Giro Bexley MIPS

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bartgo schreef: 19 jul 2018, 15:00 Ik twijfel een beetje en denk ook aan de cratoni vigor. Zou die geen betere bescherming geven bij een val?
Ja. Want hij heeft een "zwaarder" keurmerk. Het is namelijk een brommerhelm. Zie ook het forumdraadje waarnaar J3R hierboven verwijst, daar heb ik net een uitgebreider antwoord in geschreven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

De helm bevalt goed. Gewicht (volgens sticker 866 gram, volgens weegschaal 850 incl. Catears) is wel een puntje, je voelt hem goed. Ik moet 2 x 90 minuten per dag, en dat is best een heel gewicht dan.
Verstelbaarheid is goed, maar hij valt groot: ik heb een L (58-61) en mijn hoofd meet 60,5, maar de helm staat bijna op z’n kleinst.
Verder is er extra verstelbaarheid, niet alleen de omtrek,. Maar ook omhoog/omlaag. Dat is even puzzelen.
De afwerking van de bandjes aan het uiteinde is netjes, kan niet door de gesp heen schieten.
730F670E-B159-445A-9BDA-2EB40C0B8E95.jpeg
730F670E-B159-445A-9BDA-2EB40C0B8E95.jpeg (1.86 MiB) 5874 keer bekeken
7D6E0888-55C2-4EFD-9655-2121D3104A91.jpeg
7D6E0888-55C2-4EFD-9655-2121D3104A91.jpeg (802.28 KiB) 5874 keer bekeken
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Stromer Newbee

Net m'n bestelling binnengekregen.
Een witte M en een zwarte S.

De zwarte M was opnieuw niet beschikbaar voor onbepaalde duur :roll: :roll:

Dus heb ik maar de S gevraagd zodat ik toch al een keuze kon maken tussen zwart of wit.
Jammer genoeg gaat de keuze naar de Zwarte maar daar moet ik dus nog altijd op wachten want de S is echt wel te klein met een hoofdomtrek van 57cm.

Hieronder enkele plaatjes.
Ik vind het kleurverschil op de witte enorm storend!! Ziet er plots heel cheap uit en breekt het mooie matte wit vind ik.
De zwarte lijkt een mooi mat geheel.

Het licht van de witte komt véél feller uit. Het is natuurlijk wel overdag. Het verschil tussen beide zal wss wel iets kleiner zijn in echt donker maar toch ... als je echt het opvallende rode licht wenst, dan is de zwarte een minder optie.
Bij de witte is het ècht fel rood licht.
Bij de zwarte is het eerder gedempt rood. (op foto geeft het wel nog iets minder dan in 't echt)

Het licht is ook in te stellen in 3 standen. Continu brandend. Snel flikkerend. Zachtjes dimmend aan en uit.
Bijlagen
giro1.jpeg
giro1.jpeg (2.23 MiB) 5989 keer bekeken
Giro4.jpeg
Giro4.jpeg (1.72 MiB) 5991 keer bekeken
Giro3.jpeg
Giro3.jpeg (2.25 MiB) 5991 keer bekeken
giro2.jpeg
giro2.jpeg (2.27 MiB) 5991 keer bekeken
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

En de grijze zit er dus inderdaad tussenin. Zo te zien mist de zwarte ook het reflecterende deel (wat het kleurveschil bij de witte en de grijze verklaart). Ik zou toch nog eens nadenken, de zichtbaarheid van de witte (of grijze) is ook wat waard, toch?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Stromer Newbee

Polling schreef: 31 jul 2018, 14:36 Zo te zien mist de zwarte ook het reflecterende deel
Wat bedoel je met het reflecterende deel?

De zichtbaarheid is zeker een groot punt waard maar voor mijn gebruik ervan is dat te verwaarlozen.
's Morgens is het al zo goed als klaar en 's avonds meestal ook. In de winter goede schemer.

Maar gezien het een ACHTERlicht is, zie ik niet echt veel meerwaarde aan verlichting.
Ik zou eerder goed willen gezien worden VOORAAN. Dat ze mij zien aankomen en/of spotten in hun spiegels.

Daarom, wat mij persoonlijk betreft is mijn keuze minder afhankelijk van het licht achteraan op de helmen.

Los daarvan, inderdaad, voor zij die het wel als belangrijke factor zien, is de zwarte zeker een mindere optie!
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

dat onderste deel dat anders gekleurd is bij de witte en de grijze, is hi-vis, reflecteert extra (denk aan een reflectievestje). Dat zie je dus van achter en opzij, en volgens mij ook van voren.
Ik fiets om 06.00 van huis, en ben om 18.30 weer terug, dus voor mij geldt een groot deel van het jaar dat zichtbaarheid in het donker heel belangrijk is.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Voor zichtbaarhedi vooraan heb ik een extra accu-licht (Knogg) gemonteerd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dus de zwarte heeft niks reflectie?
Stromer Newbee

Ik merk alleszins geen reflexi op die witte helm ook niet.
zou eens met flits moeten foto maken. Dan zie je vaak of er reflexi op zit of niet.
In mijn ogen is dit gewoon een witte helm :bn: :)

Het visier vind ik ook redelijk groot. Wat positief is. Hopelijk niet te veel valse wind.
Maar ik vind het nogal fragiel aanvoelen als je het in en uit schuift ... :?
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Stromer Newbee schreef: 01 aug 2018, 08:59 Ik merk alleszins geen reflexi op die witte helm ook niet.
zou eens met flits moeten foto maken. Dan zie je vaak of er reflexi op zit of niet.
In mijn ogen is dit gewoon een witte helm :bn: :)

Het visier vind ik ook redelijk groot. Wat positief is. Hopelijk niet te veel valse wind.
Maar ik vind het nogal fragiel aanvoelen als je het in en uit schuift ... :?
Ik denk toch op de grijze reflectie te herkennen, maar in het licht van nu kan ik het niet echt bepalen...

Het vizier lijkt inderdaad fragiel, maar door de plaatsing kan het ook weinig kwaad, is goed beschermd.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Plaats reactie