Radio Kootwijk

Lomito

Radio Kootwijk is een bijzondere plek op de Veluwe waar een eeuw geleden een complex verrees om contacten te onderhouden met de koloniën en dan met name het toenmalige Nederlands-Indië, nu Indonesië. Als je een keer in de buurt bent (ten zuidwesten van Apeldoorn) zeer de moeite waard om eens met een bezoekje te vereren, niet alleen qua geschiedenis maar ook architectuur (art-deco) en omgeving.

Maar dat is niet de hoofdreden voor deze topic. Radio Kootwijk staat voor mij voor contact over grote afstand en ik wil zo een frequentie openen voor mensen in den vreemde zijn, dus op vakantie of voor werk buiten Stromer-bereik zijn.

In eerste instantie denk ik aan Reinout-ST3 die nu in Israël zit voor z'n werk en voor wie ik graag een kanaaltje open zet. Maar heb je interessante (Stromer-)vakantiefoto's dan zie ik die hier ook graag.

Hallo Reinout, hoort U mij?
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Hier Reinout, over....

Geinig initiatief. ik zal een paar foto´s neerzetten die kunnen.
Ik werk dus in de bezette Palestijnse gebieden om de Palestijnse veiligheidsorganisaties te verbeteren: advies & assistentie aan hun politiediensten. En die politie is verdeelt van presidentiele garde tot "preventieve politie" die op voorhand al proberen een probleem te onderkennen en teniet te doen.
Die politiediensten hebben het best druk. Niet alleen voor regulier politiewerk maar vooral voor het beteugelen van oproer. Da's in ieder geval iedere vrijdag na de oproep tot gebed. Maar de gespannen verhouding Israël - Palestijnen zorgt er voor dat er dagelijks demonstraties zijn. Die demonstraties zijn over het algemeen niet vreedzaam. De ene kant heeft slingers (komt dodelijk hard aan; het verhaal van David en Goliath is geen grapje), stenen en brandende autobanden. De andere kant gebruikt traangas en rubberkogels. Zo'n demonstratie is meestal enkele tientallen tot enkele honderden mensen. Bij uitzoneringen enkele duizenden maar da's dan weer meestal vreedzaam.
Bij echt wapengeweld, jammer genoeg ook dagelijks, komt het Israëlische leger...…...
Feitelijk volg ik continue de vele radio's, smartphones en andere waarschuwingsmiddelen om uit te vogelen welke wegen en checkpoints nu weer gesloten zijn. Dit is dagelijks en beïnvloedt mijn woon-werkverkeer danig.
Op dit moment is de situatie nog wat onoverzichtelijker want de ene kant heeft de "geniale" vondst gehad om brandende vliegers/ballonnen op te laten als de wind goed staat; ze hopen dat deze naar de Israëlische nederzettingen afdrijven en de boel daar in de fik zet. De Israëlische kolonisten beantwoorden dit dan weer met het in de hens steken van een paar honderd olijfbomen van de Palestijnen (die daarmee geen inkomen meer hebben).
Zucht. Tot zover mijn werkomstandigheden. Plaatjes hiervan stuur ik niet; die zul je ook wel op Nederlandse media kunnen vinden.

Wat heel tof is, is de unieke mix van natuur (een woestijn is waanzinnig mooi !), cultuur (beschaving is hier ontstaan), religie en historie. Je stuitert hier van het ene kruisvaarder kasteel nar een volgend paleis van Herodes; van een overblijfsel van een aquaduct tot een Grieks-orthodoxe tempel in een bergwand. Daarnaast is Jeruzalem relatief dichtbij (1 a 2 uur rijden afhnkelijk van de drukte en omwegen.....) dus op een vrij moment ga je daar natuurlijk kijken in die opeenstapeling van tempels/moskeeen/kerken. Het leuke is dan om een tolk mee te nemen die je gewoonlijks ook al nodig hebt in je conversatie met de Palestijnen. Deze tolk weet effe wat meer van de omgeving en laat je de niet-toerisctische plekjes zien met goede uitleg. En ik kan hier natuurlijk ronlopen als het niet toeristen-hoogseizeon is.

Ik plak er wat foto's bij:

Groetsels,
Reinout
Bijlagen
Hier geniet ik van
Hier geniet ik van
DSCN0694.JPG (285.28 KiB) 3650 keer bekeken
Alles al gezien op de weg: van kamelen tot schapen. Spookrijden is trouwens ook gebruikelijk....
Alles al gezien op de weg: van kamelen tot schapen. Spookrijden is trouwens ook gebruikelijk....
DSCN0648.JPG (221.68 KiB) 3650 keer bekeken
Restaurantje: vlees aanwijzen en ze maken er iets van. Heerlijk
Restaurantje: vlees aanwijzen en ze maken er iets van. Heerlijk
DSCN0653.JPG (301.02 KiB) 3650 keer bekeken
Gelukkig; humor bestaat ook hier
Gelukkig; humor bestaat ook hier
DSCN0695.JPG (259.64 KiB) 3650 keer bekeken
Jeruzalem blijft fascinerend
Jeruzalem blijft fascinerend
DSCN0661.JPG (366.02 KiB) 3650 keer bekeken
Ibn Samual. Vroeger voornaam kruisvaarders kasteel
Ibn Samual. Vroeger voornaam kruisvaarders kasteel
DSCN0743.JPG (238.78 KiB) 3650 keer bekeken
grieks orthodox klooster in de bergwand
grieks orthodox klooster in de bergwand
DSCN0709.JPG (359.51 KiB) 3650 keer bekeken
weg door de bergen
weg door de bergen
DSCN0703.JPG (305.47 KiB) 3650 keer bekeken
Een van m'n werklocaties
Een van m'n werklocaties
DSCN0684.JPG (339.94 KiB) 3650 keer bekeken
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Hopelijk komen jullie niet te veel in gevaarlijke situaties terecht... Dat lijkt me daar toch gewoon een hopeloze situatie, je zal er maar leven...
Maaaar wordt er ook gefietst daar...
Schitterend die foto's van verzichten waar je op de weg na niets ziet dat door mensen gemaakt is, en alleen het geluid van de wind Prachtig :ay
IMG_4000.JPG
IMG_4000.JPG (7.87 MiB) 3626 keer bekeken
IMG_3998.JPG
IMG_3998.JPG (9.01 MiB) 3626 keer bekeken
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout-ST3 schreef: 29 jul 2018, 05:23 Zucht.
Ja, dat... Zo treurig, een tot op het bot verscheurd land.
Reinout-ST3 schreef: 29 jul 2018, 05:23 Wat heel tof is, is de unieke mix van natuur (een woestijn is waanzinnig mooi !), cultuur (beschaving is hier ontstaan), religie en historie.
En ook dat! Ik heb sowieso een enorme zwak voor het Midden Oosten. Niet dat religie mij persoonlijk nu echt interesseert, maar hoe diepe gelovigheid zo vervlochten is met de maatschappij en ook de enorme graad van beschaving deze combinatie met zich mee brengt. Wij zien alleen de ellende - die er zeker ook is - maar het is tegelijkertijd allemaal zo wonderlijk.

Het zal voor jou wel helemaal dubbel zijn: werken in deze ellendige situatie en toch nog kunnen genieten van de omgeving.

Dank voor je prachtige foto's! Heel veel succes met al het logistieke "gedoe", het zal wel een buitenproportioneel groot deel van je tijd in beslag nemen. Pas goed op jezelf!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Toch jammer dat in een land waar de beschaving is begonnen er nog steeds geen vrede is.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Precies !

De soort foto´s van Tony herken ik goed; kan je nagaan dat ik zoiets iedere dag doe als woon-werkverkeer. Het is maar 30 kilometer maar je vertrekt op + 700 meter en eindigt op 300 meter ONDER zeeniveau.

Ja er wordt gefietst. In de Palestijnse gebieden vooral door kinderen. De alom aanwezige gele taxi-busjes zijn het middel van vervoer. Daarnaast wordt de fiets ook gebruikt als echte pakezel binnen de bebouwde kom.
Maar echt fietsen als woon-werk-middel; heb ik nog niet mogen waarnemen.

In de Israëlische gebieden is de elektrische fiets zeer populair. En terecht want bijvoorbeeld Jeruzalem is een verkeerschaos. Laat staan een parkeer-uitdaging. Hier zie je dus een nieuwe vorm van vervoer (e-bike) maar de infrastructuur is er nog niet voor ingericht. Trouwens ook niet voor "normale" fietsen.....je bent nog echt een uitzondering als fietser. Op specifieke plekken zie je wel bijvoorbeeld opeens MTB's en dan is de omgeving er ook naar.
Geen idee hoe het bij de grotere havensteden als Tel Aviv en Haifa is; daar kom ik niet.
Fietsenmakers zijn er dus beperkt.

Vrede ?! Feitelijk betekent Jeruzalem: stad van vrede. "jer" komt van oer....betekent stad. "zalem" komt van shaloom (of salaam voor de andere helft van de bevolking !) en betekent vrede. Nu de uitvoering nog......

Juist de omgeving en de mogelijkheid om eens intens te snuffelen aan historie en religie is een prima middel om niet sip te worden. Niets interessanter dan de ene week een toer Jeruzalem te doen met een Palestijnse gids. En de week erna vrijwel precies dezelfde toer met een Israëliër. Geeft even een ander perspectief...….en voor de volledigheid van een gebouw/historie/religie moet je altijd meerdere kanten beschouwen.


Nu weer even Stromer: ik zie de wachtruimte ST3 toch stiekum een vullen. Gaaf !
Daarnaast ben ik reuze benieuwd of er al respons is van de opgestuurde kalenders naar importeur en fabrikant.

Groetsels, Reinout
Lomito

Allereerst bedankt Reinout dat je mijn opzetje oppikt, ik hoor graag wat je meemaakt en ben zeer geïnteresseerd in de cultuur en architectuur van het land, dus laat die foto's maar komen, ik word daar blij van. Ook vind ik het belangrijk om van onverdachte bron informatie te krijgen over de toestand van het land, wat we in de media te horen krijgen is meestal politiek gekleurd.

Dan de kalenders... ik heb enkele weken geleden een kalender opgestuurd naar Jakob Lutksch, de CEO van Stromer maar helaas nog geen reactie ontvangen. Ook zijn er enkele pogingen gedaan om in contact te komen met de salesmanager voor de Benelux, Stromeur heeft daarbij haar netwerk gebruikt maar ook dit heeft nog niet tot resultaat geleid. Die kalender ligt hier dus nog te wachten op een mogelijkheid om in Zevenaar langs te gaan om de kalender persoonlijk te overhandigen.

Geen ramp, we hebben nog enkele maanden tot 2019... Ik zal de dealer vragen om contact te leggen, tenslotte komt die manager ook wel eens langs bij de dealer.
Lomito

Speaking of... vanmorgen is er onverwacht een pakketje bezorgd bij mij thuis, afzender StromerAG...

Gezien we met de Calendar boys hebben afgesproken in de Hemel komende vrijdagavond voor een 4 uur durende intensieve healing :az in verband met de verwerking van PTS na valpartij, neem ik de inhoud vrijdag mee waarna hier nog wel de nodige foto's van gemaakt zullen worden. Kun je vrijdagavond niet komen, hou dan het forum in de gaten. :cool2:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Ha Chris,

Top ! Ben reuze benieuwd naar zowel de salesmanager-reactie (later) want die moet in z'n nopjes zijn met zulke klanten.
En dan kijk ik natuurlijk uit naar het openen van de verrassingsbox vanavond !

Hierbij nog wat geintjes/foto's uit het voorterrein. Het is hier nu door de koudere wind rond de 25 graden. Hi hi...de lokale bevolking heeft het gewoon koud en klaagt (net Nederlanders: het weer is nooit goed). Ik vind het wel even prima dat het niet 40+ is.

Groetsels,
Reinout
Bijlagen
vooral de CD-platen zijn reuze handig bij checkpoints.....
vooral de CD-platen zijn reuze handig bij checkpoints.....
DSCN0794.JPG (285.44 KiB) 2929 keer bekeken
Bedoeïenen-nederzetting
Bedoeïenen-nederzetting
DSCN0793.JPG (332.49 KiB) 2929 keer bekeken
blijf de omgeving top vinden
blijf de omgeving top vinden
DSCN0797.JPG (341.71 KiB) 2929 keer bekeken
Champignons kennen ze niet. Dus de reclame op het doosje is nogl verontrustend....
Champignons kennen ze niet. Dus de reclame op het doosje is nogl verontrustend....
DSCN0798.JPG (241.87 KiB) 2929 keer bekeken
Lomito

Hallo Reinout, de unboxing zal vanavond zo om 20:30u plaatsvinden, bij jou is het dan waarschijnlijk 21:30u. Misschien kunnen we facetimen/skypen of desnoods een live-uitzending maken via YouTube. Mocht jij onverhoopt worden opgeroepen kun je achteraf het feestje alsnog bekijken.

In de doos uit CH zat naast een cadeau voor alle Stromer Boys nóg een extraatje, ik heb dat voor jou apart gelegd en zal dat vanavond niet meenemen om vervuiling/beschadiging te voorkomen. Als je terug bent zal ik je dat extraatje overhandigen samen met het cadeau.

Hopelijk zien/spreken we elkaar vanavond !

PS1. Ze weten die champignons extra smakelijk te verkopen. :shock: :lol:
PS2: zo'n CD-kentekenplaat op de Stromer... lijkt me ook wel wat!
Gesloten