Het grote ongevallen topic

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah nee toch Chris. Hopelijk blijft de schade aan je Stromer beperkt tot vervangbare uitsteeksels.

Lief trouwens van die twee meiden, dat ze hun hulp hebben aangeboden. Sterkte morgen alvast, je zult het inderdaad wel gaan voelen over je hele lijf. Hopelijk geneest de wond onder je elleboog snel en voorspoedig. Rust morgen eerst maar lekker uit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Dat van die meiden was nog wel grappig, zo'n klein kort, pittig autootje dat mij met te hoge snelheid en te weinig zijdelingse afstand inhaalde waarna ik opzichtig NEE geschud heb met m'n hoofd. Tweehonderd meter verder stopten ze, stapte de passagier uit en begint te zwaaien, toch maar even gestopt om uit te leggen dat op zo'n smalle weg het handig is om met iets minder snelheidsverschil in te halen vanwege de geringe wegbreedte...

Maar de meiden waren vooral bezorgd over mijn fysieke (en mentale?) toestand, boden hulp aan, ze wilden me thuisbrengen of naar het ziekenhuis... terwijl we aan het praten waren verontschuldigde de bestuurder zich voor de lompe inhaalactie. Blijkbaar hadden ze mijn non-verbale communicatie opgepikt... Het is jullie vergeven dames want empatisch vermogen getoond! :cool2:
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Ai, Hopelijk valt het één en ander allemaal een beetje mee. Je carrosserie schade herstelt zichzelf gelukkig wel.
Het versterkt wel mijn vermoeden dat we, vroeg of laat allemaal wel eens tegen de vlakte gaan.

En lompe, idiote acties die we achteraf beter niet hadden gedaan, doen we allemaal wel eens (de ene al wat vaker dan de andere) maar als je/wij/ ik/ jij of gij... al beseffen dat je ergens iets niet goed hebt gedaan komen we al een heel eind verder... toch
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Lomito

Schade lijkt op het eerste gezicht mee te vallen, ik heb geen lakschade kunnen ontdekken. Wel beschadigd zijn:
- spiegel (kras in glas)
- bar-ends (punten beschadigd)
- bout achteras
- kentekenplaathouder

Verder geen zichtbare schade... en toch was er iets dat niet klopte. Direct na de val heb ik de fiets opgepakt en iets opgemerkt dat wijst op schade maar ik was op dat moment nog een beetje suf van de klap en was vooral bezig met beslissen of ik naar huis zou rijden of naar de huisartsenpost. Bij de dealer konden ze ook niets ernstigs vinden, Nelis is nog even een testritje gaan maken maar geen bevindingen. Ik stond op het punt naar huis te gaan, moest de fiets `180° draaien in de winkel en toen merkte ik het weer, het stuur loopt vast als je het stuur verder dan 30° naar rechts draait.

Dus waarschijnlijk toch iets ontzet. Damm.
Martin

Die paar kleine dingen die beschadigd zijn kun je prima vervangen. Gelukkig geen krassen o.i.d. op het frame. Dat stuur moet even verder uitgezocht worden, dat is jammer. Ik heb alle vertrouwen in jouw dealer dat dit ook weer 100% opgelost wordt.

Succes met het herstel van(vooral) jezelf en de fiets. :ay
Lomito

Bedankt allemaal, ook via WhatsApp (Stromeur Kalender)!

De stijfheid valt mee, alleen een stijve nek/schouder. Vanmorgen ontdekte ik dat de helm beschadigd is dus die heeft z'n werk goed gedaan. En dat zonder keurmerk... :lol:
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Sterkte Chris, altijd hopen dat het je niet overkomt, maar het kan altijd!
Wat de helm betreft: na een val moet je die in principe vervangen begrijp ik, dus ideaal excuus om nu een NTA-gecertifieerde in huis te halen?
Lomito

Achteraf gezien moet ik nog één ding kwijt... nadat ik was gevallen en opgestaan zijn er diverse auto's voorbij gereden... niemand die even stopte om te vragen of er hulp nodig was terwijl ik daar stond te lekken. Uiteindelijk heb ik mijn bewustzijn bij elkaar geraapt en ben 11 km naar huis gefietst voor hulp. Ongeveer 3 km voor thuiskomst waren er de barmhartige Samaritanen in de vorm van 2 jonge dames die me net daarvoor met hun autootje bruusk inhaalden alsof ik slechts een lastig obstakel was maar zich daar wel voor verontschuldigden... Dat heeft mijn vertrouwen in de menschheid wel enigszins hersteld maar reken er niet op... :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat is inderdaad heel, heel erg. Want daar sta je dan, en dan blijkt dat de enigen die jou daadwerkelijk GEZIEN hebben (al deden ze aanvankelijk lullig) ook de enigen waren die zich om je bekommerd hebben. Het lijkt me een enorme teleurstelling (over degenen die gewoon doorreden) en aangename verrassing in één...
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Inderdaad vrij lullig, toen ik onderuit gegaan was stopte de eerste (en enige) auto die langs kwam om hulp te bieden en/of eventueel thuis te brengen (en dat waren 2 jongvolwassen marrokaanse knullen, waarvan de gemiddelde verwachting toch anders ligt).

Zelf ben ik het type dat eigenlijk altijd stopt en informeert bij een afwijkende situatie die ik tegenkom. Wellicht dat bijna 15 jaar bhv en het uit een gezondheidszorgnest komen daar aan bij heeft gedragen.

En jij succes met het ego Lomito. Gelukkig weten we dat de St5 geen Schwalbes heeft, dus die discussie is er nu iig niet.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie