Dezemorgen had ik prijs.
Nagel in mijn achterband.
Heb deze eruit getrokken en uiteraard was dit het einde van de rit...
Was 10km van huis.
Gelukkig kon m'n vrouw me oppikken. (zit thuis met de baby)
Ik ga de band dezemiddag laten herstellen bij mijn dealer.
Mijn vraag;
Mag die buitenband erop blijven liggen?
Er zit een klein gaatje in van de nagel maar dat kan volgens mij geen kwaad? Of toch?
En dan nog een kleine snelle vraag;
Ik bekeek al vaak het bandentopic maar er zijn zoooveel mogelijkheden
Iemand een snelle aanrader voor een goeie All Round band?
Gat in achterband
Buitenband mag erop blijven liggen, geen probleem.
Ik heb in mijn Ortlieb altijd een bus tyre repair gel mee ... mocht ik het daar niet mee redden dan schakelen we de verzekering in en dan word ik gerepatrieerd.
Er zijn weinig (lees : geen) Continental Top Contact II gebruikers die niet tevreden zijn.
Ik heb in mijn Ortlieb altijd een bus tyre repair gel mee ... mocht ik het daar niet mee redden dan schakelen we de verzekering in en dan word ik gerepatrieerd.
Er zijn weinig (lees : geen) Continental Top Contact II gebruikers die niet tevreden zijn.
Ik heb twee Gaadi binnenbanden bij me, voor nood. Daarnaast zit er een flesje Schwalbe Doc Blue in elke band. Dit spul vulkaniseert de binnenkant en helpt tegen de kleinere gaatjes.Stromer Newbee schreef: ↑31 jul 2018, 11:37 En dan nog een kleine snelle vraag;
Ik bekeek al vaak het bandentopic maar er zijn zoooveel mogelijkheden
Iemand een snelle aanrader voor een goeie All Round band?
Voor de ST2 heb ik de 26" versie met autoventiel (https://gaadi.de/?product_cat=fahrradschlauch-26).
Qua aanrader voor de buitenband: ik wacht met spanning op de Pirelli 54-559 Granturismo
Maar die Top Contact II is niet erg lekbestendig en heeft ook een beperkte omtrek (impact op max snelheid). Daarom kocht ik de Continental Plus City IIGolvas schreef: ↑31 jul 2018, 19:01 Buitenband mag erop blijven liggen, geen probleem.
Ik heb in mijn Ortlieb altijd een bus tyre repair gel mee ... mocht ik het daar niet mee redden dan schakelen we de verzekering in en dan word ik gerepatrieerd.
Er zijn weinig (lees : geen) Continental Top Contact II gebruikers die niet tevreden zijn.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
-
- Pro
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
- Locatie: Malderen
- Merk SP: Stromer st2
- Km-stand: 86000
buitenband mag erop blijven ja, maar je zal sneller opnieuw lek rijden. Ikzelf heb nog een extra anti-lek laag tussen mijn band en de binnenband gestoken. Binnenbanden zijn ook anti-lek. En buitenband is een Marathon Plus TOUR, de beste die ik al gehad heb ! Ben nu op vele jaren toch al een keer of 15 keer lek gereden met m'n stromers, met de Marathon Plus banden nog nooit (hout vasthouden..)Stromer Newbee schreef: ↑31 jul 2018, 11:37
Mijn vraag;
Mag die buitenband erop blijven liggen?
Er zit een klein gaatje in van de nagel maar dat kan volgens mij geen kwaad? Of toch?
En dan nog een kleine snelle vraag;
Ik bekeek al vaak het bandentopic maar er zijn zoooveel mogelijkheden
Iemand een snelle aanrader voor een goeie All Round band?
Ik heb nog nooit gemerkt dat je na een eerste lekke band DAARDOOR sneller opnieuw lekrijdt.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
-
- Pro
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 29 mar 2018, 12:57
- Locatie: Malderen
- Merk SP: Stromer st2
- Km-stand: 86000
als de nagel groot genoeg is, en je ziet schade aan de buitenband (binnen en buiten) dan is de kans er wel hoor. Ik kan enkel vertellen wat ik gemerkt heb, heb besloten na een paar lekke banden die bepaalde band te vervangen
Ik zorg wel dat de binnenzijde bij de beschadiging weer netjes glad is. Als het lek steeds op dexzelfde plaats van de buitenband optreedt, heb je gelijk.
Ik merk wel dat als een band een keer lek is geweest, dat meestal mede veroorzaakt wordt door de slijtage van die band, en dus heb je wel gelijk dat een band dan sneller opnieuw lek is dan een nieuwe(re) band.
Ik merk wel dat als een band een keer lek is geweest, dat meestal mede veroorzaakt wordt door de slijtage van die band, en dus heb je wel gelijk dat een band dan sneller opnieuw lek is dan een nieuwe(re) band.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer