Het grote ongevallen topic

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Super :ay
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Alex.slaets schreef: 28 jul 2018, 09:58 Zo, 4 maanden na datum (ongeval op 31 maart) is de heupkom volledig hersteld.
Vanaf 1 augustus ga ik terug met de Stromer werken.
Veel beterschap nog aan degenen die nog herstellende zijn.
Ah, fijn om te lezen Alex! Heel veel plezier met fietsen komende week!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Geweldig Alex dat je volledig hersteld bent, je bent diep gegaan met de heup. In vergelijking met jouw letsel is dat van mij slechts oppervlakkig en na anderhalve dag rust alweer bijna hersteld, mede dankzij een prima medicijn... En dan snel weer de weg op! :az
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Goed te horen Alex! Zet hem op met Stromeren!
En Chris wat een lelijke val en wat naar om te lezen dat talloze passanten maar doorrijden.
Gelukkig dat de twee dames toch naar je omkeken.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Lomito

Dank je Roos, ik ben net terug van een therapeutisch ritje, zelfde route om zelfvertrouwen te hervinden. Dat viel nog niet mee...

Allereerst werd ik over het hoofd gezien door een afslaande auto, gelukkig doorzag ik de situatie op tijd en kon met een slippende noodstop de zaak redden. Wauw, wat remt die fiets goed. Bij het Lexkesveer aangekomen begon het opeens keihard te waaien, te regenen en onweren. Schuilen tegen een elektriciteitshuisje (uit de wind/regen) en minstens een kwartier moeten wachten voor de bui ophield en vervolgens het pontje op. Het talud was kletsnat en ik ben daar heel voorzichtig naar beneden gereden... regen na een lange droogteperiode geeft gladheid, een soort van vette soep met rubberdeeltjes dus nu extra oppassen.

In Renkum wilde ik afslaan naar een weg tegen een heuvel op, onderaan lag de weg vol met schuim (???) dus daar uiterst voorzichtig afgeslagen, de auto die mij voorrang moest geven bleef keurig wachten... doodeng. Van Renkum naar Heelsum over de Bennekomseweg en zo naar de plek des onheils. Het laatste stukje van die weg loopt sterk naar beneden en maakt een scherpe bocht naar de rotonde, de weg was kletsnat, lag vol bladeren en er was meer verkeer dan donderdagavond. Dus met veel lagere snelheid de inleidende helling/bocht en rotonde genomen, uiteraard zonder problemen maar je zit toch heel anders op de fiets.

Voor de rit heb ik het verband verwijderd om de wond aan de lucht te laten helen maar daardoor voelde ik me extra kwetsbaar, de wondpijn herinnert me er tijdens de rit ook aan om A U B een beetje voorzichtig te doen. En dat dus maar gedaan. Verder is de rit prima verlopen. Op het laatste stukje naar Herveld vol tegen de wind kracht 4/5 in gebokst en gewoon 45 km/u blijven rijden. Wat een fiets... :ba
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Alex.slaets schreef: 28 jul 2018, 09:58 Zo, 4 maanden na datum (ongeval op 31 maart) is de heupkom volledig hersteld.
Vanaf 1 augustus ga ik terug met de Stromer werken.
Zooo dat heeft echt lang geduurd! Gefeliciteerd met je revalidatie Alex, ik was al even bang dat je je Stromer voorgoed aan de wilgen had gehangen.

Welkom terug, en veel plezier volgende week! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 28 jul 2018, 16:01 Dank je Roos, ik ben net terug van een therapeutisch ritje, zelfde route om zelfvertrouwen te hervinden. Dat viel nog niet mee...
Snap ik. Het ongeval is nog vers, en dan ook nog rijden onder deze omstandigheden: glibbernatdrekkigschuimend wegdek door regen na zo'n lange periode van droogte, dat gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten.

Ik vond je op je filmpje nog redelijk kalm na je val. Ik heb dat ook, maar als de endorfine een uur of wat later is uitgewerkt begin ik meestal alsnog onbedaarlijk te huilen. (En ik ben geen huiler, maar na zware ongevallen: altijd prijs hier.) De plek des onheils bezoeken doet ook altijd wel wat met me.

Hoe het bij jou allemaal werkt weet ik natuurlijk niet, al ken ik je wel als een kerel die niet snel van zijn stuk te brengen is. Goed dat je het meteen weer bent "aangegaan", zoals dat heet. Mij helpt dat ook altijd het beste.

Veel plezier en stay safe :ba
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 28 jul 2018, 17:18 Ik vond je op je filmpje nog redelijk kalm na je val. Ik heb dat ook, maar als de endorfine een uur of wat later is uitgewerkt begin ik meestal alsnog onbedaarlijk te huilen.
In eerste seconden na de val dacht ik dat ik er mooi mee weg gekomen was, ik kon opstaan, voelde geen pijn, ontdekte de wond aan mijn middelvinger en dacht dat het wel zo'n beetje was. Terwijl ik het bloed wegveeg aan mijn vinger ontdek ik de schaafplek op mijn bovenarm, vervolgens de jaap in mijn onderarm.

Ongelofelijk hoe pragmatisch/analytisch je op zo'n moment bent: heb ik hulp nodig (ja), is het ernstig (nee), zal ik doorrijden naar de huisartsenpost in Arnhem-Zuid (nee, want geen slot op de fiets), ga ik het halen naar huis (ja, alles werkt goed, fiets ook)... terwijl ik naar huis fiets controleer ik regelmatig of het bloeden van de open wond minder geworden is, baal van de kapotte spiegel die ik nu wel mis...

Geen paniek gevoeld, wel euforie (gratis drugs, laat maar komen), tot aan bravoure toe (alweer hechtingen nodig, tetanusprik niet nodig want pas nog gehad). Uiteindelijk wel opgelucht als alle wonden verzorgd zijn en er thuis een heerlijke tripel in de diepvries wacht. De eerste nacht zonder paracetamol gaan slapen, was niet handig, tweede nacht wel 2 tabletjes genomen. Vandaag zelf verband verwijderd want begon te jeuken (niet de wond) en met lichte tegenzin op de fiets gestapt voor genoemde herhaalrit en daarbij hier en daar toch echt met knikkende knieën gereden. Maar gelukkig ook genoten van de hoge snelheid, het buiten zijn, mensen ontmoeten bij het pontje en die heerlijke wegligging van de ST5.

Snel/plat door de bocht zal voorlopig nog wat moeite kosten, dat vertrouwen zal ik weer moeten opbouwen maar dan in ieder geval met iets meer voorzichtigheid dan ik al gewend was. Op naar mijn 3e jeugd!!
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Welkom terug Alex. Fijn om te horen dat de revalidatie na je ingrijpende ongeval er op zit. Keep safe. :ay
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Alex.slaets schreef: 28 jul 2018, 09:58 Zo, 4 maanden na datum (ongeval op 31 maart) is de heupkom volledig hersteld.
Vanaf 1 augustus ga ik terug met de Stromer werken.
Veel beterschap nog aan degenen die nog herstellende zijn.
Heel fijn nieuws. Ik wens jou (en alle anderen op dit forum) veel veilige stromerkilometers toe
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie