mij ook het slot dat voor een vibratie in het frame zorgt. Ik dacht zelf ook aan de motor. Vastdraaien schroeven hielp ongeveer 500km. Daarna met tierips het slot aan de onderkant vastgezet aan het frame.
Lullig gezicht een fiets van 8k met tierips....tis ff niet anders met die lullige plastic schroeven waarmee slot vastzit.
Hopelijk is de oplossing voor je probleem ook zo simpel.
Gr,
CK
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Afgelopen zaterdag heb ik een ritje gemaakt op een nieuwe ST1x-2018 en die gaat ook resoneren tussen 40-42 km/uur. Met mijn Es heb ik dat in het begin ook gehad maar is later vanzelf opgehouden. Bij de ST1x vond ik de resonantie wel sterker en daardoor storend.
Overigens, zo'n ST1x voelt als een kinderfietsje eenmaal je de grote wielen/banden van een ST5 gewend bent maar verder 40 km prima mee gereden... Bartgo op mijn ST5 had zelfs moeite om me te volgen...
Overigens, zo'n ST1x voelt als een kinderfietsje eenmaal je de grote wielen/banden van een ST5 gewend bent maar verder 40 km prima mee gereden... Bartgo op mijn ST5 had zelfs moeite om me te volgen...
-
- Pro
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11
- Locatie: Randstad
- Merk SP: ST2S
- Km-stand: 19.500
Net terug van vakantie en het slot gecheckt. Het is een Abus pro shield 5850. Slot is gemonteerd met (kunstof) boutjes door de dealer op het frame.
Hopelijk heb je inzicht wat trilling veroorzaakt en wat een oplossing is.
Thnx alvast voor het meedenken,
Chris
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.
Als je het slot demonteert, gaat testrijden en dan geen last van trillingen meer hebt dan is inderdaad het slot zelf of de bevestiging ervan de schuldige ... ik zou het slot dan opnieuw monteren met tussen frame en bevestigingspunten een rubber lapje (gesneden van een oude binnenband) ... dit dempt de trillingen, houdt het slot op zijn plaats en voorkomt lakschade.
Heb je nadien nog altijd last van trillingen vervang dan je Abus slot door een Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon slot, die is gegarandeerd trillingsvrij.
Heb je nadien nog altijd last van trillingen vervang dan je Abus slot door een Trelock RS 453 Protect-O-Connect NAZ Frame Lock Balloon slot, die is gegarandeerd trillingsvrij.
-
- Expert
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 18 mar 2018, 10:49
Ik had het ook, opgelost door krimpkous om de beugel van het ringslot te doen.
De motor geeft zo vanaf 38-42 km/h kennelijk wat meer vibraties af waardoor het ringslot gaat meetrillen en veel herrie maakt (en je voelt het ook).
De motor geeft zo vanaf 38-42 km/h kennelijk wat meer vibraties af waardoor het ringslot gaat meetrillen en veel herrie maakt (en je voelt het ook).
St2s, Kinekt, Quadlock, Continental City Plus contact, Spurcycle, R8000 11-28, SQlab inner bar-ends.