Op naar de wachtkamer

Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Niet netjes om hier kortingen en dealers uit elkaar te spelen ;). Dit is ook niet de bedoeling van het forum. ;)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

kolo schreef: 31 mei 2018, 10:55 Hallo,

Vandaag ook een testfiets; stromer 2017 st2 met 932 wh. Enkele reis van Geel naar Lier 45 km. Wat me zorgen baart is dat ik slechts 16 % batterijcapaciteit over had, terwijl ik toch steeds flink heb mee getrapt. Wel steeds tegen 45 km/h gereden.
Ik had eigenlijk de beslissing genomen om een Klever te kopen met 850 wh. Nu begin ik te twijfelen dat ik er ga geraken met de Klever.

Grtn,

Koen
Hallo koen, 16% over op een rit van 45 Km lijkt me weinig ofwel heb je een slechte batterij ofwel zijn je instellingen niet goed ik doe 140 km enkel 70 Km normaal heb ik tussen de 10 a 20% over. Ik rijd bijna altijd op vermogen 2 en versnelling 9 of 10 het is wel een ST2S maar denk dat dit dezelfde batterij is. Op goede dagen met warme temperatuur en weinig wind weinig beklimmingen haal ik makkelijk 90 Km ik rij normaal altijd tussen de 40 à 45
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Picco schreef: 28 jul 2018, 11:49 270718 de ST2 sport, 22 inch wit besteld. Mijn FM in oosten van het land heeft een verwachte levering eind september.
Ik zie op de website van een Amsterdamse dealer dat zij deze fiets in 1 dag kunnen leveren. Wat een enorme verschillen.
Houden ze bij die dealer zoveel voorraad aan?
Ik heb het linkje naar de dealer verwijderd. Je hebt het vast niet bedoeld om reclame te maken, maar om dat te voorkomen haal ik dealernamen en websites op het forum wel zoveel mogelijk weg. Dank voor je begrip hiervoor.

En ja: deze dealer houdt enorme voorraden aan. Het is één van de grootste Stromer dealers in NL.
Picco schreef: 28 jul 2018, 11:49 Welke korting hebben jullie kunnen bedingen op de ST2 sport?
Eventuele afspraken over korting zijn een zaak tussen de dealer en de klant. Het is niet sjiek om kortingen op het openbare forum te delen, en ik zal dat dan ook niet toestaan. Het staat iedereen natuurlijk wel vrij om e.e.a. via PB te bespreken. ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 28 jul 2018, 16:46
Eventuele afspraken over korting zijn een zaak tussen de dealer en de klant. Het is niet sjiek om kortingen op het openbare forum te delen, en ik zal dat dan ook niet toestaan. Het staat iedereen natuurlijk wel vrij om e.e.a. via PB te bespreken. ;)
Hoe vind je dat niet sjiek? Het staat consumenten toch vrij zich te bundelen om zo een zo gunstig mogelijke prijs te bedingen? Een vakbond is precies hetzelfde:)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Maar goed ik heb toch besloten mijn ST1x van de hand t doen en in te ruilen voor een ST2 2018, hij wordt dinsdag/woensdag geleverd:)
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Vandaag de nieuwe ST 2 gaan halen bij de dealer. Lang getwijfeld voor de ST 3 maar de levertijden waren te lang... Mijn dealer had onverwachts nog 2 ST2's gekregen die niet besteld waren vandaar de vlugge beslissing. Het grote verschil met de ST 1 is de motor voor de rest rijden ze beiden leuk. Het confort met de conti's is enorm zeker tegenover de big bens ,op zich is dit de grootste verbetering wat betreft comfort....een aanrader!Na het eerste ritje doken de eerste problemen op, na remmen blijft de motor remmen en je komt bijna niet meer vooruit. Een paar keer knijpen in de remmen en hij gaat terug als een speer waarschijnlijk de remsensor die blijft hangen...Bat goed leeggereken en dan aan de oplader....prob; 2 de lader gaf aan dat de bat.vol was :shock: Na een drietal pogingen laad ze nu. Morgen maar eens terug bij de dealer ....hopelijk geen probleem fiets :ck:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Picco
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:38

LS,

ik ga uit deze wachtkamer en over naar de ST3 wachtkamer.
Mijn FM kon de ST2 niet meer leveren.
Stromer ST3 LE , Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller F5505 Ortlieb fietstassen, Lazer helm.
Stromer ST1, Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller Ortlieb fietstassen,
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromerfred schreef: 31 aug 2018, 20:13 Hoe vind je dat niet sjiek? Het staat consumenten toch vrij zich te bundelen om zo een zo gunstig mogelijke prijs te bedingen? Een vakbond is precies hetzelfde:)
Dit gaat over marktwerking, dat is heel wat anders.

Over het algemeen zie je dat dealers die heel scherp op prijs zitten beduidend minder op service scoren. En vice versa. Die service moet immers ook ergens van betaald worden, maar dat lijken consumenten die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten nogal eens te vergeten.

Daarnaast zie je dat er bij hele grote dealers (en dat bedoel ik ditmaal in volume) meer rek in de prijs zit dan bij de kleintjes, domweg omdát ze grotere volumes schuiven. Kortom, de kleinere dealers zullen in de prijs vrijwel nooit mee kunnen met de grootgrutters.

En zo zijn er nog wel meer factoren die bepalen wat er met de prijs mogelijk is bij een dealer.

Als iedereen hier gaat vertellen wat-ie persoonlijk heeft uitonderhandeld bij een dealer, en alle andere forumleden pakken de allerlaagste prijs en gaan dit ook bij hun dealer eisen, dan is binnen een paar jaar de markt kapot: onze service weg, het dealernetwerk dat wij zo hard nodig hebben volledig naar de knoppen en zal de hele Stromer markt bepaald worden door een paar grote jongens, die vervolgens alles kunnen doen wat ze maar willen, aangezien wij én Stromer zelf volledig afhankelijk van ze zijn geworden. Reken er maar op dat juist dát de prijs en de service niet ten goede gaan komen.

De dealers hebben ons nodig, maar wij de dealers ook.

Daarnaast vind ik oprecht dat onderhandelingen een zaak tussen dealer en klant zijn, en niet tussen dealer, klant en de rest van de wereld. De meesten die een lage prijs hebben gekregen voor hun Stromer delen dit maar al te graag, want dat staat Heul geweldig. Maar als er daarna wat mis gaat op service gebied, dan horen we dat meestal niet meer. (Of wel, maar dan wordt met het allergrootste gemak van de wereld doodleuk Stromer de schuld in de schoenen geschoven.)

Kortom: ik vind het delen van persoonlijk uitonderhandelde kortingen niet wenselijk. Ik ga van het Stromer Forum geen prijsvergelijkingssite maken. Daar mag iemand anders wat voor bouwen als-ie dat nodig vindt, maar dan wel buiten het forum om.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

jovdt schreef: 31 aug 2018, 20:46 Vandaag de nieuwe ST 2 gaan halen bij de dealer. Lang getwijfeld voor de ST 3 maar de levertijden waren te lang... Mijn dealer had onverwachts nog 2 ST2's gekregen die niet besteld waren vandaar de vlugge beslissing. Het grote verschil met de ST 1 is de motor voor de rest rijden ze beiden leuk. Het confort met de conti's is enorm zeker tegenover de big bens ,op zich is dit de grootste verbetering wat betreft comfort....een aanrader!Na het eerste ritje doken de eerste problemen op, na remmen blijft de motor remmen en je komt bijna niet meer vooruit. Een paar keer knijpen in de remmen en hij gaat terug als een speer waarschijnlijk de remsensor die blijft hangen...Bat goed leeggereken en dan aan de oplader....prob; 2 de lader gaf aan dat de bat.vol was :shock: Na een drietal pogingen laad ze nu. Morgen maar eens terug bij de dealer ....hopelijk geen probleem fiets :ck:
Gisteren nog bij de fm. langs geweest... heeft een update gedaan en het probleem lijkt weg te zijn... Toch vind ik dat na het remmen het direct oppakken van de motor langer duurt dan bij de ST 1. Andere ervaringen? Nogmaals ontdekt wat een verschil tussen de big bens en de conti's. Een aanrader! :cool2:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Stromeur schreef: 01 sep 2018, 21:57
Over het algemeen zie je dat dealers die heel scherp op prijs zitten beduidend minder op service scoren. En vice versa. Die service moet immers ook ergens van betaald worden, maar dat lijken consumenten die graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten nogal eens te vergeten.
....

Daarnaast vind ik oprecht dat onderhandelingen een zaak tussen dealer en klant zijn, en niet tussen dealer, klant en de rest van de wereld. De meesten die een lage prijs hebben gekregen voor hun Stromer delen dit maar al te graag, want dat staat Heul geweldig. Maar als er daarna wat mis gaat op service gebied, dan horen we dat meestal niet meer. (Of wel, maar dan wordt met het allergrootste gemak van de wereld doodleuk Stromer de schuld in de schoenen geschoven.)

Je punt is duidelijk. Maar goed tot op heden is mijn ervaring met Stromer eigenlijk op gebied van storingsgevoeligheid niet heel positief (om het zacht uit te drukken), dus kan we wel voorstellen dat mensen dat Stromer in de schoenen schuiven!
Hoop van harte dat mijn nieuwe ST2 dat minder zal hebben de de ST1x die ik nu bezit. Anders accepte aangezien andere merken qua rij-eigenschappen echt minder zijn vind ik. Maar jammer is dat wel.
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie