Eerste ervaringen met de Stromer ST5

mhoutman

Strömie schreef: 30 jul 2018, 23:17 Totaal niet. Er staat vrijwel niks over de Omni uitgelegd. Ook geen stappen hoe een software update werkt. Heb een update melding gehad. Maar wat er veranderd is en of de update geïnstalleerd is, Is de vraag.
Lekker hendig geen up-to-date manuals online :cool2:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 31 jul 2018, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Firmware updates staan op de website van Stromer, zij het vaak nogal cryptisch en summier omschreven.

Helaas loopt de Stromer website hopeloos achter. Onder het Customer Service deel (waar je de FW updates terug vindt) wordt de ST5 niet vermeld. Stromer moet hier nodig mee aan de slag.

Overigens kan het heel goed zijn dat je na een FW update niks merkt. Wanneer je Stromer zowel voor als na de update als een zonnetje rijdt, dan zijn er alleen wat dingen op de achtergrond geoptimaliseerd en daar merken wij eindgebruikers vrij weinig van.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mhoutman

Alweer een 'opstartprobleemje' want de ST5 onderweg naar de dealer heeft deze nooit bereikt en is terug wegens transportschade :bu:
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Welke schade als ik vragen mag?
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
mhoutman

Kornelito schreef: 31 jul 2018, 12:49 Welke schade als ik vragen mag?
Schade aan de fiets natuurlijk, maar in Zwitserland kunnen ze er vast meer over vertellen ;)

EDIT: en dat is inmiddels gebeurd. een verwarde heftruckchauffeur in een expeditiecentrum had een paar frames met zijn vorken te pakken :shock:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 31 jul 2018, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

ja natuurlijk... :ay . Mijne is afgeleverd met wat transportschade. Is natuurlijk netjes gecommuniceerd geweest, en ik kreeg de keuze wat er mee te doen... Nieuwe bestellen, of onder voorwaarden de fiets afhalen.

Er is wat lakschade ontstaan tijdens het transport.. Ik vroeg me af of het ook zoiets was.. Volgens mij is het geen alleenstaand probleem. Daarmee mijn vraag.

Had misschien beter moeten lezen, want je FM heeft hem blijkbaar ook niet gezien.. :)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Waw, mijn check lijstje dat ik maak tegen de tijd dat de mijne ooit afgeleverd wordt, groeit almaar. Eigenlijk zijn de gebruikers hun eigen quality control aan het doen. Op mijn lijst:

achteras 25 Nm en vooras 20 Nm (T70 sleutel)
Spiegel
Zijreflecttorn
Gsm houder erbij
Licht werkt? Zekering?
Beugel voorspatbord ok?
Plaatje op stuur past?
Kleurverschil?
Remlicht blijft niet hangen? (Remlichtsensor)
Koplamp richten?
Lakschade transport nakijken.
TMM sensor uitgemeten?

Enfin, ik kijk het zelf zeker na bij aflevering in de pruimentijd :)
mhoutman

Kornelito schreef: 31 jul 2018, 13:07 ja natuurlijk... :ay . Mijne is afgeleverd met wat transportschade. Is natuurlijk netjes gecommuniceerd geweest, en ik kreeg de keuze wat er mee te doen... Nieuwe bestellen, of onder voorwaarden de fiets afhalen.

Er is wat lakschade ontstaan tijdens het transport.. Ik vroeg me af of het ook zoiets was.. Volgens mij is het geen alleenstaand probleem. Daarmee mijn vraag.

Had misschien beter moeten lezen, want je FM heeft hem blijkbaar ook niet gezien.. :)
Geen probleem hoor, ik heb alleen gehoord dat er iets meer was dan het gebruik van een laksstiftje en voor de rest wil ik het eigenlijk niet eens meer weten.

Van de week gaan ze in de herkansing, alleen heel vervelend dat een ander nu weer langer moet wachten.

Nu Ik lees dat dit niet het enige geval is, lijkt er toch sprake van weer een ander opstartorobleempje :bh:
Laatst gewijzigd door mhoutman op 31 jul 2018, 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

waarschijnlijk op de onderbuis. (Waar de batterij inzit?)

Dit lijkt me een structureel probleem waar alle modellen mee te maken hebben. Ze verpakken die in karton, en als de fietsen te veel ruimte krijgen om te bewegen, onstaat daar wrijving.. Dit ligt aan hun manier van inpakken.. Ze zouden beter wat plastic tussen de kartonnen 'buizen' steken waar ze mee inpakken.

Enfin.. :)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Strömie
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 10 mei 2018, 12:41

Gratis tip!
Bijlagen
62B46AED-C3BE-41CB-BF77-061099C56E79.jpeg
62B46AED-C3BE-41CB-BF77-061099C56E79.jpeg (29.5 KiB) 2881 keer bekeken
Plaats reactie