Trapsensor ST1X

kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

ah ok.
Dit is die bus die met de afgeronde kant naar boven moet om het wiel goed te plaatsen?
Heb indd geen toeter erop zitten.
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Helaas ... Na 18km gereden te hebben kreeg ik de fatale melding opnieuw. Vanmiddag proberen om me op te laten halen via de verzekering.

Nu maar hopen dat de motor onder garantie wordt vervangen. Uiteindelijk is de voorgeschreven modificatie niet uitgevoerd, dus hoop dat ik daar aanspraak op kan maken.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lijkt me wel. De dealer is in gebreke gebleven. Hopelijk hoef je er niet al te hard aan te trekken, want je staat gewoon in je recht. (Dealer zou kunnen beargumenteren dat je zelf het wiel verkeerd teruggeplaatst hebt, maar dat is dus wel omdat het busje ontbrak dat zij hadden moeten plaatsen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Gisteren dus opgehaald door de hulpdienst (via ENRA verzekering) .... :oops:
IMG_20180730_181104.jpg
IMG_20180730_181104.jpg (62.43 KiB) 3390 keer bekeken
Vanochtend in alle vroegte de ST1X bij mijn FM voor de deur geparkeerd en een envelop met een briefje en de sleutels door de brievenbus gedaan. 's Middags gebeld en het probleem voorgelegd. Het was geen probleem om een leen ST1 mee te krijgen. Dat is in ieder geval al wat. Ik weet dat mijn FM geen andere Stromer leenfiets heeft dan die ST1. Hij gaf ook aan dat het waarschijnlijk wel onder garantie gerepareerd kon worden.

Vervolgens aan het eind van de dag de ST1 opgehaald. De FM is deze maand failliet gegaan en overgenomen door een FM in Uden (zelfde FM als Freddy heeft). Deze nieuwe FM was voorheen ook de eigenaar. Ze gaven aan dat door het faillisement, het hele Stromer dealerschap opnieuw opgezet moet worden.
De FM vroeg of ik tijd had om mijn fiets naar Uden te brengen. Ik gaf aan daar geen mogelijkheid toe te zien. De FM vertelde me vervolgens dat door de vakantie-periode mijn fiets de komende twee weken niet behandeld zou worden. Pas over minimaal twee weken zou mijn fiets dan naar Uden vervoerd worden, waarna de fiets op transport gezet gaat worden naar Stromer voor verdere analyse.

Bizar verhaal. Niet blij met de FM. Ik heb het er mee te doen. Denk ik ...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Pieter schreef: 31 jul 2018, 21:22 De FM vroeg of ik tijd had om mijn fiets naar Uden te brengen. Ik gaf aan daar geen mogelijkheid toe te zien. De FM vertelde me vervolgens dat door de vakantie-periode mijn fiets de komende twee weken niet behandeld zou worden. Pas over minimaal twee weken zou mijn fiets dan naar Uden vervoerd worden, waarna de fiets op transport gezet gaat worden naar Stromer voor verdere analyse.
Had maar gezegd, dan was ik wel even langsgekomen met de fietsendrager. Beetje belachelijk dat je 2 weken moet wachten voordat je fiets naar de juiste vestiging vervoerd gaat worden...
Dat het een paar dagen duurt vind ik acceptabel, maar 2 weken is gewoon belachelijk :bu:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Moet er maar tijd voor maken. Ik geloof dat echt goede service zeldzaam is. We kennen de twee (drie?) dealers die het goed doen zo langzamerhand hier wel ... Voor velen een afstand te overbruggen, maar het is het meer dan waard!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als ze je motor nu onder garantie herstellen (en dat busje plaatsen! :aq ) zou ik daarna afscheid nemen van deze dealer en een adoptiedealer zoeken. Wat vervelend dat je keer op keer wordt benadeeld door deze prutsers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Zojuist door de FM in Uden gebeld. Ze gaan een nieuwe controller bestellen ... Drie weken wachttijd!! :ck:

Ik dacht zelf aan een kapotte motor ... Maar ja. Geduld is een schone zaak laten we maar zeggen
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bijzondere diagnose inderdaad. Alleen het achterwiel eruit is geweest, daarna is dit probleem ontstaan. Je bent dus helemaal niet in de buurt van de controller geweest. Heeft de dealer dit zelf bedacht en zijn ze aan het prijsschieten (dus straks de TMM sensor vervangen en daarna alsnog de motor als dit niet werkt?), of is dit in overleg met Stromer gebeurd?

Gaat dat busje om je achterwiel-as nu wel geplaatst worden?
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Rob1959
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2018, 17:16

nog even terug naar de trapsensor, na een onregelmatige ondersteuning bij "rustig" fietsen, een heleboel vet en bagger uit de trapsensor verwijdert.
hierna was de ondersteuning weer een stuk gelijkmatiger
bij volle snelheid en flink doortrappen had ik geen probleem met de ondersteuning.
Plaats reactie